Wie mag er eerst komen kijken???

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Fairy01, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    M'n moeder
    Ze zat alleen braaf te wachten tot het bezoekuur was, ik belde haar om te vragen waar ze bleef.
    Daarna kwam ze meteen gelukkig..............

2. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    als jij eerst jou moeder wil zou ik dat zeker doen,

ik zou mijn moeder ook als eerst vragen
    daarna mijn vader en vriendin
    en daarna mijn schoonouders (wonen toch op een uur rijden van ons) en mijn eigen ouders wonen in dezelfde plaats als ons dus dat scheelt al ;)

jij hebt net een bevalling erop zitten, ik zou zeggen doe waar JIJ je goed bij voelt en wat jij wilt!

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Sjeetje meiden.....

Ts haar kindje is al bijna 3 maanden oud, denk dat de situatie allang is opgelost:D

4. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik verbaasde me er ook al over dat dit topic nog steeds loopt, maar het blijft wel een interessant onderwerp. Hier mijn plan voor na de bevalling:
    Mijn ouders zijn gescheiden en hebben allebei een nieuwe partner. De vriendin van mijn vader en mijn moeder kunnen alleen niet door 1 deur en ik heb zelf niet zo'n goede band met beide nieuwe partners (weten ze overigens niet echt denk ik, maar ik mag ze gewoon niet zo erg). Ik heb dus besloten dat voor het eerste bezoek ze niet hun partners mee mogen nemen. Ik laat denk ik wel alle opa's en oma's tegelijk komen, het zijn er dan dus 4 ipv 6, ook wel wat rustiger.
    Iedereen heeft het goed opgevat, ik heb uitgelegd dat ze een voorkeursbehandeling krijgen als echte opa en oma. Ik heb er ook bij uitgelegd dat ze moeten bellen voor elk volgend bezoek, om ongemakkelijke confrontaties te voorkomen. Kan ik meteen zorgen dat ze niet allemaal de hele dag om me heen hangen (ben een beetje bang dat mn moeder dat wil namelijk, maar nu kan ik telefonisch nee zeggen).

5. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Omdat ik al2 x een ks heb gehad en daardoor moest bijkomen in de uitslaapkamer, had bijna iedereen in de fam mijn kindje gezien zonder dat ik erbij was.
    Nu ik voor een 3e x een ks krijg, wil ik nu dat de fam op de hoogte wordt gebracht als ik terug ben op mijn eigen kamer.
    Klinkt stom he. Maar nu wil ik een keer de 1e zijn en niet de laatste.

6. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Wat verschrikkelijk! Hoe kon dat zo gebeuren?
    Nee, het klinkt absoluut niet stom dat je nu de eerste wilt zijn. Lijkt me de normale gang van zaken.

7. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Oeps, lees nu dat de kleine al lang geboren is, hihi

8. Maia

Maia Niet meer actief

nee dat is absoluut niet stom. Het is juist heel jammer dat het de andere 2 keren niet gelukt is! Dat moet je gewoon met je man afspreken!

wij hebben het ook echt afgesproken, wat er ook gebeurt, hij wacht met bellen tot ik tijd gehad heb met mijn kindje!

9. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

als eerste is me dochter aan de beurt wil eerst even lekker genieten met z'n 4tjes

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij hebben ook een hele tijd gewacht hoor, voordat we de familie enz belde.

Ik denk dat we na ongeveer 3 uur iedereen ingelicht hebben. We moesten een nachtje in het zkh blijven en het bezoek is pas de volgende dag bij ons thuis gekomen.
    Vond dat eigenlijk ook wel lekker. De eerste dag echt alleen met zijn drieën.

@ Evamerel1. Het lijkt me idd vreselijk als de halve familie de baby al heeft bewonderd en jij nog op de uitslaapkamer ligt. De rest wacht maar even tot jullie klaar zijn voor bezoek.

11. mutselfrutsel

mutselfrutsel Actief lid

22 aug 2009
    109
    0
    0
    aangezien mijn moeder niet meer leeft, zou ik zeggen dat ik eerst me vader bij onze kleine mag, maar dit vind ik zo lullig tegen over m'n man ik bedoel zijn ouders zijn tenslotte ook opa en oma geworden.
    dus ik denk dat ik eerst m'n vader bel en dan mn zus, en ondertussen laat ik mn man zijn ouders bellen!
    maar wie weet heb ik er absoluut geen behoefte aan op dat moment!

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik had er op het moment zelf in ieder geval absoluut geen behoefte aan! Terwijl ik van tevoren zelfs nog een tijdje heb gedacht dat het me fijn leek mijn moeder bij de bevalling te hebben... Ben blij dat ik dat niet heb gedaan. Niet vanwege mijn moeder, maar omdat ik het haar niet aan had willen doen om mij zo'n pijn te zien lijden, hihi.

