Hoi iedereen, ik heb nu al een poos vraagtekens bij mijn eigen lijf. Ik ben sinds januari dit jaar gestopt met de pil (microginon 30) en ben toen actief aan het ontpillen geweest. Eerst werd ik maand om maand ongesteld, dus de ene wel en de ander niet en dan weer wel en dan weer niet, met een goede regelmaat. Daarna werd het elke maand, maar nu ben ik al twee maanden overtijd en nog steeds geen menstruatie te bekennen. Ik heb al drie testen gedaan (eentje tien minuten geleden). De eerste twee waren duidelijk negatief en bij de test van tien minuten geleden kan ik als ik heeeeeel goed kijk een piepklein lijntje zien. Of ik houd mezelf voor de gek Het lijntje staat niet in het midden van het venstertje maar rechts en het is een soort van stippelachtig lijntje en maar 1 lijntje dik en niet vier lijntjes zoals de horizontale lijn. Dus wat denken jullie: wazig positief, of gewoon keihard negatief? Ik ben dus al twee maanden overtijd, ben regelmatig misselijk en bijna elke ochtend kokhals ik wel en dan komt er een beetje gal vrij. Ik heb links onder in de buik pijn, alsof ik ongesteld moet worden maar het breekt gewoon niet door ofzo. Soort van steekjes, een beetje zeurderig en soms verplaatst dit ook een beetje naar rechts, maar voornamelijk links. Ik heb totaal geen honger en heel veel eten staat me tegen. En heb ik toch honger en ben ik lekker aan het eten, dan ben ik zo uitgegeten en zit ik weer vol. En toch ben ik in een paar maanden tijd zo'n 7 kilo aangekomen! Ik heb echt last van een opgeblazen gevoel en af en toe van obstipatie. Ook ben ik behoorlijk moe, maar ik kan 's nachts niet in slaap komen. Echt vreselijk, zoals jullie wel snappen! Dus nu vraag ik jullie om raad! Ik ga maandag sowieso eindelijk de dokter bellen, maar ben nu toch wel heel benieuwd naar de meningen van anderen (die misschien meer ervaring/kennis dan ik hebben). Hopelijk krijg ik snel reacties op mijn vraag. Groetjes van Claudia
Ik ben ook al zolang overtijd, 19 aug.voor t laatst ongesteld geweest.Ben vorige week naar dr ha geweest en bloed geprikt enzo..en ik had afeglopen de vrijdag de uitslag, maar ze hebben me nie terug gebeld, morgen dus eerste werk, want de assistente zei dat er een afwijking in het bloed zat. Kan dat ook op een zwangerschap duiden? Succes meiden...
Als ik jou was zou ik naar de ha gaan. Die is er om je vragen te beantwoorden. Zelf ga ik ook naar de ha. Ben nu 5 weken overtijd en testen zeggen negatief. (heb ook geen lichamelijke "klachten".) Omdat ik voordat ik de pil ging slikken maar 1 a 2 keer per jaar ongesteld was ben ik bang weer in dat ritme te zitten. (mijn moeder, mijn oma en overgrootoma hadden dit ook) Hoop niet dat het zo is want dan wordt het moeilijk om de eisprong te berekenen. Hou ons op de hoogte! groetjes
Zou idd de huisarts maar eens met een bezoekje gaan 'vereren'. Ik ben in januari ook gestopt met de microgynon 30 en zoals je kan zien heb ik ook een onregelmatige en lange cyclus. Mijn huisarts doet hier nog niets aan. Ik kijk het nog een paar maanden aan en daarna ga ik toch maar mn best doen om mn lichaam eens goed te laten 'bekijken' door een andere arts. (maar stiekem hoop ik natuurlijk dat dat dan niet meer nodig is!)
