zijn er meer die hun babywens 10 weken (volgens mij) opzij zetten voor vaccinatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door proudmother, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. proudmother

proudmother Actief lid

22 aug 2009
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden...

na heeeel veel nadenken, en alles tegen elkaar afgewogen te hebben. hebben mijn man en ik vandaag besloten dat ik me toch ga laten vaccineren voor de mex griep.

ik werk in de kinderopvang en dat kinderdagverblijf zit in het ziekenhuis.
    mijn collega's en ik worden tegelijk met het ziekenhuis personeel meegenomen in de vaccinatie!
    pfff... wel niet wel niet!! het heeft daaaagen door mijn hoofd gespookt!

maar.. toch besloten om me wel te laten vaccineren mede omdat ik ook een kleintje van 1,5 thuis heb rondlopen.

zijn er meer vrouwen die hun kinderwens even opzij zetten?
    geloog dat het dan over 10 weken gaat of niet?

we zouden er eigenlijk vanaf deze maand voor gaan.
    verwacht morgen of zaterdag mijn ongi.
    maar helaas moeten we dus een aantal rondes onbenut laten...

liefs

2. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    hoi, ik snap dat het een moeilijke beslissing is. Ik heb ook erg lopen dubben, en heb uiteindelijk besloten het niet te doen. Ik heb wel de gewone gekregen en diemocht wel,volgens mijn ha. Ik vind het nog al wat (voor mijzelf dan) om 10 tot 12 weken te wachten,maar kan t ook goed voorstellen dat je juist wel wacht!Succes ermee, en wie wee topt over 10 weken hier he!:) liefs

3. ik niet.. heb zo lang gewacht voor we de icsi mogen..
    en nu ik weet dat je daarom anders nog langer moet wachten wil k dat niet.. plus dat ik de indruk krijg dat het allemaal nog wel mee valt.. ik ben ook nog eens een risico groep..

groetjes yippie..

overigens heb ik elders geschreven dat ik hem wel neem.. maar toen wist ik alleen maar dat het mocht.. nu heb ik het advies gekregen het niet te doen of idd de behandeling te verschuiven.. en dat willen we niet..

groetejs yippie

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik zit in precies dezelfde situatie en wacht ook. Ik heb lichte astma en val in de risicogroep. Hebben sinds de zomer al een kinderwens. Ik heb besloten het bij 1 vaccinatie te laten, omdat in andere landen maar 1 vaccinatie wordt gegeven en er testresultaten zijn die zeggen dan 1 al voldoende bescherming geeft. Ik heb mijn prik dinsdag gehaald en gezien ik deze week ook vruchtbaar ben kunnen we precies over 8 weken, dus midden januari aan de slag. Langer ben ik niet bereid te wachten. Vind het wel heel jammer. Heb er echt weer zin in. Aan de andere kant vind ik het lekkerder om in de eerste 3 maanden te zitten als het weer wat lichter wordt buiten! Ha ha...maar dan moet het wel snel lukken en dat is nog maar afwachten. Plus kunnen we met kerst nog een wijntje drinken!

Ik ben blij dat ik de prik heb gehaald. Geeft me wat meer rust want het is echt overal nu die griep. Je hoort er iedereen over praten bij de AH, bakker, Kruidvat....best eng.

Groetjes, Charlie

5. proudmother

proudmother Actief lid

22 aug 2009
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    al bedankt voor jullie reacties....

oke dat zou dus evt nog een optie zijn om maar 1 vaccinatie te gaan halen. dat scheelt dan wel weer twee weken, nou ja aan de andere kant wat zijn dan weer twee weken??
    pfff zo blijf je nadenken zeg!

ik heb idd ook zoiets van ik val niet in de risicogroep maar werk wel met de risicogroep.
    ik ben niet iemand die snel ziek is en al helemaal niet iemand die met een beetje snotteren al thuis blijft. Ik kan het echt niet verdragen als ik zo'n kleintje aan heb gestoken met alle gevolgen van dien....

ik heb zelf ook nog en dochtertje die in de risicogroep valt dus... al met al.... ik ga hem halen voor de belangrijkste persoon (mijn dochtertje) in mijn leven, en voor de lieve kindjes met wie ik elke dag weer werk!

