Ik heb er zo genoeg van van alles en iedereen. Ik ben moe ik zit erdoorheen heb het helemaal gehad niemand kan nog iets goeds doen. Heb verschrikkelijk van pijnlijke harde buiken, baby schopt heel de tijd tegen mijn ribben, slaap verschrikkelijk slecht mijn huis is een zooitje heb een berg was waar je u tegen zegt, De kids luisteren voor geen meter, iedereen loopt aan mijn kop te zeuren, iedere dag wilt er iemand op visite komen of vragen of ik kom. dagelijks wel 2 afspraken en zo kan ik nog wel even doorgaan. Heb ook niemand die de kids een dagje mee wil nemen maar trek het gewoon niet meer!!! Sorry voor mijn lange en voor jullie onnozele bericht maar moest het even kwijt.
jeetje meid, wat ongelovelijk rot voor je! Ik slaap ook slecht en dat zeg ik ook tegen iedereen om me heen, dus afspraken zeg ik vaak af nu. Als ze dat niet begrijpen, jammer dan! Ik heb nog niet eens kinderen dus laat staan hoe zwaar jij het hebt. Kan je partner in het weekend de kleintjes niet meenemen om wat leuks te doen? Kan jij lekker je rust nemen.. Of een oppas doordeweeks voor een paar uurtjes? Ik hoop voor je dat het snel wat beter gaat met je... Liefs Guusje
Tja, die kinderen heb je om je heen, misschien inderdaad eens een dagje weg, en de kinderen naar een oppas. Of lekker thuis in bad met een tijdschrift ofzo, terwijl je man de kinderen bezig houdt met een spelletje ofzo? Wat betreft afspraken: dat is makkelijk, gewoon afzeggen. Je bent toch baas over je eigen agenda en kunt toch gewoon niet op visite gaan of ontvangen? En ook als je weinig energie hebt, kijk wat je leuk vindt, dat zijn energie-gevers.
Ik heb geen oppas meer. en vriendlief ksn wel oppassen maar hij werkt gewoon 6 of 7 dagen in de week. Van het weekend had ik en verjaardag nou je had ze moeten horen dat we niet gingen nou heeft ze op hyves staan ik weet wie mijn echte vrienden zijn enzo. Kan niet alle afspraken afzeggen staan ook veel verloskundige ziekenhuisafspraken consultatiebureau fysio logopedie en weet ik het allemaal. Wat ik leuk vind is momenteel niet zo veel ja op de bank hangen met mijn boek maar dat kan ook niet de bedoeling zijn. Sochtends ven ik tussen half 7 en 7 wakker dan sta ik gelijk op en ruim ik beneden alles op stofzuigen dweilen enz. tussen 8 en 9 worden de kids dan wakker en ben ik alweer harstikke moe. Word soms ook boos op ze om niets als ze bv hun bord ondersteboven houden en de hagels overal liggen. Voel me daarna dan weer rot omdat ze het ook niet expres doen.
Als je het niet wilt oplossen, dan moet je ook geen topic openen... Of wilde je alleen even spuwen? Er zijn 2 meiden met een onwijs lieve reactie en jij begint alleen maar tegen te sputteren... Probeer wat te doen met de reacties die je krijgt!
Is het misschien een idee om een middagje met je kinderen naar Ballorig of Tun Fun te gaan. Zij kunnen zich lekker uitleven terwijl jij lekker met een kopje koffie of thee rustig kan zitten. Desnoods met een tijdschrift erbij. En hopelijk zijn ze 's avonds lekker moe zodat ze rustig zijn. Daarnaast zou ik me niet te druk maken om het huis. Soms moet je gewoon een dagje niet stofzuigen of dweilen. Of blijf een uurtje langer in bed en stofzuig 's avonds even.
Ik las gister een berichtje van een moeder die al 2 jongens had en zo graag een meisje als 3e kindje wilde. Daar werd ontzettend fel op gereageerd, omdat men vond dat dat niet eerlijk was tegenover andere dames die (nog) geen konden krijgen. Ik vind dit eigenlijk veel storender! Niemand heeft jou gedwongen om 3 zwangerschappen zo snel achter elkaar te hebben. Er zijn zat dames die het zo van je over willen nemen. Ik ken dames die desnoods 9 maanden lang alleen op bed willen gaan liggen als dat ervoor zorgt dat ze een gezond kindje op de wereld kunnen zetten. Wat ik wil zeggen is dat ik snap dat je er even doorheen zit, maar om nou zo meerdere berichtjes te gaan zitten jammeren vind ik persoonlijk nogal kwetsend. Het gaat me niet om mezelf, want ik heb het geluk dat ik zwanger ben geraakt de maand voordat we het wilde proberen. Maar ik heb wel een heel lief dinnetje dat nooit kinderen zal kunnen krijgen en nu waarschijnlijk ook definitief is afgewezen voor adoptie. Tel je zegeningen!
