Net t topic gelezen over wie er aan jouw buik mag zitten... Wat ik nog irritanter vind zijn (relatief onbekende) mensen die mijn kindje zomaar kusjes geven Buurvrouw (65) had er al een handje van om elke keer mn buik te voelen, en nu elke keer wanneer ze mijn zoontje in handen heeft wordt hij overladen met kusjes. Ik kan/durf er niks van zeggen. Ze heeft een dochter en haar man vertelde laatst over hun doodgeboren zoontje. Snap het wel... maar vind het echt niet leuk! Het is zo'n lieve vrouw en ik durf gewoon niet te zeggen dat ik het niet leuk vindt wat ze doet. Wil t liefst mn zoontje uit haar handen rukken op zo'n moment. Verder doet schoonma het ook, en mn moeder. Ja dat zijn de oma's maar ik kan het gewoon echt niet hebben. Ook mijn ene schoonzus zit hem te overladen met kusjes. Mijn broer en zus doen dat dus niet! Ik zou het ook niet bij het kind van een ander doen. Hoe denken jullie daar over?
ik herken het heel erg, zelfs nu mijn zoon 3,5 jaar is vind ik het nog steeds moeilijk. Mijn ouders geven hem alleen een kusje met binnen komen of weggaan op de wang. Mijn schoonvader wil hem altijd vol op de mond pakken. Mijn nekharen staan al overeind bij het idee..... Nu ik zwanger ben van onze dochter zit ik me er weer helemaal druk over te maken hoe dat bij haar gaat lopen...
Mijn dochter bepaalt zelf wel wie zij een kusje geeft en wie niet. In principe zijn dat voor haar mensen die ze regelmatig ziet, dus meestal alleen familie en enkele zeer goede vrienden. Ik zou haar ook nooit dwingen om iemand te kussen, want ik heb er een hekel aan om genegenheid te veinzen en vraag dat dus ook niet van mijn kind. De meesten krijgen een kus op de wang, maar vooral ik en haar vader krijgen zo'n lekkere, natte en soms van snot voorziene kus vól op de mond
Mensen mogen mijn baby kussen, maar dan op het hoofdje en niet op het mondje. Al liet ik wel blijken dat ik niet prettig vind als jan en alleman mijn kind kust met het oog op virussen, koortslippen etc. Was vrij snel duidelijk in mijn omgeving
Mijn dochter van 2 bepaald trouwens zelf wie haar wel/niet mag kussen, zolang het niet op haar mond is. Ze is gelukkig niet zo gul met haar kusjes haha
Ik ben er ook geen fan van, de oma's vind ik prima en tantes ed ook, maar vooral van kinderen vind ik het niet fijn. Die dragen genoeg bacteriën mee. Mijn stiefzoons hebben er een handje van om haar de godganze dag te willen kussen en aangezien de oudste zeer regelmatig een koortslip heeft (EN die al besmettelijk zijn voor je ze ziet) hebben we nu de afspraak dat ze alleen bovenop haar bolletje mogen kussen en alleen smorgens bij het opstaan en als ze naar bed gaan. Ik ben zelf helemaal niet kusserig en wil ook niet dat mijn dochter door jan en alleman gekust word. Zelf belaad ik haar overigens met kusjes hahaha maar das toch anders.
Bij een kleine baby mocht van mij iedereen een kusje geven die hem/haar ook mocht vasthouden. Je gaat niet m'n baby kussen terwijl ik hem/haar vasthoud of terwijl hij/zij in bed ligt (nou ja, behalve papa dan en grote broer mocht ook). Vond ik iemand 'goed genoeg' om de baby vast te houden, dan mochten ze ook wel een kus geven. Ik voel dat zelf ook als een haast onbedwingbare neiging als ik een klein baby'tje in m'n armen krijg. Niet als iemand een koortslip heeft, natuurlijk. En alleen op het hoofdje. En geen tientallen. maar dat heb ik allemaal nog nooit meegemaakt... Nu ze wat groter zijn bepalen ze het zelf. Als iemand een kus vraagt maar zoon zegt nee, dan hoeft hij het ook echt niet te doen (als iemand dan aandringt zeg ik er nog bij: als je niet wilt kussen, hoeft het niet). Dochter praat niet, maar is hééél duidelijk met haar lichaamstaal. Ook zij hoeft niemand te kussen die ze niet wil.
Mijn zoontje is nog maar een half jaar, dus die kan het zelf niet aangeven. Ik zelf word er gewoon onpasselijk van wanneer iemand hem overlaadt met kusjes. 1 kus op zijn hoofdje vind ik prima, maar tig achter elkaar, bah... inderdaad mede met het oog op virussen (op zn hoofdje is dan nog niet zo erg) maar gewoon t feit dat het MIJN kindje is en IK die overdaad aan kusjes moet geven en niet een ander... Van mn moeder wil ik het ook niet zien! Begin wat bezitterig te worden geloof ik
Iedereen die de meisjes mag vasthouden, mag ze ook wel een kusje geven. Maar niet op de mond natuurlijk. En niet bij ziekte, koortslip,... maar dat spreekt voor zich. Ik vind het superschattig als opa of tante ofzo hen een kusje geeft. Is toch gewoon een uitdrukking van liefde?!
