wie man/vriend van een andere afkomst

Discussie in 'De lounge' gestart door Yasmintje, 25 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Ik nederlandse en hij is bosnier. Hij is heel vrij maar met duidelijke bosnisch invloeden opgevoed. Ik vind het niet erg vind het een geweldig land met geweldige mensen ben ook de taal en alles aan het leren. En onze kindjes zullen ook zeer zeker 2talig worden opgevoed. Vandaar ook dat ik het aan het leren ben kan het niet hebben dat ik dalijk mn eigen kind niet versta :D
    Soms idd wel argumenten waardoor je de verrschillende culturenbots krijgt maar ach ja hoort erbij.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben half Nederlands half Indonesisch en heb een man van Turkse afkomst. Cultuur is hier niet zo belangrijk en heb me dan ook niet echt aangepast aan de Turkse cultuur, geloof is hier wel belangrijk.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ik ben surinaams en mn vriend nl

4. jada73

jada73 Actief lid

6 apr 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat leuk, al die verschillende combinaties. Hier ben ik Nederlands, mijn man komt uit Syrie. Hij woont hier nu ongeveer 15 jaar en we zijn 7 jaar samen. We hebben een zoontje van 3 en er is een dochter op komst. Hier wel cultuur/geloofsverschillen, maar dit levert geen problemen op tussen ons. Het gaat super!

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik ben NL en mijn vriend Hindoestaan Surinaams.
    Hij is als kind in Suriname opgegroeid dus onze jeugd is totaal verschillend. Hij os niet heel gelovig. Er staan hier wel kleine afbeeldingen van hindoestaanse goden en er wordt geen rund gegeten. Verder doet wij beide niks met geloof. Andere cultuurverschillen zijn er amper.

6. pipootje

pipootje Niet meer actief

ik ben NL en mijn vriend is Turks,

7. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik ben getrouwd met een somalische man ben zelf nederlandse. Geen Problemen met cultuur en we hebben hetzelfde geloof. Tussen ons gezin en zijn familie zien we wel wat cultuurverschil.
    We zijn 6 jaar getrouwd.

8. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Ik ben NL en mijn vriend is Engelsman. We zijn nu 19 jaar samen.

Ik heb 14 jaar in Engeland gewoond (en heb veel gewoontes overgenomen - thee drink ik alleen nog maar op z'n Engels, en ben gek op een 'full english' en azijn op mijn patat...).

Inmiddels wonen we sinds 2 jaar in Frankrijk...

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Offtopic, dat mis ik! Salt&vinagre crisps. En natuurlijk ook op de patat maar de chips.....hmmm. En een goede sunday lunch in de pub, sheperds pie. Half a lager erbij...ik moet snel maar weer eens op visite bij vrienden daar :D

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben half duits en half Iraans. Mijn man is vol Afghaans maar geboren en opgegroeid in Iran en hij voelt zich ook Iraans.. Onze dochter word tweetalig opgevoed en veel cultuurverschillen hebben we niet...

11. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

#51 Sannebc, 26 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2013
    Ik ben half Moluks/NL, mijn man is NL.
    Doordat ik geadopteerd ben heb ik weinig van de Molukse cultuur meegekregen, maar het zit nog wel in mijn genen ;) Dat verschil is wel goed te merken in onze relatie. (temperament)
    Bij ons is het verschil uiterlijk heel duidelijk te zien en ik voel me in zijn en mijn familie op dat gebied echt wel een buitenbeentje.
    Sinds een aantal jaar heb ik contact met mijn Molukse familie en ben ik mijn roots aan 't ontdekken. Erg leuk om te proeven van die cultuur!

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Man en ik zijn allebei Nederlander. Daarnaast zijn man en kinderen Indo. We wonen in Indonesie. We hebben ons allebei aangepast;)

13. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik turks en vriend Antilliaans en cultuur en geloofsverschillen zijn duidelijk aanwezig... En hier doen we ook ons best de kids zo neutraal mogelijk op te voeden met normen en waarden van beide culturen en van beide geloven iets meegeven ... Best of both worlds idd... Niet altijd even makkelijk , maar we doen ons best...

14. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik nederlands vriend is zigeuner. wel degelijk verschillen in cultuur maar we passen ons aan elkaar aan. Wat hij belangrijk vind voor onze dochter ga ik in mee en andersom ook. Maar we blijven buiten al ons zelf en respecteren elkaar.

15. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben Nederlands en mijn vriend is Indonesisch. Cultuurverschillen? Nee!

16. Leed

Leed Bekend lid

14 apr 2013
    832
    163
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Idd twee culturen is super mooi! Wat voor Servische trekjes zie je dan?

17. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Ik ben nederlands en mijn vriend is marokkaans. Daarbij is hij ook nog moslim en ik niet. We zijn al 14 jaar samen en door veel praten en compromissen sluiten gaat het hartstikke goed. Het enige waar ik altijd tegenop zie is de ramadan. Vind dat altijd zo'n aanslag op het normale gezinsleven. Maar voor hem is het belangrijk dus probeer ik er mijn weg in te vinden door zelf met de kinderen veel bij vrienden te gaan eten. Voorgaande jaren was ik ook steeds hoogzwanger dus dit jaar zal het makkelijker zijn.

18. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Mijn partner is Antilliaans, geboren op Curacao, later in NL opgeroeid.

Ik merk niet zo heel veel van onze cultuurverschillen, omdat ikzelf ook die mentaliteit heb.

Dus we staan op 1 lijn :D

19. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Wij gaan gelukkig zeer regelmatig i.v.m. schoonfamilie (en mijn werk). We hebben gelukkig een zeer ruime kofferbak, aangezien we meestal de halve Sainsbury's mee terugslepen... :D

20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik nl en vriend angolees/afrika.
    Nu 7 jaar samen en een mooie moccapuntjes dochtertje rijker.

Er zijn heel veel cultuur verschillen tussen ons maar gelukkig geen last van, ik ben het wel gewend met de afrikaanse culturen omdat ik altijd opgegroeid ben tussen surinamers en dat cultuur is bijna tot op het puntje hetzelfde als bij de angolezen.

vind het dan ook hardstikke fijn als we bij moeder van vriendin van mij op bezoek gaan, dan staan ze samen in de keuken eten te maken en praten over van alles, het brengt bij hem een hoop herinneringen op van vroeger bij zijn moeder thuis.
    Door de oorlog in angola is hij toen hij 12 was naar familie in portugal gestuurd, hij is de oudste in het gezin en zou anders in militaire dienst moeten zijn gegaan.

Deel Deze Pagina