Wat is dit nu voor een reactie!! ts wil duidelijk alleen even haar ei kwijt!! Maart08, heel herkenbaar hoor even door de bomen het bos niet zien. Ik had net al een heel berichtje getypt valt hij weg dus maar even opnieuw beginnen. Je voelt je nu duidelijk rot weet even niet hoe te handelen! Probeer wel wat te ondernemen, alleen maar er aan toegeven werkt ook niet altijd!! Spreek ik uit ervaring!! Heb je geen schoonmoeder of moeder die je kan helpen met het huishouden? Of is het geen idee om tijdelijk een huishoudelijk hulp in te schakelen? Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar als ze op school zitten kunnen ze dan niet overblijven? Of misschien met vriendjes spelen bij hen thuis? Een vast ritme voor jezelf inbouwen om zo structuur en overzicht te behouden!! Je staat nu 7 uur op en gaat dan volledig uit je dak met het huishouden tja dan is idd je energie ook helemaal op als je kids uit bed komen. Kan je niet bijv... een uurtje blijven liggen al ben je wakker je lichaam rust... Dan je kids verzorgen (is het gelijk geen probleem als ze knoeien immers je moet nog zuigen) Ben je zelf wat vrolijker. Als ze dan naar school gaan of niet na het eten stofzuigen.... (is iedere dag dweilen nu echt nodig?) Kan je s'middags niet even een uurtje liggen breekt de dag ook iets!! En tot slot als jij niet lekker in je vel zit hebben je kids dat ook, dus actie = reactie, je kinderen voelen dit aan en reageren hierop!! Probeer ze erbij te betrekken en uit te leggen dat mama zich niet zo lekker voelt en dat ze je kunnen helpen!! Groot kans dat ze zorgzaam zijn en mama best willen helpen met bijv opruimen, een glaasje water pakken, samen op de bank zitten tv kijken etc... Nou succes ermee!
goh wat zijn we hier gezellig bezig. helaas mogen mensen toch echt wel even spugen. ook meiden die geen kinders kunnen krijgen mogen spugen. waarom meiden die het in de zwangerschap zwaar hebben niet? iedereen zn eigen ding. ik zie dus ook niet dat deze dame de aanreikingen die anderen geven afkeurt. ze geeft antw op de vragen die gesteld worden. en zegt dus niet te kunnen wat er gevragen word. tuurlijk is ze gelukkig met haar zegeningen zoals beschreven word. wil niet zeggen dat t dus niet zwaar is in haar toestand! tis makkelijk om dr een zwaar onderwerp tegenover te zetten van, jij mag niet zeuren want je kunt kids krijgen en een ander niet. sorry vind t niet fair.
dan erbij, waar is het respect voor iedereen. ik heb ook 2 zonen, en wilde ook dolgraag een meid. zegt dat dat ik niet vaan een 3e jongetje kan houden dan? mensen hebben ook zwaar respect voor mensen die minder gezegend zijn. wrom dan niet voor mensen waarbij het wel goed lukt, we zijn allen mensen toch? een zwangerschap van een 3e kind is gewoon zwaarder. weegt niks af of je niet om je kindje in je buik geeft.
Ben ik het mee eens!! Trouwens las pas later dat je kinderen nog erg jong zijn dus mijn verhaal over school gaat niet op, maar misschien het middagdutje nog wel?? Samen met je kids naar bed!! Mijn zus heeft ook drie kinderen kort op elkaar gekregen en had het ook heel moeilijk bij de derde! Ze kreeg ook kritiek over zich heen vanuit haar omgeving dat het haar eigen keuze is.... Dat neemt niet weg als je middenin de situatie zit het onderschat kan zijn en je alle steun kan gebruiken enne nog niet te spreken je in een dip kan zitten wat normaal is!! Dat het dan niet wil betekenen dat je het niet waardeert of er blij mee bent! Kortom Maart08 afzeggen die afspraken en kies voor jezelf laat iedereen maar kletsen..... Ik moet nu ook keuzes maken wat gevolgen heeft voor mijn sociale contacten. Heeft bij mij wel een andere reden als bij jou maar toch. Mensen die echt om je geven die begrijpen het wel en zullen je helpen.....
"vrienden" die zulke reacties op hyves zetten zijn niet echt vrienden vind ik! Ik heb ook een vriendin die me heeft laten barsten sinds ik zwanger ben, nou, die kan de hoogste boom in van mij! Daar heb je toch niks aan! Echte vrienden begrijpen je....
