Wie mag er eerst komen kijken???

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Fairy01, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik dacht altijd dat ik direct iedereen zou bellen als ik bevallen was. Nou mooi dat ik daar nooit bij stil heb gestaan. Ik ben bevallen om 10.17 uur en toen om half 12 Danique in haar eigen bed ging zei ik tegen mijn man; zullen we eens gaan bellen?
    Ik heb mijn ouders gebeld, mijn man zijn ouders en we hebben gezegd dat ze na half 2 welkom waren. Mijn ouders waren er om half 2 (zelfs iets eerder) en dat had ik ook verwacht. Ze zijn heel even bij mij geweest en toen aan het regelen gegaan voor ons (geboortekaartjes ophalen, tuin versieren, geboortekaarjtes in enveloppen, kraammatrasjes die te weinig waren enzovoort)
    Mijn schoonouders kwamen om half 3 (wat een interesse :S) en gingen uitgebreid bij me aan bed zitten zeuren. Daar had ik echt geen behoefte aan eigenlijk. Had liever mijn eigen moeder aan bed gehad om te praten, maar die was zo lief om taken over te nemen.
    De verdere familie kreeg een smsje en smste terug hoelaat ze mochten komen.MIjn zus was er om half 3 en was om half 5 pas bij mij boven net als mijn beste vriendin (die ook eten maakte) Mijn andere zus en mijn schoonzus en zwager kwamen de volgende dag op afspraak. Prima geregeld dus!

2. Maia

Maia Niet meer actief

wij hebben wel iedereen gebeld van de ouders/broers/zussen/oma's en 's avonds toen we thuis waren nog wat tantes en ooms.

omdat we uiteindelijk in het ziekenhuis zijn bevallen en pas 's avonds half 8 thuis waren hebben we die avond alleen de opa's en oma's laten komen en iedereen snapte dat. Uiteindelijk waren zijn ouders er eerst (hoewel die van mij dichterbij wonen maar die waren aan het eten toen we belden dat ze mochten komen) dus zijn moeder heeft haar als eerste vastgehouden! Maakte mij op dat moment echt niet uit, was alleen maar supertrots dat ik haar kon laten zien!

3. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik sprak over de telefoon net mijn schoonzus en ze zei "wij komen direct hoor"!!!

Ik vroeg haar wat ze bedoelde en ze zei dat ze meteen na de geboorte wilden komen (hebben twee kinderen van 11 en 14)
    Ik zei dat dat nog niet zeker is, want mijn vriend heeft ook veel broers en zussen. Bovendien heb ik haar gezegd dat het ook ligt aan hoe de bevalling verloopt.

Als iedereen tegelijk komt dan word ik gillend gek!!

"ja, maar jij hebt maar één broer" zei ze, pffff er wordt dus nu al een strijd gevoerd. Ik ben al niet iemand die heel relaxed is, dus ik zie erg op tegen al die dringende mensen aan mijn bed...:(

Ik wil het gewoon zelf bepalen, maar ik merk nu al dat mensen staan te drammen....ik hoop dat ik tegen die tijd sterk genoeg ben en dat mensen het begrijpen (maar ben dus bang van niet :x)

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    @juenco: dan gewoon niet meteen bellen!!!:)

5. p1982

p1982 Niet meer actief

ik heb onverwachts een keizersnee gehad, mannetje heeft om 23 uur beide ouders gebeld dat het ging gebeuren en we moesten bellen als de kleine geboren was ( 0230 uur gedaan) en ze zijn om 07.30 langs gekomen ( kleine was alleen niet op onze kamer maar couvese) en daarom zijn ze savonds om 18 uur weer langs gekomen

6. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    @taliaa: tsja, maar ze horen het wel van mijn ouders hoor denk ik. Die bel ik wel meteen als de kleine er is. Ik zal mijn ouders ook nog even zeggen dat ik graag heb dat ze eerst alleen komen. Mijn ouders en broer wonen in dezelfde woonplaats, op een uur rijden hiervandaan. Ik denk dus dat mijn schoonzus en broer met hen mee willen gaan, wat ik dus niet wil :$

Gelukkig reageerde in elk geval één van mijn schoonmoeders heel lief. Ze zei dat het echt een moment van ons tweeën moest zijn en dat we het allemaal zelf mochten bepalen wanneer iedereen komt. Dat stelt mij weer wat geruster ;)

7. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
    Mijn ouders zeker weten eerst, en broertje en oma.
    Aangezien mijn schoonouders toch weinig interesse hebben.

Verder zal er hopelijk niet zoveel mensen op komen dagen.

8. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Eerst waren mijn ouders er, die hebben aldoor tijdens bevalling op de gang gezeten(werd uiteindelijk ks na 23 uur) volgende dag stiefdochter, beste vriendinnetje en haar man...en schoonmoeders.
    Volgende dag had ik ineens 10 man tegelijk aan mijn bed vond ik niet leuk, als er een volgende keer zou komen regel ik dit beter...

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bij ons konden gelukkig alle ouders samen komen.

In jouw geval zou ik jouw ouders eerst laten komen. Jij hebt immers een mega prestatie geleverd en wil dan denk ik je ouders graag zien.

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Als ze nu al niet samen naar hun kleinkind kunnen komen kijken...hoe moet dat dan later met verjaardagen, sinterklaas, kerst enz?? Ik zou hun BEIDE proberen uit te leggen dat het voor jou en je gezinnetje heel belangrijk is dat ze samen door 1 deur kunnen. Dan hoef je niet te kiezen. Ze hoeven echt niet bij elkaar over de vloer te komen of samen koffie gaat leuten, maar ze zouden zich wel als volwassenen kunnen gedragen en samen in 1 ruimte het respect voor elkaar bewaren. Kiezen tussen de 2 zou ik echt weigeren, dat ZIJ zich maar aanpassen.... Sterkte!

Deel Deze Pagina