baby eerste keer in bad/wassen ziekenhuis

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door silvana81, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    De bevalling ging niet helemaal lekker en heb het er dus nog vaak met mijn man over vooral omdat ik een spoedkeizersnee kreeg en de eerste uren van mijn dochtertje gemist heb.

Nu hadden we het er weer over en nu vragen we ons af of het normaal is dat een baby na de geboorte niet gewassen of in badje gaat. toen ze bij mij werd neergelegd na een aantal uur zat er nog wittig spul op haar en volgens mijn man ook nog wat bloed. ze was wel aangekleed in de kleertjes die we hadden meegenomen.
    ze zal wel iets van gewassen zijn maar dus niet helemaal goed.

hoe was dit bij jullie?
    de dag na de keizersnee ging ze pas in badje.

Ik heb het er nu moeilijk mee omdat als ik een gewone bevalling had gehad dan was ik naar huis gegaan na de bevalling en had ik haar in badje kunnen doen maar nu we dus afhankelijk waren van andere is dit niet gebeurd.

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hier is ze pas op de derde dag geloof ik in bad geweest badje mocht nog niet volgens mij vanwege huidvet..

3. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Babietjes worden nooit de eerste dag in bad gedaan hoor :)
    Ook thuis had de kraamzorg het afgeraden
    Het huidsmeer (dat witte) is belangrijk als ze net geboren zijn om het huidje te beschermen en moet dus blijven zitten, een dag of 2/3 meestal
    Maak je dus maar niet druk, er is niks mis gegaan in het ziekenhuis

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dit was anders ook gebeurd want ook de kraamzorg doet een baby pas de tweede dag in bad :) het huidsmeer is heel gezond voor het huidje en krijgt de kans om in te trekken en wordt pas de tweede dag eraf gewassen

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ging fynn ook pas de derde dag in bad.

wel is het bloed wat in zijn haartjes zat even uitgewassen voor hij zijn nieuwe mutsje op kreeg maar verder niet gewassen.

het liefst wassen ze de eerste 5 dagen het kindje niet

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    idd, hier ook pas in de derde dag in bad, schijnt echt goed voor ze te zijn, dat witte spul:p

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Idd pas de 2e of 3e dag. Kindjes worden ook niet gewassen na de bevalling, alleen even droogedept.
    is alleen maar goed voor het huidje.

8. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik deed mijn kindjes pas na 5 dagen in bad geloof ik. Dat witte spul is inderdaad goed voor hun huidje en ik vind het eerlijk gezegd ook helemaal niet vies, het is een stukje van jezelf en nog zooo teer. Had echt weinig aandrang om ze zo "vers" te badderen zeg maar. ;)
    Daarna ook altijd maar eén keer in de 5 dagen, tenzij hij echt naar kots rook, dan eerder natuurlijk. Maar als ze zo klein zijn word het eigenlijk ook afgeraden om ze vaak te baden.

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Jesse is wel meteen in bad geweest in het zh. Hij zat dan ook echt flink onder het bloed. Helemaal schoon is hij door dat badje niet geworden aangezien ze geen wasgel gebruikt hebben, dus er zat nog wel wat bloed, vooral in de haartjes, en de witte waas had hij volgens mij ook nog steeds wel. Hij is ivm opname op de neonatologie en een infuus pas weer gewassen toen hij thuis was (dag 7).

10. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Mara is de 25e droog gedept na de bevalling (in het ziekenhuis). Ze was niet zo vies van bloed, had wel wat vernix, dit hebben ze laten zitten. Toen we de 27e naar huis mochten is ze 's ochtends voor het eerst echt in bad gedaan/gewassen daar.

11. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

Onze dochter is ook met een spoed keizersnee geboren, maar ze is op de 4e dag toen ik naar huis mocht in bad geweest voor het eerst. Net zoals de dames voor mij al zeiden, dit is alleen maar beter voor het huidje. :)

12. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    oke, tja daar hebben ze ons niets over verteld dat het niet goed is om gelijk in badje te gaan omdat het witte spul juist goed is voor de baby.
    op donderdagmiddag de keizersnee gehad en zaterdagochtend is ze in het ziekenhuis in bad gegaan en s´middags lekker naar huis gegaan ipv maandag.

13. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    R. is pas na 10 dagen in bad geweest, omdat hij de eerste tijd in de couveuse lag.
    E. is dag 2 in bad geweest in het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina