wie man/vriend van een andere afkomst

Discussie in 'De lounge' gestart door Yasmintje, 25 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik ben Nederlands en mijn vriend Perzisch. :)
    En jij dan TS?

2. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik NLse, man Engels. Verschillen zijn er wel, maar werkt goed samen. Ik mag bijv geen Amerikaans praten haha! Dan krijg ik te horen dat ie me niet begrijpt haha! Terwijl hij echt heel komisch klinkt wanneer hij NLs praat en wil persee de zachte g leren. Ik ben Brabantse.
    Ik zet altijd wat oranje neer voor de NLse feestdagen en voor het voetballen. Bij die laatste zet ik dan de Engelse vlag (st George niet de Union Jack ;)) erbij.
    Sunday lunch hier vind ik ook geweldig, scones etc heerlijk. Vieren Sinterklaas met vrienden elk jaar. Vinden ze leuk. :) De chocolade letters elk jaar vinden ze geweldig. :)
    Heb ook tegen m'n man gezegd dat mochten er kinderen komen ik echt zal moeten wennen aan die uniformpjes. Zie ze elke ochtend lopen, ben er nog niet aan gewend haha!
    En links rijden natuurlijk. :p
    Verder zou ik het zo niet weten eigenlijk. We werken iig goed samen. :D
    Oh ja de azijn idd...bwegh...ik boen er m'n ramen mee hahaha!

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Vind ik leuk:)

4. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds kort uit elkaar na relatie van 6,5 jaar, ik nl hij aziatisch veel verschillen

5. knap

knap Niet meer actief

#25 knap, 25 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2013
    Hier in oktober 14 jaar een relatie met een ( Surinaamse Hindoestaan.)

Ze spreken Nederlands. Maar als ze van uit Suriname hier komen als ze al de 30 gepasseerd zijn kom je toch een probleem tegen.
    Mijn ( vriend lat ex.. wat hij ook is nu haha) is opgevoed zo als mijn ouders in de jaren 40/50 en kom dus echt cultuur en generatie problemen tegen. Echt iemand die in een dorpje is opgegroeid in de vrije natuur zonder echt hele grote problemen die je hier kent. En ook al spreken ze Abn. Klemtonen gezegde.s het blijft hier een lastig probleem als ik A zegt denkt hij dat ik B gezegd heb of C hij begrijpt me gewoon weg totaal niet haha.;)

Heb wel in het begin geprobeerd om mee te gaan in zijn cultuur. Maar op de een of andere manier werkte dat hier niet. Ben nu weer lekker me zelf de Hollandse kaaskop en doe zo als ik wil.

In het begin at ik ook geen rundvlees meer. Nu soms weer wel kinderen mogen ook zelf kiezen wat ze willen. Hij heeft er nog nooit echt moeite in gestoken om ze zijn cultuur bij te brengen.. ( terwijl hij zegt echt gelovig te zijn jaja geloof er na 14 jaar helemaal niks nada noppes meer van volgens mij vind hij het wel goed zo zonder die zware hindoedingen haha)Ze komen wel bij hun familieleden van zijn kant maar merk dat ze echt opgevoed worden door de Nederlandse moeder ( ik dus) het leukste wat ze dan nog daar van mee krijgen is het lekkere eten;)

Best leuk die andere cultuur! Maar uit eindelijk ben ik mijn eigen weg gegaan in mijn eigen achter grond en cultuur.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mijn man is afkomstig uit midden Amerika .... Ik gewoon Nederlander.
    Hij woont hier sinds zijn 10 de dus eigenlijk ook gewoon een Hollander hahaha...

Maar het eten en de familiebanden zijn wel echt typisch van daar.. Voor de rest merk ik er weinig van

7. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    Ik ben Antilliaanse en mijn vriend is Surinaams-Creools.

En de verschillen zijn duidelijk zichtbaar in opvoeding etc. Mijn vriend vind zichzelf eerder een Rotterdammer dan een Nederlander of Surinamer zegt hij altijd maar als puntje bij paaltje komt houd hij toch op bepaalde gebieden surinaamse gedachtes op na.

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ben Nederlandse en mijn man komt uit een van de -stanlanden uit Centraal Azië. We wonen nu in Duitsland en we gaan binnenkort verhuizen naar het Midden Oosten.

9. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik ben Nederlands, mijn vriend komt uit een islamitisch land in Azië. Zeg liever niet welk land i.v.m. privacy, zoveel stellen met de zelfde afkomst zijn er denk ik niet haha. Wij staan over het algemeen wel op 1 lijn wat betreft veel dingen, denk dat wij wat denkwijzes betreft meer buitenlandser zijn dan Nederlands. Maar verder is hij eigenlijk weer hartstikke Hollands. Alleen zullen we nog veel discussies krijgen over de Nederlandse feestdagen en ons kinderen vrees ik. Dat is echt 1 dingetje waar we het niet over eens worden.

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Salt&vinegar chips, lekker!

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben NL, man komt uit Sudan :)

Hij hecht ondanks dat hij best vernederlandst is veel waarde aan zijn cultuur.
    Onze kinderen worden dan ook met normen en waarden uit beide culturen opgevoed, ze krijgen het beste van beide mee zeggen we altijd :).

12. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Ik ben Nederlands, mijn lieve man is Turks.

We hebben een mooie mix gevonden tussen de Nederlandse en Turkse cultuur.

13. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ik ben Nederlands en mijn partner is Turks. Ik merk dat wij het over veel niet eens zijn. En dit was al voordat onze relatie slecht was. ook is hij nog behoorlijk ouderwets wat betreft de vrouw en man rol hij wordt het liefst bedient en ik hoor in de keuken montaliteit.... ik vind het verder een erg interessante cultuur maar ik blijf liever gewoon lekker hollands

14. Yasmintje

Yasmintje Actief lid

14 nov 2012
    130
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen zeg en heel fijn dat heg bij de meeste wel soepel verloopt..

Voor diegene die het mij vroegen ik zelf heb geen partner van een andere afkomst we zijn beide marokkaans wel ben ik getint en hij super blank. Dus krijg vaak te horen of ik met een hollander ben getrouwd wanneer sommige ons kindje zien en mijn man nirt bij ons is..mijn kind heeft geen tintje van mij meegekregen dus ook witje :p

15. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

23 nov 2012
    4.203
    1
    0
    Zuid Holland
    Mijn vriend is een echte Surinamer. :D. Ik ben nl/Duits maar ben behoorlijk geïntegreerd in de Surinaamse cultuur. Gaat al 12 jaar super.

16. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik NL en mijn man engels/maltees maar in de UK grootgebracht.

Ja toch wel verschillen maar gelukkig niet in de man/vrouw verhouding, daar zou ik niet goed tegen kunnen.

Merk wel dat hij hardnekkig vast houdt aan zijn eigen cultuur en gebruiken want alles wat engels is is toch wel het beste (denk hij en ik laat hem maar in die waan ;) hahaha) en gaat er soms wel eens aan voorbij dat onze dochter ook nog half nederlands is....

Hij houdt wel van azijn op zijn chips maar gelukkig niet van voetbal.

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik ben Nederlandse en mijn verloofde is een Oostenrijker. Nog niet echt verschillen gemerkt gelukkig.. :p

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik ben Brabants :D /Spaans/Amerikaans met een Katholieke achtergrond en mijn man komt uit "Azië" en is buddhist. (We wonen nu ook in ZO Azië).

Onze kinderen zijn dus een prachtige mix van dit alles en ik zou het niet anders willen....ben ontzettend blij met en trots op de harmonie in ons gezin! :)

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn man is Turks, ik ben zelf officieel ook een kwart Turks maar heb het van huis uit niet meegekregen. Cultuur speelt hier een grote rol, mijn man is de laatste die zijn cultuur zal loslaten, haha. Hij is dan ook pas 5 jaar geleden in Nederland komen wonen (voor mij) dus dat maakt ook veel uit natuurlijk. We hebben wel veel last gehad van die verschillen en toen onze oudste geboren werd liepen we weer tegen nieuwe dingen aan. Ondertussen zijn we echt een mix van alles. Onze kinderen worden tweetalig opgevoed en alleen dat al vind ik echt geweldig om te zien :D

20. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Mijn vriend ook turks en ik nederlands en dat gaat al 6 jaar goed.
    Hij is in nederland geboren en ook wel meer nederlands dan turks. Wij eten eigenlijk alleen geen varkensvlees.

Deel Deze Pagina