Enkel mijn vriend! In de informatiebrochure van het ZH staat trouwens letterlijk dat enkel mama en papa toegelaten zijn in het verloskwartier...
ik vind dit trouwens een te persoonlijke kwestie om daarover te discussieren met zn alle. de een heeft er graag zn moeder bij de ander helemaal niemand en de ander weer zn halve familie.maar net wat je fijn vind en kan me niet voorstellen dat je vriend jou keus niet respecteerd. jij moet de bevalling doen en jij bepaalt toch welke steun je fijn vind? wat k net lees dat t van t zkh niet mag heb ik echt nog nooit van gehoord, ze willen niet dat t te druk is maar alleen vader en moeder? beeeetje corrupt ziekenhuis als je t my vraagt!
Alleen mijn partner wil ik erbij. Naast de vk etc. We gaan ook pas mensen bellen na de bevalling als wij er aan toe zijn.
Ik hoop dat we het deze keer afkunnen met alleen de vk en de verpleegkundige, naast mijn man. De vorige keer stonden er op het 'hoogtepunt' van de bevalling zes mensen om mijn bed geloof ik en dat was niet echt tof. Verder geen mensen erbij, mijn man vroeg de vorige keer wel of ik mijn moeder er niet bij wilde hebben maar nee, dat wil ik echt niet.
Ik wil het in principe met mijn man alleen doen, maar met mijn mams op de gang als stand-by omdat ik niet weet hoe ik ga reageren, of ik haar nodig heb of juist niet.. Aangezien zij weet hoe het voelt en manlief nu al aangeeft (heeft al 2 kids uit vorig huwelijk) met een bakje koffie in een hoekje te gaan zitten, grr...:x
Mee eens! In de meeste ziekenhuizen is het geen probleem dat er ook andere aanwezig zijn, maar ze vinden het wel fijn als er zo min mogelijk mensen bij zijn. Dan TS op mij komt het op 2 manieren over, de opmerking van jouw vriend. 1. Het is een hele grote/belangrijke gebeurtenis waarbij je je zo veel mogelijk op je gemak wilt voelen. Dus als jij je moeder erbij hebt, dan denkt hij dat je veelal je steun bij haar vindt en veel met haar bezig bent en hij niemand heeft, dus wil hij ook graag zijn moeder erbij voor steun. 2. Hij vindt het idee dat jij meer naar je moeder trekt niet fijn. Hij voelt zich overbodig en alsof hij niet genoeg is. Tenminste dat idee heb ik een beetje. Misschien een idee om je moeder standby te laten staan. Dat mocht je echt in paniek raken of wat dan ook, zij in de buurt is en je kan komen kalmeren/steunen. Denk trouwens ook dat het misschien wel een goede is voor jullie om dit samen te doen, aangezien jullie elkaar nog helemaal niet zo goed kennen. Ik wil het samen met mijn vriend doen en hij wil precies het zelfde. Als er een meeningsverschil zou zijn, dan zou ik met hem kijken waarom we een bepaald iets willen of juist niet willen. En dan zo kijken of er geen andere oplossingen zijn. Overigens vindt ik wel dat je beide op je gemak moet zijn, maar dat is voor de vrouw nog belangrijker. Dus als je er echt niet uit kan komen, dan vindt ik dat het zo moet gaan als de vrouw wil.
Ook ik hoef er niemand bij, behalve mijn man. En zelfs hij moet gewoon bij mijn hoofd blijven staan. Ik hoef mijn moeder er echt niet bij te hebben en andere familieleden al helemaaaaal niet. Ook ik denk erover om ze pas te bellen als ik thuis ben. Meestal mag je toch al best snel naar huis als alles goed gegaan is, toch? Mocht ik toch langer in het ziekenhuis moeten blijven, dan zijn ze wel welkom. Maar eerst even zelf opfrissen hehe. Mijn ouders, zusjes en broertjes wonen ook op afstand. En ik zie het zelf ook al gebeuren dat de hele schoonfamilie er al staat en mijn eigen ouders nog een heel end moeten rijden. Ik zou dat echt niet leuk vinden.
Eens..!! Die van mij was ook mijn hulp en toeverlaten..! Ik had niet zonder gekund en ook zeker niet met mijn moeder gewild.
Ik heb de rest niet meer gelezen, ben het hier helemaal mee eens. Sterker nog, ik had mijn man er het liefst helemaal niet bij gehad maar alleen mijn moeder(vond het allemaal maar reuze genant) Als hij had gezegd dat hij evenveel rechten had gehad als ik had ik hem er niet bij willen hebben. Is hij nou helemaal gek, jij ligt daar te creperen en hij kan rustig koffie drinken als hij wil, hoezo gelijkwaardig? Lijp.. Dus hier sta jij volledig in je recht en als hij er echt problemen mee heeft gaat hij maar náár zijn moeder toe. Kan hij daar koffie drinken en heb jij er geen last van