Klinkt heel lullig, maar ik kan het niet hebben van mijn schoonmoeder, die heeft ook altijd lippenstift op. Dan zit z'n hoofd weer onder de roze vlekken. Maar ik kan eigenlijk weinig van haar hebben als het om de kleine gaat, dus dat zit haar niet mee. Ik durf er eigenlijk niks van te zeggen, maar ik wil het liever niet. En tegelijker tijd denk ik dan, ach, een kus hier of daar, laat maar. Maar zodra iemand hem op zijn mond wil kussen dan stop ik dat, dat wil ik niet hebben. Ik moet mezelf ook gewoon een schop onder de kont geven, het is puur en alleen zij waarvan ik het niet kan hebben. misschien beter maar een klaag topic openen ofzo Gah!
Biccy, lipstickafdrukken vind ik nu persoonlijk toch ook niet zo smakelijk . Zou daar wel iets van durven zeggen denk ik.
Bah lipstick Ik overlaad mijn zoontje met kusjes, verder alleen de oma's en daar kan ik het wel van hebben.
heel gek, lippenstift op een koffiekopje vind ik ongelooflijk ranzig, maar als er lippenstift van oma op m'n zoons wang zit heb ik daar geen moeite mee. voor mijn idee is het niet viezer dan een kus zonder lippenstift.
Bri ik gebruik zelf bijna nooit lippenstift omdat ik het na een tijdje zo vies vind aanvoelen. Misschien daardoor dat ik het ook vies zou vinden moest er zo'n afdruk achterblijven op mijn meiden.
Ik wil het het liefst niet hebben. Mijn man werd tot voor kort nog door zijn moeder op zijn mond gekust, hij durfde daar niets van te zeggen maar ik heb duidelijk laten merken dat ik het smerig vind, bahbah zit ik daar zijn moeder af te likken zeker. Dus ik ben bang dat zij gaat proberen om de kleine later ook op zijn mond te kussen omdat ze dat gewend is en daar ga ik zeker iets van zeggen. Mijn moeder geeft de kleine heel ooit eens een kusje op zijn wang wanneer ze weg gaat, dat vind ik ook niet fijn maar dat laat ik dan wel toe, het is maar op zijn wang denk ik dan. Ook kindjes op het kinderdagverblijf doen dat weleens. Dat vind ik ook niet erg lekker maar zolang ze van zijn mondje afblijven probeer ik me in te houden. Mijn man en ik overladen hem met kusjes maar eigenlijk ook niet op de mond. Verder bijna overal haha.
Ik vind dat mijn ouders of zussen Yara best een kusje mogen geven zolang ze het niet overdrijven. Daarnaast kan ik s-fam dan niet weigeren. Wat ik wel vervelend vind is dat dr kleine nichtje en neefjes soms maar door blijven zoenen, en dan altijd als ze zelf net een toet vol viezigheid of kwijl hebben! (bah bah) Ik wil niet dat mijn kind later als ze bijvoorbeeld naar bed gaat en er zit visite iedereen een kusje moet gaan geven (wat sommige kinderen in mijn omgeving wel moeten) ik vind dit niet altijd even smakelijk, ook niet voor de ontvanger!
Nee, dan krijg je zo'n open-mond-met-kwijl-zoen. Ik vind het ook niks om mijn kindje zo'n rondje te laten maken en doe dat ook niet. Wanneer hij naar bed gaat krijgt papa (of mama natuurlijk als papa hem naar bed brengt) een dikke vette knuffel + natte-zever-zoen en de rest wordt uitbundig welterusten gezwaaid.
Ze mogen zelf weten wie ze een kus geven. In ieder geval de opa's en oma's. En ooms en tantes etc. Als ze het zelf niet willen dan doen ze het ook niet. Toen ze baby waren dachten we er wel wat om inverband virussen/bacterieen. Nu maakt dat me niks meer uit
Ik herken wel de irritatie bij overdaad, maar wat ik ook al eerder las, een ander wil ook zijn uiting geven van liefde, dat is niet alleen voor de moeder/vader. Het voordeel van wat oudere kids is dat ze het zelf wel aangeven. Worden ze dan min of meer nog gedwongen een kusje te geven zeg ik er altijd wat van. Dat past dan weer niet zo goed in mijn straatje. On topic: Van je buurvrouw, ja ach, zo lang ze niet stinkt
oef ik ben niet de enige. Mijn man deed dat ook en dan wilde hij mij zoenen, nou nee, bedankt. Ik vind dat ook zo viesss!!! We hebben ook gewoon (al tijdens de zwangerschap) uitgesproken dat we het niet willen hebben, zoenen op de mond. Schoonpa lachte het een beetje weg, maar ik heb toen meteen gezegd dat ik het jammer vind dat hij onze wensen dus blijkbaar niet accepteert/ respecteert. En toen was het over... Mond zoenen is in mijn ogen voor geliefden. Ook uit hygienisch oogpunt. Mijn lieve kleine schatje een kus vol op zijn mond van schoonpa!? Puke, ieuwww