onze eigen kinderwens voor een tweede kindje verschuifd daardoor maar ja.... we gaan er idd maar de positieve kant van inzien (een wijntje met kerst en oud & nieuw) Met de balen van mijn mannetje hahah wie zal er de bob zijn???

zijn er nog meer vrouwen in hetzelfde schuitje...
    ben benieuwd wat jullie reden tot de beslissing is geweest!

groetjes

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hoi,

Ik val ook in de risicogroep (lichte astma) maar haal hem niet ivm onze kinderwens. Ook ik heb een kleintje van bijna 2 rondlopen en ik ben blij dat zij zelf nu een griepprik krijgt want anders had ik hem ws toch zelf gehaald. Ik vind 12 weken wachten echt te lang en probeer erg te relativeren ('het is een milde griep' 'het valt allemaal wel mee' etc.) Toch houdt het mij ook wel bezig hoor. Ook omdat ik net een week ziek ben geweest (buikgriep) en net een tijdelijke nieuwe baan heb. Een mexicaanse griep eroverheen en ik kan een vervolgcontract wel vergeten.. Mja, ik zie het allemaal wel.

7. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    ik had me er voor opgegeven, maar begon te twijfelen toen ik hoorde dat als je bezig bent zwanger te worden dat niet goed is.
    ik had hem ook vergeten, dus geen nieuwe afspraak gemaakt.
    ook vind ik dat het niet goed genoeg is uitgelegd, de een zegt dit, de ander dat.
    ik werk in de zorg, dus zit wel in een risico groep. vooral voor de patiënten.
    maar stel dat ik deze maand zwanger blijk te zijn, dan had ik dus al een prik gehad voor gewone griep, en 1 van de Mexicaanse griep.
    wat dan?????
    layla

8. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik verschuif niet mijn babywens maar ik verschuif de vaccins ;)

9. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik val ook in de doelgroep maar neem hem niet, we zijn nu in ronde 21 en wil geen maanden verspillen

10. Alita

Alita Niet meer actief

yep ik verschuif m ook je kunt ook in de zwangerschap een vacinatie krijgen!! Maar ik ben ook gewoon gezond dus dat is weer iets anders vindt ik...

11. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Ook ik heb een oproep gekregen, maar we hebben besloten om hem niet te halen. We zijn allebei gezond en komen niet veel in aanraking met kinderen. We willen allebei echt niet nog langer wachten.
    We zien het vanzelf wel en houden onszelf in de gaten. Als er iets mis is kun je toch direct naar de huisarts.

12. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik behoor heel erg tot de risicogroep en moet ook zeker ingeent worden, nu heeft mijn huisarts vorige maand gezegt dat ik mij geen zorgen hoef te maken ik val volgens hem niet in de risico groep, dus hoppa ronde 1 .... (morgen een week overtijd) maaar nu heeft mijn moeder gebeld naar mijn behandeld arts en ik moet toch zeker wel ingeent worden. is heel belangrijk want mijn imuumsysteem ligt helemaal plat,
    maarja ik ben nu wel een week overtijd (testen nog negatief)
    nog een paar dagen wachten, als ik dan niet ongi ben krijg ik een bloedtest en als ik zwanger ben neem ik uiteraard geen prik, en anders met veel moeite wel.

13. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Ik neem hem niet..
    Heb fiks astma.. en werk met jonge kinderen..
    Maar wil de weken niet wachten..

Wel hou ik in mijn achterhoofd om het nog even aan te kijken.. Komt het in mijn omgeving.. dan kunnen we alsnog besluiten even te wachten.. (uiteraard na een test ;) )

14. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Ik heb de prik wel gehaald en ga (zoals ik op dit moment denk) ook de 2e halen.
    Wij stellen dus wel de kinderwens uit met 12 weken.... Ik val in de risicogroep, pas op mijn neefje, zeer zieke oma met weinig weerstand waar ik vaak ff langs ga. Ik heb ook heel erg getwijfeld, maar toch voor ja gekozen. Nu ik hem heb gehad wel wat rustiger in me hoofd. Moeten het alleen nog wel ff in het ziekenhuis aangeven, aangezien we daar onder behandeling staan.

15. Proudmother, waarom wil je je zo graag laten vaccineren vawege je kleine? Die mag toch zelf ook gevaccineerd worden?

Op m'n werk kon ik vanaf eergisteren de vaccinatie halen. Op dit moment weet ik niet of ik misschien al zwanger ben (ronde 1), dus dat wacht ik in ieder geval eens af. Dus nee, ik laat me niet vaccineren.

