Wie mag erbij zijn?

Discussie in 'De bevalling' gestart door -, 9 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Bij mij is mijn man, mijn moeder en mijn zus erbij. De reden: ik heb een hele hechte band met moeder en mijn zus, ik zal veel steun aan hun hebben. Mijn zus is trouwens ook om foto's te maken.

2. Niet meer actief

Wij zitten nog in dubio..

We bevallen thuis en ik wilde graag de hond erbij tijdens de bevalling, maar dat mag niet...

Dus nu hebben we iemand nodig die voor t hondje zorgt als wij de deur dicht hebben...

Mijn ouders willen er niet bij zijn, die gaan bij opa en oma wachten..

Dus waarschijnlijk wordt het alleen mn schoonmoeder... Die kan dan met de hond lopen en wachten tot de scheet er weer bij mag!

O ja... mn man natuurlijk! hahaha maar dat lijkt me logisch!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :confused:

Hoezo mag dat niet. Ik hoef toch niet straks een oppas te regelen? Ik zou niet weten hoe ik dat moet hebben. Ik woon in een plaats waar ik eigenlijk bijna niemand ken. En mijn familie woont ver weg.

4. Niet meer actief

Nou, het hondje mag wel in huis lopen, maar niet in de slaapkamer...

De vk is bang dat bij een perswee de hond aanvalt...

(terwijl het echt een poepie is)

Ikzelf zie het somber in als ik de hond in de huiskamer heb met de slaapkamerdeur dicht en ik lig te kermen van de pijn... Beestje doet zichzelf wat aan...

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ok ja dat begrijp ik.

Mijn hondje mag dus wel gewoon rondlopen, maar niet op de plek zijn waar je ook echt aan het persen bent.

Pff gelukkig!

6. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    bij mijn ouste zoontje was alleen mijn toemallige echenoot en het pers van het ziekenhuis.
    bij mijn nu nog jongste zoontje
    was mijn lief mannetje en mijn moeder aanwezig
    mijn moeder wilde wel en toen eigenlijk liever niet omdat ze wist wat voor een pijn kon doen
    ze is uiteindelijk toch bij geweest, en nu is ze er ook weer bij
    liefs mariska

7. marlot

marlot Actief lid

13 jan 2007
    147
    0
    0
    Mischien mijn moeder. Maar inderdaad geval mijn vriend (lijkt me logisch). Maar voor mij ook geen videoopnames etc. Foto;s en filmen pas nadat hij of zei eruit is.

8. Niet meer actief

ik wil niemand erbij hebben.....KLAAR!

ik wil in alle rust kunnen bevallen

9. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    alleen mn vriend , ik hoef er verder niemand bij ik vind t iets voor ons samen,
    ik heb een nogal opdringerige schoonmoeder die wil meteen gebeld worden als er tekeken zijn dat t gaat beginnen, ik voel hier niet zoveel voor want t kan dan nog wel een hele tijd duren.
    Ik moe tin het zh bevallen en ze wil dus ook meteen in het zh zijn als wij er zijn ,is dit raar om niet t ewillen dat ze daar dus eeuwen op die gang staan , ik wil eigenlijk gewoon bellen als ik bevallen ben of als de baby er nog net niet is , je bent de regie al een beetje kwijt al die medici in die kamer enzo vooral nét na de bevalling lijkt mij prettig om even bij te komen (na het evt hechten etc.) en even samen (voor het eerst) met zn drietjes te zijn zonder dat er allemaal en met name schoonmoeder meteen de kamer in stormen.
    Ik heb bij haar altijd het gevoel dat ze de baby meteen uit mn armen rukt .
    Ze is heel erg aardig enzoi hoor maar........................ ik kan niet tegen dat opdringerige bent niet gewent en zo steek ik niet in elkaar

is dit raar?

10. Quinnygirl

Quinnygirl Actief lid

21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Ik wil uiteraard mijn man, maar misschien ook m'n moeder.... Geen idee of dat nog verandert, eerst zwanger raken ;)

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik wil alleen mijn man erbij en natuurlijk de vk op een gegeven moment.

