Wie mag er eerst komen kijken???

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Fairy01, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy01

Fairy01 Lid

1 feb 2009
    30
    0
    0
    Hallo Dames,

Ik ben vandaag 37 wk + 2 dagen, maar ik rommel al 2 weken aan. :( :( Pfff zwaar vervelend.
    Maar goed al met al de VK denkt dat het niet lang meer duurt, wij zelf ook niet.

Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Nu lopen mijn vriend en ik te dubben, hoe doen we (jullie) dat als je eenmaal bevallen bent, wie mag er als eerst komen kijken??
    Ouders of schoonouders of tegelijk? Tegelijk is bij ons geen goede optie wegens verleden :( *zucht, waarom doen mensen soms zo moeilijk?*
    Als ik mijn ouders eerst laat komen zijn mijn schoonouders gepikeerd en uiteraard andersom. Het liefst heb IK het eerst mijn ouders op bezoek en daarna pas mijn Schoonouders.

Alvast bedankt voor de reacties!! ;)

2. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    pff dat je je daar druk om moet maken zeg ... balen

wat vind je man/vriend ervan?

3. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Vervelend inderdaad...je hebt wel andere dingen aan je hoofd/lijf nu....

Als jij echt liever eerst je ouders hebt, en je vriend vindt dat ook goed, zou ik daar voor gaan. Je schoonouders hoeven trouwens toch niet perse te weten dat jouw ouders eerst zijn geweest...en dan nog...is het erg jammer hoor. Dit is jullie tijd, van jou en je vriend, ik zou er een beetje afstand van nemen denk ik wat anderen denken/voelen....(misschien makkelijk gezegd, maar toch, je moet in deze situatie vooral lekker aan jezelf denken lijkt me).

Succes met bevallen en genieten van de kleine :)

4. Fairy01

Fairy01 Lid

1 feb 2009
    30
    0
    0
    =D> Dank dank voor jullie reacties! Ja idd niet iets waar ik me druk over wil maken, maar door de hormonen gaan dit soort dingen echt extra spoken in mijn hoofd.
    Mensen kunnen zo lastig doen en ik ben gewoon een push-over normaal gesproken :) , dus dat komt me idd niet ten goede nu.

5. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en mijn vriend (uiteraard) en moeder waren daarbij.
    De rest is pas op bezoel gekomen toen we thuis waren.

En toen kwamen ook die mensen die ik wilde op dat tijdstip ;)

Mijn man zij ook; wat jij wil gebeurt en niets anders. (vond ik wel erg fijn dat hij mij hierin steunde)

6. Fairy01

Fairy01 Lid

1 feb 2009
    30
    0
    0
    Ja?? Dus is toch wel een ongeschreven regel he?? Kraamvrouw heeft het voor het zeggen??
    Vind ik opzich ook wel logisch, alhoewel ouderwetse schoonouders dat natuurlijk niet vinden :evil:

Hoelang zijn jullie eerst samen met baby en man geweest zonder bezoek? uurtje, twee uur?

Liefs Fairy

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.203
    35.926
    113
    Mijn man denkt er gelukkig net zo over en door al het gedoe met mijn schoonouders bij mijn vorige bevalling hebben we afgesproken dat zij niet eens dezelfde dag mogen komen, maar pas een paar dagen later. Mijn ouders zullen dus de eerste zijn die het kindje gaan zien als het goed is. Vorige keer kreeg ik een ongeplande ks en toen heeft mijn man toch mijn ouders maar gebeld, omdat ik dat graag wilde. Zij waren er toen dus direct eigenlijk. Dit keer wil ik het liefst denk ik eerst een paar uurtjes met zijn drietjes, maar misschien denk ik er tegen die tijd weer heel anders over.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt hoor. Ik denk dat het als vrouw heel logisch is dat je na zo'n zware gebeurtenis eerst je eigen ouders wilt zien. Als je schoonouders dat niet kunnen begrijpen is dat erg kinderachtig, maar probeer je er vooral niet door te laten beinvloeden, dat moet echt jullie dag worden.

8. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Haha nouja jammer dan voor de schoonouders, tjha sorry hoor....Jullie zijn net ouders geworden....Tuurlijk zij zijn net opa en oma geworden maar dat vind ik geen reden dat iedereen meteen rond het bed hoeft te staan.

Ik ben om 03:09 bevallen, we waren om 06:00 thuis en om 08:00 kwam de kraamhulp maar wij hebben besloten om het bezoek pas savonds te willen ontvangen. Dus na 18:00 uur.

We wilde eerst even bij komen van alles en even tot rust komen met zijn drietjes....

9. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik weet niet of je een medische indicatie hebt om in het ziekenhuis te bevallen, maar als je poliklinisch bevalt, ben je (in principe) na een paar uurtjes weer thuis. Ik zou zelf (mijn eigen ervaring) eerst lekker met z'n drietjes naar huis gaan en na een paar uurtjes pas anderen bellen. Eerst lekker genieten van elkaar, want dat is een heel bijzonder moment!

Ik vind het wel heel erg dat je (schoon)ouders niet te gelijk kunnen komen bij zoiets bijzonders. Kunnen ze zich daar niet eenmalig overheen zetten..?? Maar goed, als je moet kiezen zou ik jouw ouders als eerste bellen, das toch een beetje het 'recht' van de kraamvrouw, haha. Maar kun je het er niet met je (schoon)ouders over hebben? Misschien komen ze zelf wel met een oplossing..

10. Fairy01

Fairy01 Lid

1 feb 2009
    30
    0
    0
    Ik beval op medische indicatie, dus weet idd helemaal nog niet wat er gaat gebeuren, dus idd moet eerst maar is afwachten!

En ik heb dus een recht als kraamvrouw, fijn om te weten ;)!

@ B en N: s'' nachts bevallen is dus wat dat betreft wel lekker, iedereen ligt toch nog op één oor.

Eerste uurtjes dus lekker met z'n drieën denk ik en dan maar is kijken wie we bellen.
    Heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal!

Liefs

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik wil de eerste dag mijn ouders, schoonouders en zusje op bezoek, verder niemand.
    zou ook heel graag eerst mijn ouders willen en dan pas mijn schoonouders, maar heb het nog niet "durven" aankaarten..

waarschijnlijk loopt dat wel automatisch goed omdat mijn ouders op 10 minuten rijden wonen en mijn schoonouders een uur.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ben om kwart voor 9 bevallen en tegen half 11 was ik 'klaar' (nabevalling -snel, hechten-niet zo snel, beetje opfrissen) en toen hebben we de beiden ouders gebeld , die waren er om half 12. Bijna nacht dus ;) .
    Maar ik moet zeggen: Ik had een lange bevalling en had toch wel de behoefte om m'n ouders te zien, ook tijdens de bevalling hebben we ze laten weten dat we bezig waren. Hoewel ik me dat van te voren echt niet voor kon stellen, dat ik dat zou willen. Achteraf nog wat spannend geweest voor mijn ouders, want om 18.00 uur had ik 6 cm en daarna hoorde ze pas wat om 22.30 uur.... En ze wisten dat ik al best lang bezig was. Maar oke.

Er gebeurde in principe wat IK wilde, maar ik vond ook wel, als ik m'n ouders op de hoogte stelde of liet komen, dat m'n schoonmoeder (schoonvader is er niet) dan ook mocht, maar dat is ook heel rustige vrouw, die echt kijkt naar anderen en niet snel iets zal doen wat je niet wilt... Dus dat scheelt enorm.

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.193
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Lastige situatie. Hier kwamen ze tegelijk maar helaas bij jullie dus geen optie. Dan maar een voor een.

14. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Mijn ouders wonen op zo'n 5 minuten van het ziekenhuis vandaan en mijn schoonouders komen wat verder weg. Mijn ouders zaten dan ook thuis te wachten op het verlossende telefoontje en mijn schoonouders zaten in het ziekenhuis. Toen Tess geboren was zijn mijn schoonouders(en zwagers en schoonzusje) er als eerst bij geweest omdat zij al in het ziekenhuis waren en al vrij snel kwamen mijn ouders ( en broers) er ook bij. Ze zijn wel een flinke tijd gebleven omdat Tess nog bij de kinderarts was ;)
    Later op de avond is mijn moeder nog even alleen geweest omdat ik dat graag wou.

