Eerst bevalling ingeleid 12 uur geduurd tweede keer inleiden sneller wie is twee keer ingeleid en gaat het bij de tweede keer de bevalling sneller? Eerst bevalling duurde de persen 45 minuten en was ingeleid en nu word ik mischien volgende week ingeleid wanneer de bevalling niet begint.
Hallo, Ik ben bij beide kids ingeleid m.b.v. een gel. Een infuus is nooit nodig geweest dus daar heb ik geen ervaring mee. Bij de eerste heeft de bevalling vanaf het breken van de vliezen totdat Max uiteindelijk geboren was 4 uur geduurt, waarvan 20 min persen. Bij de tweede bevalling heeft de bevalling vanaf het breken van de vliezen 3,5 uur geduurt voordat Ymke geboren was. Dit keer had ik na 2,5 uur al persdrang maar nog maar 4 cm ontsluiting. 3,5 uur later was ze dan geboren na 9 min persen. Dit had sneller gekunt als ik beter had kunnen omschakelen van wegpuffen en meepersen. De eerste 3 weeeën maar voor minder dan de helft gebruikt. Bij mij was de tweede keer dus sneller maar vooral ook veel en veel heftiger. Hopelijk heb je hier iets aan. Groetjes, Krissa
Ik ben bij beide ingeleid, eerst met een gel, daarna de vliezen prikken en uiteindelijk het infuus. Al met al bij beide 12 uur bezig geweest. Alleen bij de eerste hebben ze eerder de vliezen geprikt en daarna het infuus aangesloten. Toen ongeveer 6 uurtjes weeën gehad waarvan de laatste 45 minuten persen. Bij de tweede hebben ze de gel langer laten inwerken omdat het erg druk was en ze geen tijd hadden om mijn vliezen te prikken. Daarna vliezen geprikt en langer gewacht met het infuus. Uiteindelijk 3 uurtjes aan het infuus gelegen en 3 minuten geperst. Dus de tweede was wel heel wat sneller dan de 1e ondanks dat ik bij beide vanaf 7 uur in het ziekenhuis was en de eerst om 19.31 geboren is en de tweede om 19.07 dus dat scheelt maar weinig. Bij beide bevallingen (3 jaar na elkaar) heb ik ook nog dezelfde Co. Assistent gehad.
Bij de 1e heeft mijn ingeleide bevalling ook zo'n 12 uur geduurd. In kon toen gelijk aan het infuus. Helaas was het niet zo'n pretje: 1,5 uur persen, vacuum er op die er steeds afschoot, OK ingereedheid gebracht voor spoedKS, maar gelukkig niet nodig geweest. Bij de 2e werd ik ingeleid met 42.2, ik had nog geen ontsluiting, dus ik kreeg gel. Rond de middag zouden ze gaan controleren op de gel iets gedaan had. Ik werd gelijk naar de verloskamer gebracht en 2 uurtjes later was ze geboren. Een heel wat makkelijkere bevalling dus als de 1e. Ik kan je ook nog wel even vertellen hoe de 3e en de 4e ingeleide bevallingen waren...
Ik ben ook bij beide bevallingen. Allebei dmv infuus 1e bevalling duurde 4 uur (50 min persen) 2e bevalling duurde 1 uur en 50 min (2min persen) Dus de 2e (ingeleide) bevalling ging inderdaad sneller.
Ik ben ook bij beide bevallingen ingeleid, ivm langdurig gebroken vliezen, dus infuus met oxitocine. de eerste duurde 6,5 uur waarvan half uur persen, de tweede 2,5 uur waarvan 10 min persen, dus ging een stuk sneller. Derde is onderweg dus we gaan nu voor een record (hoop ik hahaha)
Twee keer ingeleid dmv prikken van de vliezen en daarna infuus. De eerste keer duurde het 8 uur incl 1,5 uur persen! De tweede keer duurde het 5 uurtje incl 2 min persen! Bij mij ging de tweede keer inleiden dus wel sneller dan de eerste keer. Wel had ik bij beide bevallingen als start al 2 cm ontsluiting.