Wie mag jouw kindje kusjes geven?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Uk2011, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik heb er ook moeite mee.
    Mijn moeder blijft Sietse aflebberen,en dan niet 1 kusje,maar het blijft doorgaan...ik heb er al een keer wat van gezegd,maar het veranderd niet.
    Verder zag ik laatst dat de oppas hem een kus op de mond gaf,dit vondt ik niet fijn maar durfde er helaas niets van te zeggen.....

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik leer het mijn dochter niet af. Sinds kort wil ze sommige mensen graag kussen en dat doet ze ook meestal richting mond. Nou ja, van mij mag ze, zolang degene die ze kust er ook van gediend is.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Hier iedereen die familie of goede vrienden is zolang ze dit zelf wil

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Kusje op de wang/voorhoofd/neus of wat dan ook vind ik geen probleem. Ik wil het niet op de mond hebben, maar dat is dan ook (nog..?) niet voorgekomen gelukkig.

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik vind het niet heel prettig, bij vreemden heb ik (gelukkig) nog nooit meegemaakt maar ik reageer al best fel als ze zomaar aan mn mannetje zitten.. Kan me niet voorstellen dat iemand zich dan bedenkt dat hij m even gaat zoenen eigenlijk..

Bij directe familie vind ik het niet echt fijn maar laat het wel toe hoor. Zolang het maar op zijn bolletje is, niet op zijn mond(is ook nog nooit gebeurt hoor, verwacht ik ook niet eigenlijk). Ik wil ze wel de kans geven om met hem te "binden" op hun manier. En als dat met kusjes is dan prima, als hij er maar geen last van heeft.

6. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Bij "vreemdem" zit ons manneke eigenlijk nooit op schoot ofzo, dus die geven m ook geen kusjes. Directe familie (opa's en oma's en ooms en tantes) mogen hem gerust kusjes geven en die geven hem alleen kusjes op zn bol of op de wang, dus dat vind ik prima!

Alleen dat een ander zou douchen met mijn kind dat vind ik wel een beetje vreemd. Zelfs als het zijn eigen opa's en oma's zijn.. Maar mijn (schoon)ouders zouden dat zoiezo al niet doen, dus daar hoef ik me niet druk over te maken. Ik doe hem ook eigenlijk altijd zelf in badje en soms gaat ie samen met papa in bad :D

Deel Deze Pagina