Wie maakt zelf zeep?

Discussie in 'De lounge' gestart door noukie89, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papaver

Papaver Niet meer actief

#61 Papaver, 3 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2012
    Heel lief dat je dat zegt. En ja: ik weet dat veel mensen dingen tóch doen zonder problemen (ik heb daar trouwens geen problemen mee hoor, ik vind de regels zowieso best strict). Maar ik woon ook nog eens in Frankrijk, dus hoge verzendkosten, en daarnaast zijn dit soort zeepjes best wel duur om te maken dus is het voor mij zowieso financieel niet aantrekkelijk. Ik vind het gewoon leuk om mensen bekend te maken met de mogelijkheden, en zo mijn hobby een beetje 'uit te dragen' als het ware...

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tsss ... 't is toch wat!

Hier een andere ingredientenlijst:

Ingrediënten: Aqua, Potassium Palmitaat (verzeepte kokosolie * +), Kalium Olivate (verzeepte olijfolie * +), glycerol (uit Pflanzenölverseifung), Kalium Hempate (verzeept hennep olie * +), Kalium Jojobate (verzeepte jojoba-olie *), Orange Oil (oranje olie * ), Lemon Oil (citroenolie *), Lime olie (citroenolie *), Citric Acid (citroenzuur op basis van Tapioca), natuurlijke tocoferol (natuurlijke tocoferolen - vitamine E), d-limoneen °, Linalool °, Citral ° + Certified FAIR TRADE componenten * gecertificeerd biologisch ° van natuurlijke etherische oliën

3. Papaver

Papaver Niet meer actief

Dit is geen uitdaging. Waar aangegeven staat dat een olie is 'verzeept' kun je al 100 procent zeker zijn dat er gootsteenontstopper aan te pas is gekomen. Er is weliswaar een onderscheid tusen Natrium- en Potassiumhydroxide, maar allebei zijn een gemeen, niet-biologisch goedje...

4. danip

danip Niet meer actief

Het lijkt mij zo ontzettend leuk om te doen! Ik ben er alleen nog niet echt aan toe gekomen, maar ik krijg helemaal jeuk van dit topic (zie ik moet anti allergische zeep gaan maken :D)

Misschien toch maar eens wat basisspulletjes gaan kopen. Kan het altijd een keer proberen :)

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Euhm, ik snap je eerste opmerking niet?

Ik houd niet van volksverlakkerij, vandaar mijn tsss. Snappievous?

Dat verzeept betekent dat er potassium-, natrium- of kaliumhydroxide aan te pas is gekomen, dát begrijp ik ook wel. Vind het alleen wel een eerlijker opsomming.

6. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik ga deze eerste keer het mezelf gelijk moeilijk maken;)

ik zie in heel veel webwinkels booty buffers
    loofah soap, loofah zeep, scrub zeep, peeling Lees hier de tekst maar eens bij. Je ligt in een deuk.......

Maar nu wil er dus zelf een maken maar dan kleiner.

Er zit loofah in en wil al heel lang een lekker scrub dus vandaar dat ik deze eerst ga proberen

7. Papaver

Papaver Niet meer actief

Leuk! Ik neem aan dat je er transparante zeep voor gaat gebruiken?
    Heb je al enig idee welke geur/kleur?

8. noukie89

ik ga ze mengen denk ik met framboos en sinnasappel en dan natuurlijk oranje/ roze

9. Papaver

Papaver Niet meer actief

Dan ga je het jezelf dus meteen helemáál moeilijk maken :D. Heel moedig. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Wat voor soort mal ga je trouwens gebruiken? Een staande of liggende? (Let er bij een liggende mal op dat je er voor moet zorgen dat de zeep ook ín de loofah komt).

10. noukie89

ik maak een paar loofah zeepjes en een paar gewone dus er zal vast wel iets lukken ;)

11. noukie89

Word geloof ik tijd voor een zeepjes club;)

12. noukie89

13. Sahara

Sahara Niet meer actief

wat gaaf zeg!

het lijkt mij ook wel een leuke hobby, heeft iemand nog leuke, mooie, inspirerende zeep foto´s?:)

liefss

Deel Deze Pagina