Verder geen poespas. En ook geen 'actie' fotoos hoor, pas als ie er uit is.

Ga denk ik ook pas na een paar uur mensen bellen (als ik het volhoud), lijkt me heerlijk om eventjes met z'n drietjes op adem te komen :D

12. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik moet het dus op m'n eentje doen (vader heeft de benen genomen en mijn moeder wil niet) en ik zie dat wel zitten.
    Nu kwam deze week de vraag van mijn (bijna) ex-echtgenote of ze erbij mag zijn.
    We kwamen nog goed overeen, maar ik zei dat ik liever had van niet.
    Reden: zij kan geen kinderen krijgen en ze heeft niets met dit kind te maken, én het lijkt me een akelige gedachte.
    Nu is ze natuurlijk boos op me. Ik heb verdorie toch het recht om haar te weigeren?
    Ze is al een jaar mijn huis uit en woont samen met de vriendin met wie ze mij destijds heeft bedrogen.
    Ik krijg het haar niet aan het verstand dat ik haar er niet bij wil, ze blijft maar doorjanken...

13. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Alleen mijn man en verder niemand :D

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Alleen mijn man, en de nodige mensen om de bevalling te begeleiden. Verder geen familie of wie dan ook.

'k heb geen kijkdoos!
    Camera's enz zijn tijdens de bevalling verboden te gebruiken, anders word ik denk ik erg boos.
    Heb een hekel aan die foto's/video's die je dan wel eens op visite krijgt te zien van iemands bevalling blegh!

15. liselotte

liselotte Actief lid

11 jun 2006
    446
    0
    0
    Ik wil ook alleen mijn man erbij en zeker geen foto´s van de bevalling. Als het kindje er is lijkt het me vroeg genoeg voor foto´s haha!

Liefs

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Lijkt me helemaal niet raar van jou. Zij heeft helemaal niks te willen, het is jouw bevalling en jullie kindje. Dus ik zou haar van tevoren wel duidelijk maken dat je haar wel belt als jullie eraan toe zijn om visite te ontvangen en niet eerder. Ik zou er ook helemaal kriegel van worden als er mensen staan te wachten totdat ze naar binnen mogen...

17. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nee hellemaal niet!
    Een bevalling is zo'n prive gebeuren daar wil je geen luistervinken bij op de gang of in je woonkamer hebben.
    Nee moet er net als jij ook niet aan denken. Gewoon niet eerder bellen, wat niet weet wat niet deert. En wat al gebeurt is kunnen ze achteraf niet meer veranderen.
    En of het nu je schoonmoeder of moeder is, ik zelf maak daar geen verschil in. Krijg je daar later ook geen gezeur over ;)

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Alleen mijn man is erbij!
    Ik ga ook helemaal niemand bellen als de bevalling begonnen is, mijn ouders en schoonouders zijn nogal overbezorgd en zitten dan uren in de spanning, onnodig vind ik.
    Iedereen hoort het wel als het achter de rug is!
    Foto's..... aaargh ik moet er niet aan denken om met zo'n vermoeid afgetrokken gezicht de openbaarheid in te gaan, niet dus :D

19. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Mijn man wilde eerste eigenlijk niet aanwezig zijn, is vanuit zijn cultuur ook niet normaal. Uiteindelijk is hij er continue bij geweest en hij is er beretrots op! Hij heeft heel veel voor mij betekend en hij wil de volgende bevalling als die ooit komt, weer aanwezig zijn. Hij voelde zich veel 'belangrijker' dan hij dacht als aanwezige.
    Mijn moeder wil zelf niet aanwezig zijn bij een bevalling van haar dochter. Zou ik ook niet doen bij mijn kind trouwens. Ik heb haar wel ondertussen op de hoogte gehouden (in het begin dan), later ging dat niet meer. :)

20. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    alleen mijn man is erbij.

groetjes susanne

Deel Deze Pagina