hoi meiden, ik zit er ook mee, ben nog niet zolang over tijd, ik ben 7 september gestopt met de pil, en 11 sep ongesteld geweest via de pil..en dan tot de 15e sep. tot nu toe nog niet ongesteld geweest, miss verstandig om een test te doen? ,of miss dat me ong later komt? alvast bedankt! x susy
Hoi meiden, vraagje aan de overtijd-dames; hoe staat het met de temperatuur? Is deze al verhoogd en heb je je eisprong al gehad of is deze laag.... wel handige info om mee te nemen naar dokter. Dus morgen ochtend ff lekker tempen als je dat dus nog niet doet. En... ik klink gelijk wl heel negatief... soms is het een cyste. Deze kan ervoor zorgen dat je geen eispong krijgt, maar kan ook zorgen voor pijn(tjes), meetal een soort ongi gevoel. Bij mij geeft het vooral rugpijn en buikkrampjes. Ook mijn darmen functioneren niet helemaal naar behoren. De pijn zelf komt bij mij niet direct van de cyste, maar doordat de cyste waarschijnlijk tegen een beetje endometriose (buitenbaarmoederlijk slijmvlies) aandrukt. Dus misschien wil de arts wel hormonen laten meten, bv progesteron om te bepalen of je je eisprong hebt gehad. Of, als je vaker onregelmatig bent en er niet zeker van bent dat je elke maand een eispong hebt (temperatuur/opspelende hormonen/veranderde afscheiding), laat je dan voor de zekerheid doorsturen naar het ziekenhuis. Deze tip zou ik liever 2,5 jaar geleden gehad willen hebben, dan waren we nu een stuk verder geweest. Succes meiden. Marja
Hoi iedereen, bedankt voor de reacties. Ik ben nu wel zenuwachtig voor morgen hoor! En Marja, zo'n cyste, zorgt deze ervoor dat je onvruchtbaar bent, of kan deze worden weggehaald en dat je daarna weer normaal functioneerd? Het zou bij mij dan nu ook de lage rugpijn verklaren. De temperatuur is niet heel erg veranderd. Normaal zit deze rond de 36.7, maar nu is het 36.9/37. Maar dit is wel heel erg weinig verschil. Toch? Morgen ga ik zeker naar de ha! Als hij vóór 1 uur een plekje heeft tenminste :S Nou, ik zal gaan koken (boerenkool) En nu maar zien hoeveel ik daadwerkelijk op ga/kan eten Groetjes van Claudia
Hoi, vaak gaan cysten weer uitzichzelf weg, en alles kan daarna weer gewoon functioneren. Het kan wel handig zijn om te weten dat je er gevoelig voor bent. Soms kun je wat middelen krijgen, als het niet helemaal vanzelf gaat. Bij mij is de cyste toch nu echt uit zichzelf an het slinken . Je temp is dus wel verhoogd, dus waarschijnlijk heb je wel je eisprong gehad. Of was de 36,9/37,0 een eenmalige meting, vanmiddag? Eet ze...
Het kán natuurlijk dat je de 1e ronde meteen zwanger bent, maar het kan ook een tijdje duren voordat je 1e ongi komt nadat je gestopt bent met de pil. Je lichaam moet het nu weer helemaal zelf gaan doen en dat gaat helaas niet bij iedereen meteen goed. Bij mij duurde het 114 dagen en er zijn meiden bij wie het nog langer duurde (maar natuurlijk ook korter ) Er zit niets anders op dan afwachten, hoe moeilijk dat ook is...succes!
Hoi iedereen! Nou, wat was ik gister shagerijnig zeg! :O Ik kon gister niet terecht bij mijn ha. Maar nu kan ik vanochtend om tien voor tien (bijna dus). Ik hoop echt niet dat ik word afgescheept met: kijk het nog even aan voor twee weken/je hebt een virusje, houdt maar rust. Zo word ik normaal altijd behandeld... Lekker nuttig dus Nou, ik zal straks even een berichtje doen zodra ik meer weet. Groetjes van Claudje
Hoi, ik heb dat ook altijd.. ik wordt ook altijd afgescheept. Maar de laatste keer was ik voorbereid. Ik moest even (voor mijn gevoel) doordrammen,maar het had wel resultaat. Nog steeds heb ik niet alles besproken, wat ik wilde bespreken, maar op 90% van mijn vragen had ik een goed/bevredigend antwoord. Ik ben benieuwd. M
