bij ons moet overal nutriton door, maar dat maakt het ook wel lekker stevig! Soms is het net kleien haha!
Arend eet vanaf het begin af aan fruit in stukjes en bijna altijd vers. Ik heb alleen frutapura in huis voor als het verse fruit nog niet goed rijp is. Hij is echt dol op fruit!
Lees hier op de potjes die ik wel eens koop dat er geen onnodige suikers zijn toegevoegd. Bijvoorbeeld van Friso. Dit staat op de site van Friso: Dan is het gewoon even een kwestie van etiket checken toch?
als ik thuis ben dan maak ik het zelf anders geef ik een potje. Bij de oppas krijgt hij ook een potje.
Ik geeft bijna altijd fruit vers, een banaantje, appeltje, perzik, peer is o geschild en geprakt/raspt. Ze smult er van. Soms als we weg gaan en er geen gelegenheid is om het vers klaar te maken een potje. Groente/ warme hap door de weeks vers en in het weekend een potje voor de verandering en andere smaak. warme hap maak ik overigens van te voren, dan kook ik 5 verschillende gerechten o.a. pasta, aardappels met vis of rund. en verschillende groentens. Dit vries ik dan in. Een middag druk bezig maar een meisje wat smult !
Hier maken we ook alles zelf. Hartstikke leuk, want Koen is erg enthousiast met eten en lust echt alles. In het begin waren we best onzeker wat nou wel of niet mocht. Maar toen kregen we het boek "Opperdepop!" (Is van Albert Heijn) en daar staan hele leuke maar ook simpele recepten in. We gebruiken nu het boek een beetje als leidraad, maar zijn nu ook wat vrijer in het zelf verzinnen van hapjes. Misschien een tip voor diegene die net gaan beginnen met het geven van fruit- en groentehapjes Groetjes, Kim
Maak alles zelf. Werk 3 dagen in de week, maar zelf maken kost me maar ongeveer 1,5 uur per week, dan vries ik alles in en heb ik voor een week genoeg.
Wij maken ook alles zelf op de dag zelf. Eerst maakte ik in 1 x wat meer en deed dat in de vriezer,maar dit is eigenlijk net zo makkelijk. Fruit schillen en in stukjes...klaar! En s'avonds eet ze zoveel mogelijk met ons mee. Ben alleen nog een beetje voorzichtig met kruiden. En het smaakt haar allemaal zo goed...heerlijk is dat!