Nou ja ik noem het altijd droog brood. Omdat ik dat niet echt een maaltijd kan noemen, maar dat snapte je natuurlijk wel hahaha.
Ik eet ook liever 3x per dag warm eerlijk gezegd, af en toe een boterham vind ik wel lekker, maar elke dag eigenlijk 2 keer vind ik niks aans... Het is alleen wel heel erg makkelijk en snel, waardoor het toch (veel) vaker voorkomt dan ik lekker vind, haha.
Wat iemand hier zei over haar kindje die weigert om Nederlands te spreken, herken ik trouwens wel van kindjes die hier 2-talig worden opgevoed, een groot gedeelte 'weigert' daarvan 1 van de talen te spreken (meestal de taal die niet van het land is en dus minder vaak wordt gebruikt). Ook al kunnen ze die taal wel goed (en gaan ze het op een gegeven moment juist ook leuk vinden, maar dat kan echt jaren duren!)
Tijdelijk weigeren een taal te spreken is een heel normale fase in de ontwikkeling bij kinderen die meertalig opgroeien. Zolang ze maar voldoende input blijven krijgen komt dat wel goed.
dat is waar maar ik bedoel dat we qua opvoeding/levensstijl op dezelfde golflengte zitten tussen mijn man en ik hebben we geen cultuurverschillen omdat hij ook hier geboren is. Maar als ik bv naar Marokko ga daar is het cultuurverschil er dan wel. Omdat ze daar anders leven en andere gewoontes hebben.