zo eet ik me eten altijd en hier in de achterhoek ken ik idd ook de uitdrukking prakje,liflafjes enz!zeiden we bij ons thuis ook altijd!
Van Dale zegt: prak (de ~ (m.), ~ken) 1 hoeveelheid fijngemaakt gemengd eten Liflafjes daarentegen: lif·laf·je (de ~ (m.), ~s) 1 smakelijk, maar weinig voedzaam hapje Een liflafje is zoiets als een amuse, voorafgaand aan het diner!
hmm krijg zin in een lekere hutspot (ook een prakje), straks naar de winkel om een lekkere prak te maken *kwijl* nou bedankt ben er al gelijk uit wat we eten vandaag
Mag ik vragen wat je je zoontje aan gaat bieden aan groentehapjes? Draadjesvlees ken je trouwens wel?
het gaat nog steeds allemaal over eten muus, en wat er mee wordt gegeven, en bij gebrek aan wat iets betekend wordt de uitleg weergegeven....
Ik heb nu éénmaal liever veel liflajes, dan 1 prakkie! (ik houd niet zo van prakkies...) Trouwens, manlief wel. Als die kookt eten we prakkie, als ik kook maak ik liflafjes!
tja als je bij alles je vraagtekens blijft zetten over de intentie van sommige reacties Muus open dan niks meer zeg...