Koken met sojaroom

Discussie in 'De lounge' gestart door singa, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. singa

singa Niet meer actief

Sinds kort heb ik de sojaroom ontdekt als alternatief voor de kookroom. De eerste keer heb ik het in een recept voor zuurkooltaart gebruikt en het is goed bevallen. Nu wil ik het dus vaker gaan gebruiken. Maar kan ik dan gewoon dezelfde hoeveelheid aanhouden als de kookroom?

2. singa

singa Niet meer actief

Niemand?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee nog nooit gebruikt

Maar wel een goed idee.

Volgens mij kun je wel dezelfde hoeveelheden gebruiken.

Op facebook staat een groep van voedselzandloperrecepten. Die koken eigenlijk bijna altijd met soja ( of andere vervanging van melk) misschien kun je het daar eens vragen

4. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Hier gebruiken we het ook vaak. En ik hou altijd dezelfde hoeveelheid aan.
    Ik vind het wel iets zoeter dan gewone kookroom. Het is trouwens ideaal spul om de ikea gehaktballen saus na te maken

5. singa

singa Niet meer actief

In combinatie met de zuurkool en de ananas smaakte het in ieder geval erg lekker. Ik had trouwens de sojaroom light gebruikt ik weet niet of die net zo zoet is?

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Mijn moeder gebruikt het al jaren standaard omdat mijn zus lactose-intolerant is.
    En zij neemt gewoon dezelfde hoeveelheden.
    Ik proef het verschil met gewone room niet.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier voor room altijd dezelfde hoeveelheden. Ivm de KMA van onze dochter gebruiken we het ook als vervanger voor creme fraiche soms, en dan nemen we ongeveer de halve hoeveelheid.
    Soms is kokosmelk trouwens weer lekkerder als alternatief :)

Deel Deze Pagina