De titel zegt het al.. Kan een negatieve zwangerschapstest nog veranderen in een postieve test? (MET PREGNYL GEBRUIK) Na 12 dagen mag je veelal testen. Als je toch eerder test en hij is negatief (HCG van de pregnyl is er dus al uit) kan deze test dan alsnog wel positief worden?? Elke ronde vraag ik me dit trouwens opnieuw af en eigenlijk nergens echt een concreet antwoord... Iemand van jullie enig idee??
Ja. Soms kun je te vroeg testen dat er nog niet genoeg hcg in je lijf zit. Dit kan een dag later wel weer anders zijn.
Er is helaas geen 100% sluitend antwoord. Bij veel meiden die pregnyl spuiten wordt de test nooit negatief. De afbraak van de pregnyl loopt zeg maar gelijk met de opbouw van hcg van de zwangerschap. Maar je hoort ook geregeld dat de hcg wat later op gang komt. Deze vrouwen krijgen dus eerst een negatieve test (omdat de pregnyl weg is) en dan pas weer een positieve. Prustrerend he...
Ik had pregnyl gespoten voor de punctie. 1 dag erna de punctie. 3 dagen erna de tp en toen 4 dagen daarna was de test nega (had elke dag getest vanaf de pregnyl). Dat was dus 8 dagen en was vrij snel.... Op dag 9 ( en dus 6 dagen voor de officiele testdag) kwam er weer een 2e lijn die elke dag duidijker werd