Ik haat de belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door Ooievaar, 24 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Tjonge het zit ons echt niet mee
    Ik heb een tijd geen werk gehad en daarom konden
    we huurtoeslag krijgen
    Dus over 2006 en 2007 hebben we dat gehad
    Vandaag kregen we een brief van de belasting dat we er toch geen
    recht op hebben :confused: :confused: Of we ff kunnen terug betalen.
    Kan dit zomaar?

2. Misschien is er iets fout gegaan?
    Heb dat ook gehad, kreeg toeslag en ineens moest ik het terug betalen, terwijl ik er wel recht op had,

Mijn tip is bellen met de belastingstelefoon en vragen wat de rede is dat je er volgens hun toch geen recht op had en het dus terug moet betalen...

Ook zou je een bezwaar kunnen aantekenen.

Als blijkt dat je bv door vermogen (een spaarrekening of wat ook) blijkt dat je er geen recht op had dan zul je het inderdaad mogen terug betalen.

Beste is even bellen en naar de rede vragen, mocht dit niet op de schikking staan?

3. daddys princess

daddys princess Actief lid

23 mei 2007
    164
    0
    0
    emmen
    ja bij de belasting kan zelfs het onmogelijke.....of je krijgt zoals ik bericht dat je 1600 terug krijgt en de volgende dag of je ff 1500 over wil maken DIRECT....maar op die 1600 kan je wel mooi 3 maand op wachten.... :(

4. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Klopt inderdaad. Ik snap soms echt niks van de belasting

Maar blijkbaar is mijn man zijn inkomen te hoog
    Maar dat hadden ze toen toch ook al kunnen zien?

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb dit ook gehad maar dan met IBG. Ik kreeg eind sept. 900 euro omdat ik te weinig had ontvangen. 2 dagen later kreeg ik een brief met daarin mijn lening maar mijn lening was wel mooi 900 euro verhoofgd. Ik bellen, bleek dat ik die 900 euro niet had mogen krijgen en dat ze het daarom maar weer bij mijn lening hebben opgeteld. Dus ik kreeg geld die ik niet had mogen ontvangen. :(

6. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    :(
    Heb ik ook gehad, alleen betrof het hier 4 keer zoveel.
    Eerst krijg ik een groot bedrag. Kan ik het een half jaar later terug betalen. Gelukkig had ik het opzij gezet.
    En tot overmaat van ramp belden ze me gisteren om mn mobiel. Ja mun vrinden van de belasting hebben mijn mobiele nummer. Rotzakken.

7. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Rotzakken zijn het
    En een geld dat ze daar hebben :(

8. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Grrr idd de belastingdienst... :evil: Leuker kunnen ze het niet maken, nee het is kwader kunnen ze je niet maken..
    Heb in 2005 mijn huurtoeslag opgezegd, omdat ik ging verhuizen en samenwonen, heb dus een half jaar in 2006 huurtoeslag gehad en toen ik het laatste half jaar niks meer kreeg dacht ik eindelijk dat ze m door hadden, want had echt vaak gebelt, iets gestuurd, klacht ingedient noem maar op, alleen maar om GEEN huurtoeslag te krijgen. Beginnen ze in 2007 weer met het uitbetalen van de huurtoeslag.. pff, werd echt gek, kreeg gewoon huurtoeslag voor een woning die allang niet meer bestond (sloopwoning) weer vanalles gestuurd, heb een keer op 1 dag een stuk of 12 wijzigingen doorgegeven.. :D Krijg ik later een brief met daarin dat ze gegevens van mij hebben waaruit blijkt dat ik niet meer op dat adres woon en dat ze dus nooit een wijziging hadden ontvangen. nou toen werd ik dus echt helemaal gestoord, had ze ook gelijk opgebeld en ben aardig tekeer gegaan en ze hebben me toen gewoon opgehangen, de brutaliteit...
    Heb mijn man het maar af laten handelen, want ik zag het niet meer met ze zitten..
    En eindelijk hebben ze het stopgezet... Moet alleen wel bekkie terug betalen.. :(

Uitzoeken hoor! Want blijkbaar hebben ze daar paarden werken die giga oogkleppen op hebben!

sorry trouwens, :oops: maar alles kwam weer ff naar boven..

9. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Nou meis gooi het er maar uit hoor
    Vind het wel fijn om andere hun verhalen te horen
    Vind het namelijk zo stom dat als ze al zien wat de inkomen van mijn man is en dan toch huurtoeslag krijgen? Terwijl zijn inkomen te hoog is... :(

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Het stomme is dat je alles altijd moet invullen, maar uiteindelijk weten ze dondersgoed wat je allemaal hebt. Et zijn echt kut lui, echt...:evil:
    En vooral als je ze wil bellen, dan krijg je alleen maar van die callcenter kutjes (sorry voor degene die dit werk doen, maar bedoel die kutjes en lulletjes van de belastingdenst) Die alleen maar alles kunnen noteren en door kunnen geven en zelf geen reet weten..
    Krijg je een keer een naam, dan werkt die er ineens niet meer!
    ach...
    laat ik dr maar over ophouden, wil zo nog lekker slapen..;)

11. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik begrijp je helemaal hoor meis. heel irri allemaal
    En wat je zegt over namen noteren, dat heeft helemaal geen zin

Ik hoop dat je nog wel lekker slaapt ;)

12. he bianc wat naar :( ik weet er helaas niks vanaf. maarja, het is alijd zo met die instellingen dat als zij geld van jou willen moet dat nu-snel-meteen, en krijg jij nog geld van hun dan 'kan het wel een paar weken duren voordat het gestort word' . bah! :(
    ik hoop dat je duidelijkheid krijgt.
    liefs

13. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Dit topic komt op het juiste moment; kan ik ook even spuien! Mijn vriend is zelfstandig timmerman, dus we weten dat zijn belastingaanslagen wat hoger uit kunnen vallen. Hij moet tenslotte zelf zijn inkomstenbelastin afdragen. Kregen we dinsdag ineens 4 aanslagen binnen. De definitieve van 2005, de voorlopige van 2006 en 2007 én mijn voorlopige van 2006! In totaal ruim € 11.000,-. Of we dat even voor 24 december kunnen betalen... Dat wordt een magere Kerst. :D

@TS: je kunt altijd bezwaar aantekenen, hoor! Lastig is alleen dat je gewoon el eerst moet betalen en dat ze het dan weer terugstorten wanneer je bezwaar gegrond is. Toch succes ermee.

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Schei uit over de belastingdienst! Stelletje &@*@^%@(@(! :evil: :evil: :evil:

Hebben wij tot nu toe ook al 3 keer gehad! En uiteraard hebben zij het altijd bij het rechte eind... NOU MOOI NIET DUS HE!
    Je kan bellen, schrijven en mailen wat je wilt... helpt niks. Hebben we hier al 3 keer aan den lijve ondervonden. Wij moesten alles gewoon terugbetalen...
    Stelletje.... grrr... word weer helemaal kwaad als ik er aan denk!

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Het enige voordeel van hun is dat je wel in termijnen mag terug betalen en dat vind ik dan ook niet meer dan normaal, aangezien je het ook per maand krijgt!

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het liefst gooi ik gewoon een dikke atoombom op die lui :)

17. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Jaaaa ik doe mee... :D

(en dan maar hopen dat het niet echt gebeurt, want dan zijn wij de schuldige) ;)

18. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    grrrrrr de belastingdienst :evil:

Wij hebben ook nog steeds gezeik met hun!Wij hebben eind 2005 een huis gekocht,en hebben over 2006 geen hypotheekvoordeel gevraagd!Hebben dus een jaar best krap gezeten,maar waren helemaal gelukkig dat we dat in mei 2007 terug zouden krijgen!