Hoi! Ik had gister geen tijd en fut om te vertellen over mijn bezoekje aan de ha. Hij snapte er niks van dat ik zo veel was aangekomen. En mijn cyclus daar had hij ook zorgen over. Ik moet het nog vier maanden aankijken maar als het zo blijft mag ik dan naar de gyn toe. Hij denkt dat ik misschien PCO heb. Dat is een aandoening dat je niet regelmatig een eitje legt en dat je daardoor dus een onregelmatige cyclus hebt en ook een mindere kans om een kindje te krijgen. En omdat je dan soms echt maar twee keer in het jaar ongesteld wordt, dan wordt de kans om bijv. baarmoederhalskanker te krijgen ook heel groot. Dus stel dat het zo blijft, dan moet ik vier keer per jaar een pilletje nemen dat menstruatie opwekt. Ik 'klus' nu nog niet actief voor een kindje, maar tegen de tijd dat het wel actief klussen wordt, dan zijn er ook nog oplossingen voor dit probleem. Met hormoonspuiten zorg je ervoor dat je een eitje legt en dat zijn dan hele vruchtbare eitjes. Dus dan is de kans op bevruchting groot als je op het juiste moment klust. Risico is dan wel dat de kans op een meerling wel heel erg groot blijkt te zijn. Maarja, dan heb je gelijk twee kindjes in één klap Als blijkt dat ik PCO heb, dan zou dat ook nog een boel andere dingen verklaren. Voordat ik begon met de pil werd ik gemiddeld 2 á 3 keer per jaar ongesteld en ik ben pas vlak voor mijn 16e verjaardag ongesteld geworden dus heel erg laat. En ik heb best wel een flinke haargroei (veel epileren dus ) en dit hoort ook bij deze aandoening. Ik hoop dat het een beetje goed heb uitgelegd. Het is nog niet zeker dat ik PCO heb omdat de dokter het nog vier maanden wil aankijken. Ik moet in deze tijd proberen gewicht kwijt te raken. Want wat een andere oorzaak van het gedoe met mijn cyclus kan zijn is dat ik te zwaar ben en dat mijn hormonen hier invloed van ondervinden ofzo? Ik weeg nu 71,7 kilo met een lengte van 1,63 m. Ben niet echt heel erg te dik, maar moet wel er wat af hebben. Ik ga proberen na deze vier maanden 65 kilo te wegen. Hebben jullie nog tips om af te vallen? Toen ik dit gister allemaal hoorden was het echt alsof er een klap in mijn gezicht kwam. Ik wil echt al heel lang een kindje en wil dolgraag jong moeder worden. Ik ben zelf 21 jaar en mijn vriend 23. En van ons hoeft het niet gelijk nu (ik studeer nog, dus voor de handigheid kan ik beter eerst het diploma halen), maar als het nu wel gelijk gebeurt, zijn we dolblij, dat wel. Maar dat nu een kindje 'maken' nu veel moeilijker wordt, dat is wel een tegenvaller. Maar het valt vrij goed op te lossen, dus als het straks zo blijkt te zijn dan hoop ik dat de hormoonspuiten goed werken en dat het dan toch nog leuk blijft om een kindje te krijgen. Maar gelukkig nam de arts me serieus, alleen zou ik het liefst morgen al naar het ziekenhuis gaan om zekerheid te krijgen. Maar ik snap ook wel dat als er meer tijd over heen gaat, je beter kan vaststellen wat het probleem is. Maar dan denk ik aan de andere kant straks ben ik een half jaar niet ongesteld en krijg ik misschien wel baarmoederkanker! En dan ben je nog veel verder van huis. Dus zit nu een beetje in de knoop, maar probeer de situatie van de positieve kant te blijven bekijken. Groetjes van Claudia
Hoi Claudia, Het kan heel goed dat je PCO hebt, aangezien ik ook in die richting zat te denken. Maar om je nu direct een echt aandoening aan te praten vond ik te ver gaan. Gelukkig heb je een arts die de ernst van de zaak wel in ziet. PCO geeft heel veel follikels, welke heel goed te zien zijn op de echo. Dus het zal niet moeilijk zijn om het vast te stellen. De kans op cysten is wel wat vergroot, omdat van die tig eiblaasjes de kans groot is dat er een niet springt. Dit kan ook verklaren dat je zo onregelmatig bent. Dus de pijntjes kunnen dus nog steeds goed dar vandaan komen, maar goed nieuws: die krengen kunnen ook uit zichzelf verdwijnen . Met PCO zijn ook genoeg dames zwanger geworden, dus er is nog alle hoop. Misschien alleen met een beetje hulp. Succes! Houdt je ons op de hoogte? kus Marja P.S. Tip voor over 4 maanden: tempen en goed bijhouden wanneer en hoe lang je ongesteld bent. Dit kan daarna weer wat tijdswinst opleveren. En goed opschrijven/onthouden van al je kwaaltjes. Misschien geeft een van je kwaaltjes wel de gouden tip en weten ze heel snel wat er moet gebeuren.