Mijn hele familie (van m'n pa's kant dan) gelooft daar dus in (behalve mn pa zelf ) Het schijnt dus, volgens hen, dat als je vlees klaarmaakt als je ongesteld bent, het vlees bederft. Zijn er meer mensen die dit geloven? En zo ja, onderbouw 't eens? Waar komt dit vreemde verhaal vandaan, en zit er stiekem niet toch een kern van waarheid in?
Mijn haren gaan rechtovereind staan van dit soort opmerkingen.. Ik vind het vernedering voor een vrouw. Ik ken dit niet, gelukig. Maar ben wel benieuwd naar de achterliggende gedachte.
Ja daar ben ik dus ook benieuwd naar... want zoiets verzin je toch niet?! De familie van mijn vader is deels (blank) Surinaams, maar ook aangetrouwde Antillianen. Het schijnt dat ze het op de Antillen wel meer geloven.
Ik heb het wel eens vaker gehoord. Van een oud klasgenootje, ze was van Turkse komaf, en ze vertelde wel eens, dat haar moeder tijdens de menstruatie geen eten mag bereiden. Ik geloof dat er dus wel een kern van waarheid in zit.
De vrouw zou onrein zijn in haar maandelijkse periode.. daar komt het voor een groot deel vandaan. De variaties er op zijn dat dus het vlees zoi bederven, ze geen zwangere vrouw zou aan mogen raken, geen contact met mannen mag hebben. Fabeltjes als je het mij vraagt..
het klopt wel. Mijn moeder heeft in een slagerij gewerkt en als vrouwen dan ongesteld waren mochten ze geen vlees aanraken met blote handen want dan bedorf het. Maar goed dat is bjina 30 jaar geleden. Weet niet of ondertussen het tegendeel is bewezen
Stom he.. denk dat het iets is vn vroeger.. Tegenwoordig weten wij dat het normaal is dat je, je stonden krijgt.. dat was vroeger schijnbaar vies ofzo..
nou in de slagerij zeiden ze dat het met hormonen enzo te maken had. weet het ook niet. Maar was niet zo dat ze het "gewoon" vies vonden dat de vrouwen ongesteld waren
nou dan hadden veel vrouwen voedselvergiftiging opgelopen toch haha. ik vind dit echt onzin hoor en zou niet weten hoe ze aan dit fabeltje komen. dat onrein verhaal had ik ook wel is van gehoort net zoals dat je maar met een bepaalde hand mag eten in sommige culturen vind ik ook erg grappig. Zo was ik een paar jaar terug in turkijen (konaktepe of zoiets) en ik at met een hand wat blijkbaar niet netjes was want die was om me kont etc mee af te vegen. ik moest er erg om lachen maar de mensen die aten in dat tentje keken me aan of ik een of ander vies mens was want dit doe je toch niet haha. zo is er in elke cultuur wel iets wat raar is of gek in onze ogen maar voor hun dus echt een kern van waarheid. het is maar net wat je gelooft toch. stiekem ben ik wel jaloers, heb een hekel aan koken en dit zou een smoesje zijn om de keuken 1 week niet in te komen
ja bij de hindustanen zeggen ze ook dat het zo is, maar geloof er niet in. en heb nooit opgemerkt dat mijn vlees sneller bederft ofzo.
Misschien dat haar familie echt streng gelovige zijn. Wat haar moeder mocht als ze de menstruatie had ook niet langs haar man in bed liggen. Verder weet ik het fijne er ook niet van natuurlijk
Ik denk dat het vlees hier eerder bederft als mijn man het aanraakt, want hij kan nog net een ei niet laten mislukken hahahah.
In Suriname en op de Antillen zijn er inderdaad nog mensen die hier in geloven.....gaat echt helemaal nergens over.