Maar goed, wij moesten ook in het ziekenhuis blijven en L op de neonatologie dus dan is bezoek sowieso beperkt. Ze is zaterdag geboren, zondag kwam mijn moeder (mijn vader was ziek, dat was echt heel zielig want hij heeft haar de eerste anderhalve week niet kunnen zien!), mijn schoonouders en onze beider zussen naar het ziekenhuis. Allemaal even in de couveuse gluren en klaar! Ik heb ze ook snel weer achter gelaten in het barretje van het ziekenhuis, met name mijn schoonouders, omdat ze weer over mijn schoonzusje gingen klagen (die er niet bij was op dat moment) en ik was daar zo ontzettend pissig over. Anyway, lang verhaal maar ze kwamen voor ons en voor L dus ik vond het niet fatsoenlijk op dat moment en bovendien had ik het verhaal al 100000 keer aan moeten horen.

Dus zo liep het allemaal compleet anders dan ik van tevoren had bedacht! :)

13. Ladyninja

Ladyninja Lid

1 jan 2009
    17
    0
    0
    Voor mijn moeder was het haar eerste kleinkind en voor me schoonouders hun derde. Dus wilde perse dat mijn moeder als eerste kwam.

14. Wennos

Wennos Actief lid

16 feb 2009
    103
    0
    0
    Ik heb hier nog helemaal niet over nagedacht en ook nog niet over gesproken met mijn vriend.

Denk dat we hierover ook geen afspraken maken. Als de kleine er is, laat ik het gewoon aan hem over om iedereen te bellen. Voor beide families is het de eerste kleinkind/neef/nicht en iedereen is even welkom.

Natuurlijk heb ik het liefst mijn eigen ouders als eerste aan mijn bed. Mede doordat ik een moeilijke start heb gehad met mijn schoonouders. maar daar heb ik me overheen gezet. Door mijn gedrag richting hun aan te passen, gedragen zij zich nu ook anders richting mij (win-win), waardoor ik beter met hun om kan gaan, immers ook zij worden voor het eerst opa en oma.

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    mijn moeder en broer waren hier 1.45 uur na de geboorte.
    Mijn vader 3 uur na de geboorte, die was onderweg naar zijn werk en dan heeft hij zijn mobiel uit staan.
    Ik kreeg hem daarom pas later te pakken en toen moest ie nog terug naar huis rijden.

Oh en mijn schoonouders kwamen in de loop van de middag omdat zij hier een uur vandaan wonen en ik eerst even wilde slapen voordat ze kwamen.

Als iedereen hier in de buurt had gewoont dan hadden ze ook snel op de stoep gestaan

16. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    hier 3 uur na de bevalling iedereen gebeld.
    eerder hadden we nog geen tijd om te bellen

de beide ouders kwamen bijna tegelijk binnen.

de zussen/ broers kwamen iets later.

Dat was meteen het bezoek van dag 1.

17. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik denk dat als eerste mijn schoonmoeder zal zijn puur omdat ze eenmaal dichtbij woont mijn eigen moeder woont anderhalf uur verder weg
    voor de rest was me schoonmoeder bij me 1ste bevalling erbij en toen waren me 2 schoonzusjes schoonpa en opa en oma van manlief er als eerste bij

nu wil ik lekker met manlief alleen bevallen + Vk natuurlijk
    en dan eerst alleen noa erbij om even met zijn 4tjes te wennen en dan schoonouders denk ik

18. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Me dochter...eerst het gezin compleet..daarna het liefst me vader..ik ben zijn kind..zijn kind is bevallen...en dan me schoonouders..maar als het andersom is ga ik niet moeilijk doen...en ik accepteer dat me moeder, die een engel is, de gehele tijd over me schouder mee zal kijken.........

19. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Mijn man en mijn moeder zijn bij de bevalling. Zodra ons meisje is geboren belt mijn man zijn ouders en m'n moeder belt m'n vader.. dan pikken mijn schoonouders m'n vader onderweg naar het ZKH even op.
    Onze zussen zijn welkom als we thuis zijn en de rest mag nog even wachten, ik wil de eerste week verder geen visite. ;)
    Eerst even bijkomen, een beetje aan elkaar wennen en als pril gezinnetje samen genieten.

20. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Leuk om te lezen hoe iedereen er voer denkt, of gedaan heeft.

Wij hebben 6 jaar gedoktert om zwanger te worden, uiteindelijk via KID gelukt.

Als het bij ons begint worden beiden ouders gebeld. plus schoonzusje van mijn kant, die zullen allemaal naar het ziekenhuis komen, of ze er echt bij zullen zijn of zo dat zullen we wel zien hoe het loopt, nu heb ik zo iets van de moeders mogen erbij zijn.

mijn moeder heeft al 2 kleinkinderen, van mijn broertje, mijn schoonouders nog niets, gelukkig kunnen ze samen goed door een deur.

mijn schoonzusje, zus van mijn man zal wel niet komen, is ook niet welkom de eerste dag, ben nu 6 maand zwanger en heeft tot op heden nog niets van zich laten horen, dan hoeft het naar de geboorte ook niet meer.

naja we zien wel hoe het loopt allemaal. ik wil graag alle dierbaren om me heen hebben, en mijn man ook.

Deel Deze Pagina