Overigens vind ik het eigenlijk sowieso niet nodig me te laten vaccineren. Ik kom zelf niet in contact met patiënten, dus daar hoef ik het niet voor te doen.
    En tja, de gewone griepprik ga ik ook nooit halen, dus ik kan ook een gewone griep krijgen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat ik een week ziek ben van de mexicaanse griep. Ik laat me niet zo gemakkelijk gek maken door alle paniek en media-drukte. Ja, er zijn ook mensen die eraan overlijden... maar volgens mij maak je nog steeds meer kans om onder een auto te komen (om maar iets te noemen).

16. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    ik heb contact gehad met de hoofdgyn van het universitair ziekenhuis van Antwerpen en hij ziet er geen graten in om zwanger te worden na de prik.
    hij zei we zullen nooit weten of die prik nadeel zal hebben voor de baby ja of nee.
    die 8 weken zijn dan ook helemaal op niets gebasseerd.

hij zei als je echt zeker wil zijn misschien 1 ongi ertussen laten. maar ook dat was geen must.

ik heb de prik vandaag met een gerust hart gehaald en we zijn bezig voor een derde

17. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    ik heb het dus wel gedaan ook omdat mijn arts het helemaal niet zag goedkomen met me als ik de griep moest krijgen. en aangezien ik hier twee schatten heb rondlopen wil ik dat risico niet lopen. zij hebben mij ook nodig.

en ik vertrouw de hoofdgyn van het uz.
    toen ik zwanger was van onze kleinste meid nam ik zware medicatie voor mijn ziekte. mijn arts zei de zwangerschap te stoppen vanwege die medicatie.
    heb toen contact gezocht met de hoofdgyn van het uz en van hem mocht ik de zwangerschap niet stoppen en moest ik zelfs ni stoppen met medicatie. die medicatie is trouwens te vergelijken met chemo, dus niet zomaar iets.
    en ook nu zegt hij dat het mag om zwanger te worden na de prik dus ik klus verder.

18. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    knappe keuze,

voor mij geen vaccinatie

19. proudmother

proudmother Actief lid

22 aug 2009
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    nu begin ik weer te twijfelen!!

ik dacht na veel wikken en wegen mijn keuze gemaakt te hebben. maar inderdaad mijn dochtertje krijgt gewoon haar oproep om hem te halen dus die is zoverre beschermd.

ikzelf hoef ook nooit de jaarlijkse griepprik te halen en behoor ook niet tot de risicogroep en ben een gezonde jonge vrouw!

pfff.... de enigste reden is de kindjes op mijn werk waarvoor ik het evt ga doen.
    wat is dan wijsheid!!?
    ik verschuif mijn kinderwens 3 maanden, en ik ga een vaccin laten zetten waar nog niet veel over bekent is....
    maar dat laatste is ook een zorg bij mijn kleintje!!

mag ik jullie advies vragen??

wat zouden jullie doen voor mezelf?
    en mijn dochtertje van 1,5 jaar? gezond en wel!!

ik hoop op nog wat reacties want ik zie door de bomen het bos even niet meer!

alvast bedankt!!

20. proudmother

proudmother Actief lid

22 aug 2009
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou meiden,

ja ik ben wispelturig...ik weet het haha!
    maar bij deze wil ik laten weten dat ik toch heb besloten om me niet te laten vaccineren!!!!!!!
    en dit is echt de definitieve keuze haha!

ik ben gisteren ongesteld geworden en had niet gedacht dat ik zo zou balen dat we er niet voor kunnen gaan nu!
    en jullie reacties hebben er toch een beetje voor gezorgd dat ik nu deze keuze heb gemaakt thanks!!!

mocht ik zwanger worden, dan ga ik hem na het 1ste trimester alsnog halen..
    mijn dochter laat ik vaccineren dus zij is meer beschermd daardoor!!

pffff... deze beslissingen zijn niks voor mij ik kan er zo over na blijven denken, maar nu ik difinitief gekozen heb lijkt er meer rust te zijn bij mij!
    de twijfel over de vaccinatie maakt nu weer plaats voor de spanningen van het zwanger worden van de 2de dus.... helemaal happy!!

thanks nogmaals!
    liefs proudmother

Deel Deze Pagina