Hebben jullie een konijn? Wij wilden het nooit, maar nu de kids iets ouder zijn (2 en bijna 4) is het misschien toch wel leuk. Maar vind het ook weer zo'n gedoe, of valt het mee?
Wij hebben er tot vorig jaar jaren 2 gehad. Die zijn van ouderdom overleden. Wij zouden het wel weer willen, maar pas als onze dochter snapt wat het inhoudt als een konijntje dood gaat.
Ik aan de ene kant ook niet, maar als ik zie hoe geweldig ze het konijn bij mijn zus vinden dan is het misschien wel leuk voor ze. Als ie van de zomer lekker los door de tuin kan lopen. Maar hoe gaat het in de winter? En wat voor kosten komen er allemaal bij?
wij hebben een konijn, begonnen als binnen-konijn, wat ik superleuk en gezellig vond. Maar m'n man bleek allergisch na 2 jaar. Toen is hij een tijdje (2 jaar) naar m'n ouders gegaan, waar hij een buitenhok kreeg en nu we zelf een 'buiten' hebben, is hij alweer 3 jaar bij ons buiten. Maar ik merk dat als je je konijn buiten wil houden, dat je er écht 2 moet nemen, want van mijn aandacht, moet hij het niet hebben... Veel te weinig. Nu vinden m'n kinderen (en met name de jongste) hem geweldig, dus nu het weer beter wordt en de meiden buiten spelen krijgt hij wat meer aandacht gelukkig. Qua verzorgen: Het valt mee vind ik. Maar het scheelt hier enorm, dat ons konijn niet in z'n hok poept, maar in de bak ónder z'n hok. Dus die is gemakkelijk en sneller te verschonen dan z'n hele hok. Hij krijgt hier verder alleen droog voer en hooi en stro. En daar doet hij het prima op. Dus qua verzorgen vind ik het mee vallen. Maar dat is wél iets wat je echt zelf moet doen. Verder verhaard ons konijn altijd behoorlijk veel- dus binnen betekende dat wel: extra stofzuigen. Maar oke. Kijk eens rond bij de konijnen opvang zou ik zeggen
Wij hebben een Teddy Widder konijn. Een heel lief beestje, maar hij moet elke week gekamd worden en dat wordt wel eens vergeten..... Hij vraagt gewoon veel verzorging en daar hebben we ons een beetje op verkeken. Maar hij is zo schattig.....!
wij hadden er 1. maar helaas is hij afgelopen zomer vertrokken naar de eeuwige jachtvelden. voorlopig komt er hier geen nieuwe. sowieso helemaal geen beesten. allemaal leuk en aardig maar zonder bevalt ook prima hahaha
wij hebben er 3, 1 buiten en 2 binnen de 2 die binnen zitten gaan straks naar buiten. ik wil ook geen beesten meer binnen geeft toch wel wat troep.
Ik wil ook absoluut geen dieren binnen, maar een konijn is toch ook voor buiten? Mijn kids vinden het konijn bij mijn zus geweldig, maar hoe leuk vinden ze het als er straks altijd 1 bij hun thuis is?
Ik zou een konijn voor in de tuin leuk vinden. In een hele grote ren. Maar in de winter kunnen ze niet naar binnen dus wordt het niks denk ik
Wij hebben een konijn. Hij is nu 6 jaar oud en als hij straks onder het gras ligt dan nemen we geen nieuwe meer. Hokje verschonen 2 keer per week, je moet er zin in hebben en hij verhaart als een gek. We hadden hem al voor onze kinderen en krijgt nu gewoon minder aandacht. Onze oudste terroriseert hem nu alleen maar. Best wel sneu.
Als je ze vanaf het begin buiten houdt dan kan het prima. Nachthok kan je eventueel in de winter afdekken met plastic maar een konijn eenmaal binnen die kan niet in de winter buiten blijven. Dat probleem hebben wij met ons konijn.
Wij hebben er pas 2 gekocht! Echt super leuk, maar ik hou ook echt van dieren,heeerlijk vind ik dat Het verzorgen is niet superveel, maar je moet ze wel veel aandacht geven. Mijn zoontje zijn taak is elke ochtend eten geven en hij helpt met verschonen (zo goed als hij kan met bijna 3 jaar hahah)
Wij hebben er twee, super leuk! Echter wel elke dag zorg dat moet je wel even meenenemen. Bij ons verblijven ze elk in een apat verblijf in de tuin en daarbij mogen ze vaak omste beurt los, hartstikke leuk!
Konijnen zijn groeps dieren, je kan ze beter samen los laten Anders worden ze echt ongelukkig. Daarom is 1 konijn houden ook echt zielig
Nee, geen konijn. 1) Ben hééééééél erg allergisch voor konijnen 2) Ook als je kindjes wat ouder worden, komt vaak de verzorging op jou neer. Daar heb ik geen zin en geen tijd voor 3) Vind het zielig, een konijn in een hok. Als we nou een hele grote tuin met bijvoorbeeld een ren of zo hadden...
Nee, en mijn dochter krijgt er ook nooit 1. Vind het meestal erg zielig, beestje zit de hele dag in een hok en wordt 1k per dag geaaid. Daarbij moet je konijnen altijd minstens met zn 2en houden anders zijn ze niet echt gelukkig. Bovendien vind ik dat je ze veel ruimte moet kunnen bieden.
Nee, wij hebben geen konijn. Vind ze wel erg leuk, maar dat hok verschonen stinkt altijd zó verschrikkelijk, dat ik er niet meer aan begin.
Wij hebben ook 1 konijn. Die staat buiten sinds ik bij mijn man ben ingetrokken. Dat is nu 2,5 jaar geleden en dat gaat heel goed. Ze is wel erg eenzaam. Ik voel me dan schuldig. Toen ik alleen woonde, liep ze altijd los rond. Veel knuffelen enzo. Maar nu is ze al 6 en dan ga ik niet nog een konijn erbij zetten. Mijn zoontje is bijna 16 maanden en heeft het konijn in de tuin ontdekt. Gelukkig hebben we een tam konijn (moet je geluk mee hebben) en die groet hem altijd. Zo schattig. Je moet enkel aan een konijn beginnen als je het zelf leuk vind. Hok verschonen, komt toch op jou neer. Zelfs manlief die heeft er niets mee. Al heeft hij het beloofd te hebben na de bevalling. Verzorging is niet alleen hok verschonen, maar ook nagels knippen, kammen als ze in de rui zijn,etc. Konijnen hou je bij voorkeur buiten, dat is beter voor konijn en heeft veel aandacht nodig. Kijk eens in een konijnenasiel, daar kun je koppeltjes bekijken en het karakter. Veel succes met je keus.