15. shenoby

shenoby Niet meer actief

mijn moeder en vader kunnen ook niet met elkaar.
    maar toen nikki geboren was hebben we iedereen tegelijk gebeld.
    mijn moeder mijn vader en mijn schoonouders.
    mijn moeder hebben we boven laten wachten en mijn vaderen zijn vrouw en mijn schoonouders beneden.
    mijn vriend heeft toen iedereen opgehaald en ze zijn 1 voor 1 naar binnen gegaan.
    als de ene naar buiten ging kwam de volgende gewoon binnen.
    het is prima gegaan op deze manier.( ze konden ook niet met zijn allen naar binnen want ik lag eerst nog op een rustkamer,voordat ik naar de kraam afdeling ging)
    geen kwade gezichten en mijn ouders hebben elkaar zelfs gefeliciteerd!!
    dus lekker doen waar jij je goed bij voelt. en vaak zijn de opa's en oma's wel zo blij met de prachtige baby dat ze zich wel kunnen gedragen.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ben om kwart over 4 's nachts bevallen. 's Ochtends iedereen gebeld en gezegd dat er tussen 2 en 3 uur bezoekuur was in het ziekenhuis (helemaal niet waar, je kon de hele dag komen, maar daar hadden wij geen zin in). Wel iedereen rond die tijd laten komen, voor een half uur ofzo. Had nogal last van naweeën, dus ik hoefde niet de halve dag bezoek.
    Tja, als ze elkaar niet liggen, dan zou ik eerst jouw ouders laten komen, jij hebt het zware werk gedaan. Wat je kiest, goed is het toch niet, maar daar maken ze het ook een beetje zelf naar.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn ouders kwamen het eerst kijken, 2 uurtjes na de bevalling heb ik gevraagd of ze kwamen, want ze wilden mij mn rust gunnen en de volgende dag komen. Maar toen ik het vroeg stonden ze binnen een uur op de stoep terwijl het 125 km rijden is :)
    Mijn schoonfamilie kwam de volgende dag, de vriendin van mijn schoonvader was daar boos over (niet eens mijn schoonmoeder dus, ik ken dat mens nog maar 4 jaar) maar ik heb gezegd dat als ze het er niet mee eens was, ze maar helemaal niet moest komen.
    De rest van de schoonfamilie vond het heel normaal dat mijn ouders eerst even kwamen.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn hemel... waar je allemaal niet over na moet denken.
    Wij hebben gewoon op een schappelijk tijdstip alle ouders gebeld en de zussen en de beste vriendinnen. Mijn moeder moest gewoon werken die dag dus die kwam om 17:00 en mijn schoonouders waren er een paar uur na het telefoontje al. Zussen kwamen 's avonds, die moesten ook gewoon werken (het was maandag). Ik ben trouwens in het ziekenhuis bevallen maar was gewoon na een paar uur weer thuis. Heerlijk.
    Overige mensen die kwamen later in de week wel aan de beurt. Kijk eerst maar eens hoe je bevalling gaat en ga je daarna druk maken om de visite. En oja, het is handig om nu alvast maling te leren hebben aan de meningen van anderen... je gaat het nog vaak tegen komen als je kindje eenmaal geboren is.

Laatste punt: jij bent een kind van jouw moeder..zij is waarschijnlijk het meest bezig met jou en wil graag na de bevalling weten hoe het met jou gaat. Dat had mijn moeder tenminste wel... Ik heb mijn man dan ook de volgende instructies gegeven: Hoi ma, we hebben een zoon, met Zwaantje gaat alles heel goed. Hij heet K. en weegt X gram en is heeeeeeel mooi. :) :) En gelukkig ging het met mij ook heel goed!

19. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    1 advies; als jij dat graag wilt, laat je eerst jouw ouders komen!!!!

Ik had dat ook heel erg graag gewild... We hebben ze allebei gebeld, en gezegd dat ze om 21.00 uur welkom waren in het ziekenhuis.
    Had gehoopt dat mijn schoonouders het fatsoen gehad zouden hebben om mijn ouders eerst naar binnen te laten gaan.
    Maar helaas; ik had als eerste mijn schoonmoeder aan het bed, en mijn eigen lieve mama stond er heel zielig achter te kijken.

Dit gebeurd mij bij een eventuele volgende keer nooooooooooooit meer!!!
    Zowel mijn moeder als ik hebben een heel erg naar gevoel hieraan overgehouden.
    Het is niet ons moment geweest, en mijn schoonmoeder heeft een uniek moment tussen moeder en dochter verpest voor mijn gevoel.

20. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Heel vervelend idd dat je je hierom druk moet maken. Het is jullie tijd, jullie kindje! Mijn schoonmoeder is pas na 2 dagen langsgekomen, terwijl mijn ouders meteen op de stoep stonden. Het is wel fijn om het te kunnen delen met iemand die je dichtbij staat. Als je samen met je man/vriend eruit kan komen dat je ouders eerst mogen komen zou ik ook daarvoor kiezen. Maar denk nu maar eerst aan jezelf en het zal uiteindelijk wel vanzelf lopen. Jullie en de baby staan nu op de eerste plaats. Ik wens je veel succes met de bevalling en ga genieten van je kraamtijd!

Groetjes Kirsten

Deel Deze Pagina