Medicatie DD in Nederland halen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kaltje, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaltje

Kaltje Actief lid

4 feb 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Hallo,
    Binnenkort start ik in DD en omdat ik er nog niet zeker van ben of mijn zorgverzekeraar de medicatie ook vergoed en de prijzen in D hoger liggen, hoop ik dat ik ze ook gewoon in NL kan halen.

Iemand ervaring mee?

Groetjes,
    K.

2. Volgens mij is het juist de bedoeling dat je ze in NL haalt.. Ik ken niemand die ze in DD haalt ;)

Je krijgt het recept gewoon mee. Sommige apotheken doen moeilijk over buitenlandse recepten, dan kun je een arts proberen te vinden die het recept over wil schrijven.

3. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    In Belgie zijn de medicijnen goedkoper, dus als je de mogelijkheid hebt om ze daar te halen zou ik dat doen.

4. Kaltje

Kaltje Actief lid

4 feb 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi Shaddixx,

Ik meen toch echt gelezen te hebben dat er mensen zijn die het in Duitsland halen hoor. Nou ja, ik ga mijn apotheek eens polsen!;)
    En helaas Nientjje, Belgie is voor mij niet praktisch, want ik woon in het midden van het land, maar bedankt voor de tip!

Groetjes,
    K.

5. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Ik heb net mijn eerste behandeling in DD gehad. En mijn medicatie kreeg ik thuis gestuurd via een landelijk apotheek. Dit werd gewoon geregeld vanuit DD..
    Dit hoorde ik bij de uitgangsecho.

6. Ze zullen er ook vast wel zijn hoor, maar in het DD-topic niemand, voor zover ik weet.

7. Kaltje

Kaltje Actief lid

4 feb 2013
    108
    0
    0
    Amersfoort
    Hallo Linbabylyn,

Dat is handig! Hoe gaat dat met de betaling? Aan wie betaal je en declareer je dat dan gewoon?

Mvgr,
    K.

8. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Het gaat gelijk naar de zorgverzekeraar. Bij mij wordt het nog vergoed.
    Ik weet niet als je geen vergoede pogingen meer hebt hoe het dan gaat.
    Maar ik heb van de medicatie dus helemaal niks gezien qua rekening

9. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Ik haalde m'n medicatie van DD gewoon bij m'n eigen apotheek.. Kreeg het recept vaak via de mail dat printte ik uit en leverde ik in.. Van de utrogestan moest ik steeds een klein bedragje van bij betalen en de gonal-f en menopur hoefde ik niks van bij te betalen.. Verder deed ik de fm gewoon in m'n eigen zh en niet in DD.

10. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Hier hetzelfde als Mupettje!

11. nadina32

nadina32 Lid

5 mei 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    Wij kregen de medicatie geleverd via een apotheek waar ze zaken mee deden hier in NL. Maar dit inmiddels al 1,5 jr geleden. Dus kan zijn dat dat veranderd is. Wat betreft de zorgverzekering word dacht ik alles betaald.

Deel Deze Pagina