Nou heeft de gemeente de inschrijf papieren van me vriend te laat ingevoerd(jawel,drie maanden :confused: )en volgens de belastingdienst heeft hij dus drie maand inkomsten in het buitenland gehad(werkt nog steeds gewoon in NL bij dezelfde baas)

We hebben ondertussen 3x aangifte gedaan,dan krijg je een brief dat je het M biljet in moet sturen.Zo gezegd zo gedaan,krijg je een brief dat alles niet klopt(wij hebben het door een bedrijf in laten vullen,dus dat scheeld)

kregen we laatst aan de telefoon te horen dat we geduld moeten hebben omdat ze alles na gaan kijken(ok,heb ik begrip voor)dus ik vroeg hoe lang ongeveer?KON WEL 3 JAAR DUREN! :evil: :evil: :evil:

$%$%^%*&% geven ze me ook de rente over die bijna 4000 euro? :rolleyes:

nu is er een brief verstuurd dat we vragen om afhandeling van de zaak,ben benieuwd!Wat een sukkels werken daar zeg!en iedereen lult langs elkaar heen daar!

nou scheeld het natuurlijk dat wij geld terug krijgen(als we geluk hebben)maar moet je zien,dat kan 3 jaar duren!En jullie moeten het ff zo neerleggen!Wat een gekken zeg!Alsof iedereen tegenwoordig nog een mega spaarpot heeft!Is niet te doen,alles is zo duur!

19. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Bureaucratisch gedoe bij de belastingdienst ... er gaat idd best veel fout. M'n man is ook zelfstandig ondernemer en heeft dus onwijs veel met hen te maken. Hij gaat zodra er iets niet klopt meteen persoonlijk naar de belastingdienst om verhaal te halen. Gelukkig stellen ze hem vaak in 't gelijk, maar het duurt zo lang voordat 't geregeld is. Nee, mijn vrienden zijn het ook niet, als jij maar zorgt dat je je zaakjes goed op een rijtje hebt, dan heb je goede reden om bezwaar aan te tekenen. En als je toch moet betalen, je kunt altijd een betalingsregeling met hen treffen. Succes!

20. Niet meer actief

Ik heb de laatste tijd juist 'omgekeerd gezeur' met de belastingdienst. Ze hebben daar blijkbaar een nogal overijverige ambtenaar zitten, die moeilijk doet om tientjes werk, maar wat uiteindelijk in mijn voordeel uitkomt.

Ik kreeg laatst namelijk de aanslag 2006, dat was inkomen van weinig, en door de heffingskorting enzo kwam dat dus op een negatief bedrag uit, ik zou zo'n 60 euro terug krijgen. Prima.

Een paar dagen later kwam er nog een brief, dat ze die aanslag wilden gaan verreken met de inkomsten 2001 (ja 6 jaar geleden!) omdat ik daar nooit aangiften van gedaan had. En euh, tja, daar heb ik ook de papieren niet meer van hoor, ben intussen 2 keer verhuisd enzo.

Ik tig keer gebeld naar de ambtenaar in kwestie en uiteindelijk aan de lijn gekregen. Ik vertelde hem dat ik dat allemaal niet meer had, waarop hij zei 'oh maar wij wel hoor'. Waarom moet ik t dan opsturen?:evil:

Om een lang verhaal nog langer te maken..de beste man is gaan rekenen en doen en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat ik toén ook al een negatief inkomen had en ze dus niet mogen gaan verrekenen maar me nog meer moeten betalen. Hahaha, stelletje bureaucraten, net goed! :)

En ja hoor, een paar weken geleden kwam er weer een brief, dat er weer iets was verrekend en dat de aanslag 2004 (waar zijn ze toch mee bezig daar) nu ook was gecorrigeerd.

Einde van het ritje en van vele telefoontjes en arbeidsuren daar, is dat ik geen 60 euro terug heb gekregen, maar 1500! Kassa! :eek:

Ik vind dit zo stom he, tuurlijk, heerlijk in mijn voordeel, maar laat ze hun tijd besteden aan andere dingen. Nu snijden ze hunzelf in de vingers en moeten anderen daar onder lijden ofzo...stomme ambtenaren.

Deel Deze Pagina