Haj allemaal! Vanaf 1 oktober wordt de huisvuil container nog maar 1 keer per maand geleegd. Moet nu dus echt goed afval gaan scheiden hihi We hebben nu een hoge curvur rvs prullenbak. Een bak voor papier. Waar de zak vh plastic los in ligt. Niet ideaal dus. Ik ben daarom benieuwd naar hoe jullie het afval scheiden.
Ik heb een prullenbak en een boodschappentas waar ik eigenlijk alles wat gescheiden moet worden in prop. Neem deze tas mee als ik boodschappen ga doen (1-2x per week). Doe het scheiden eigenlijk ter plekke. Werkt het beste hier.
Wij hebben een ondergrondse vuilnisbak die eens per 2weken word geleegd. We hebben 1vuilnisbak voor restafval en groenteafval. 1 voor de luiers van mijn dochter. Er passen 3 zakken tegelijk in dus ik probeer hooguit 3 vuilniszakken per week weg te gooien. 1 bak voor plastic. Meestal hebben wij 2 zakken plastic per 2 weken. Kartonnendozen voor karton. Dat word hier 1x per maand aan huis opgehaald. Een tas voor glas, dat neem ik mee als die vol zit.
Wij hebben laatst in een gestoorde bui een klein vermogen uitgegeven aan de totem waste (ofzo) van Joseph Joseph, maar wat een fijn ding is dat! Bovenin ruime bak voor restafval en klein los emmertje voor gft, onderin grote bak (die nog in 2 delen gesplitst kan worden, maar wij houden papier apart) voor plastic, ideaal!
Ik heb een vuilnisbak voor plastic, drankkartonnen en blik, dat mag hier bij elkaar. Gft gaat in een bakje op de aanrecht en direct in de groenbak erna. Van dit witte schuine ikea bakken buiten voor glas en papier. En een luieremmer buiten, die scheiden we ook. Restafval heb ik vrijwel niet, en anders gooi ik dat direct in de grijze bak. (1x p 4 weken geleegd hier en zit dan nog niet eens halfvol). Omg 250 euro voor een vuilnisbak? En hij is nog lelijk ook (vind ik) en hoe hou je het schoon?
Ik gooi alles meteen in de containers. Je hebt ook van die prullenbakken met drie bakken in 1. Kosten een godsvermogen maar sommige vinden het handig.
Die hebben wij ook, heel fijn idd. Alleen doen wij bovenin het plastic en onderin het restafval. Wij hebben altijd veel plastic (blik en lege pakken melk ook) afval. Hier wordt het restafval nog om de week geleegd, maar 1x per maand zouden wij ook redden. Papier hebben we een container voor, en glas zet ik apart en nemen we gelijk mee als we het plastic afval wegbrengen.
Wij hebben de wesco big double, deze wordt op marktplaats nieuw aangeboden voor 115 of 120 euro, ik vond het veel geld, maar hij bevalt heel goed en het afval scheiden kost op deze manier veel minder moeite.