Vlees bereiden tijdens je menstruatie = bederfelijk vlees?

Discussion in 'De lounge' started by ThunderAngel, Mar 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Mijn hele familie (van m'n pa's kant dan) gelooft daar dus in (behalve mn pa zelf :) )

Het schijnt dus, volgens hen, dat als je vlees klaarmaakt als je ongesteld bent, het vlees bederft.

Zijn er meer mensen die dit geloven? En zo ja, onderbouw 't eens? Waar komt dit vreemde verhaal vandaan, en zit er stiekem niet toch een kern van waarheid in?

2. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Mijn haren gaan rechtovereind staan van dit soort opmerkingen.. Ik vind het vernedering voor een vrouw. Ik ken dit niet, gelukig. Maar ben wel benieuwd naar de achterliggende gedachte.

3. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja daar ben ik dus ook benieuwd naar... want zoiets verzin je toch niet?!

De familie van mijn vader is deels (blank) Surinaams, maar ook aangetrouwde Antillianen. Het schijnt dat ze het op de Antillen wel meer geloven.

4. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Ik heb het wel eens vaker gehoord. Van een oud klasgenootje, ze was van Turkse komaf, en ze vertelde wel eens, dat haar moeder tijdens de menstruatie geen eten mag bereiden.

Ik geloof dat er dus wel een kern van waarheid in zit.

5. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    De vrouw zou onrein zijn in haar maandelijkse periode.. daar komt het voor een groot deel vandaan. De variaties er op zijn dat dus het vlees zoi bederven, ze geen zwangere vrouw zou aan mogen raken, geen contact met mannen mag hebben. Fabeltjes als je het mij vraagt.. :rolleyes:

6. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb dat ook gehoord atans dat je geen tomaten soep mag maken als je ongesteld bent

7. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Ik zeg altijd je hebt Turken en je hebt Turken! Hahahhaa, ik ben ook Turk maar ik ken dit niet. :)

8. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Vernedering van de bovenste plank! BAH! :cry:

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    het klopt wel.
    Mijn moeder heeft in een slagerij gewerkt en als vrouwen dan ongesteld waren mochten ze geen vlees aanraken met blote handen want dan bedorf het.

Maar goed dat is bjina 30 jaar geleden. Weet niet of ondertussen het tegendeel is bewezen ;)

10. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Stom he.. denk dat het iets is vn vroeger.. Tegenwoordig weten wij dat het normaal is dat je, je stonden krijgt.. dat was vroeger schijnbaar vies ofzo.. :rolleyes:

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Vind het ook een erg belachelijk idee... Bij mij is het vlees nog nooit bedorven hoor...

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    nou in de slagerij zeiden ze dat het met hormonen enzo te maken had.
    weet het ook niet. Maar was niet zo dat ze het "gewoon" vies vonden dat de vrouwen ongesteld waren

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    nou dan hadden veel vrouwen voedselvergiftiging opgelopen toch haha. ik vind dit echt onzin hoor en zou niet weten hoe ze aan dit fabeltje komen. dat onrein verhaal had ik ook wel is van gehoort net zoals dat je maar met een bepaalde hand mag eten in sommige culturen :) vind ik ook erg grappig. Zo was ik een paar jaar terug in turkijen (konaktepe of zoiets) en ik at met een hand wat blijkbaar niet netjes was want die was om me kont etc mee af te vegen. ik moest er erg om lachen maar de mensen die aten in dat tentje keken me aan of ik een of ander vies mens was want dit doe je toch niet haha. zo is er in elke cultuur wel iets wat raar is of gek in onze ogen maar voor hun dus echt een kern van waarheid. het is maar net wat je gelooft toch.

stiekem ben ik wel jaloers, heb een hekel aan koken en dit zou een smoesje zijn om de keuken 1 week niet in te komen :)

14. shalini

shalini Actief lid

Jul 21, 2007
    289
    0
    0
    ja bij de hindustanen zeggen ze ook dat het zo is, maar geloof er niet in. en heb nooit opgemerkt dat mijn vlees sneller bederft ofzo.

15. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Misschien dat haar familie echt streng gelovige zijn. Wat haar moeder mocht als ze de menstruatie had ook niet langs haar man in bed liggen.

Verder weet ik het fijne er ook niet van natuurlijk :D

16. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Ik heb een hele tijd in een slagerij gewerkt en daar werd dit als onzin bestempeld.

17. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    ;)

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    haha, kan er alleen maar om lachen, dat geloof je toch zelf niet.

19. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

Jan 9, 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik denk dat het vlees hier eerder bederft als mijn man het aanraakt, want hij kan nog net een ei niet laten mislukken hahahah.

20. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    In Suriname en op de Antillen zijn er inderdaad nog mensen die hier in geloven.....gaat echt helemaal nergens over.

Share This Page