Hoi hoi Ik snap heel goed hoe je je voelt. Ik heb een zoontje die volgende maand 2 jaar word en hij luistert op het moment ook voor geen meter. Of het nou door de leeftijd komt of door de weersveranderingen...ik heb geen idee. Maar ik weet dus net als jij hoe zwaar het soms kan zijn. Ik heb twee weken geleden in het ziekenhuis gelegen met vroegtijdige weeën en mag nu dus niks doen. Mijn schoonmoeder haalt mijn zoontje nu 3 dagen per week op zodat ik kan rusten. Ik vind dit echt heerlijk, lekker mijn eigen ding doen. Jij kan dit niet en ik snap dat dit heel zwaar is. Heb je ook helemaal geen vriendinnen die de kids even een paar uurtjes kunnen meenemen? Ook al is het maar om even met ze te gaan wandelen of zo. En wat mijn tip ook is: laat de stofzuiger voor wat het is en blijf gewoon lekker tot een uur of 8 in bed samen met de kids. Kun je zelf wat langer slapen en die stofzuiger kan er later ook nog wel door Voor de dames die dit niet begrijpen: Het is inderdaad zo dat ze zelf 3 zwangerschappen heeft gekozen maar mag iemand daarom niet aangeven hoe zwaar het soms is? Dit heeft toch niks te maken met de vrouwen die helaas niet zwanger kunnen worden...Zwangere vrouwen hebben het soms ook wel eens moeilijk Groetjes
Helemaal prima! Maar als je dan een reactie krijgt, die kun je namelijk best verwachten op een openbaar forum, dan moet je niet zo fel er tegenin gaan dat de dames die reageren ook gelijk uitgeluld zijn.... Er worden oplossingen aangedragen, als je daar niets mee wilt doen, dan had je volgens mij ook iets duidelijker mogen maken dat je daar niet op zat te wachten. En dus geen topic moeten starten.... Nevermind, mij maakt het niet uit, ik ben niet degene die er doorheen zit.
Ik ben het met poppedopje hierboven eens. Ik zeg ook in mijn reactie dat ik kan begrijpen dat ze er even doorheen zit, maar probeer het ook een beetje in perspectief te plaatsen. Dat van dat meisje na 2 jongens begrijp ik heel goed. Ik probeerde juist aan te geven dat ik niet snapte dat daar zo fel op gereageerd werd. In dat topic zegt TS namelijk dat een jongetje ook zeer welkom is. Het is ook best zwaar om zwanger te zijn terwijl je al 2 kleintjes hebt. Maar nogmaals het is wel je eigen keuze!!
Heb je geen familie/vrienden waar je je kinderen kan laten logeren? Desnoods wat verder weg.. Kan jij even bijkomen! En al die mensen die willen langskomen, zou je er daar niet een keer een van kunnen vragen om (als is het maar een middagje) op te passen? Desnoods bij jullie thuis, zodat jij even lekker op bed kan gaan liggen. En is het geen optie om aan manlief te vragen of hij de aankomende weken wat minder kan gaan werken? 6 a 7 dagen vind ik wel erg veel, helemaal als je 2 kleine kinderen en een zwangere vrouw thuis hebt zitten. Sorry, maar dat moet die van mij niet gaan proberen! Als hij het terug kan schroeven naar 5 dagen in de week, heeft hij 2 dagen om jou even te helpen. In huis, met de kinderen, zodat jij 2 dagen hebt waarin je een beetje kan bijkomen. En misschien proberen om 's morgens wat langer te blijven liggen en niet eerst het hele huis op te ruimen? Dan ben je nog niet zo moe als je kindjes uit bed komen en kan je waarschijnlijk iets meer van ze hebben. Zowel voor jou als voor de kinderen een stuk gezelliger! Denk dat je je huis even moet laten voor wat het is, de rotzooi loopt niet weg Succes meid! Enne, ik vind best dat je even je verhaal kwijt mag hoor! Dat er vrouwen zijn die geen kinderen kunnen krijgen, betekent niet dat jij het af en toe niet moeilijk mag hebben met je kinderen/zwangerschap, reken maar dat dat wat van je lichaam vraagt! Heb inmiddels ervaring met een zware zwangerschap (de hele dag door misselijk en enorm afvallen) en hoe welkom je kindje ook is, af en toe is het gewoon geen pretje!
poppedopje volgens mij lees je ook niet goed ofzo,? ze zegt toch niet dat ze niks ermee wil doen? ze overweegt de reacties maar geeft een reactie dat het gewoon niet gaat. jou situatie is de jouwe niet en de hare de jouwe niet. heb respect voor elkaar. en kan goed begrijpen dat ze erdoorheen zit. of mogen meiden die zwanger zijn van de 1e ook niet klagen als ze veel pijn hebben? want tenslotte ben jij zwanger, en de buurvrouw kan niet zwanger raken. dus mond dicht en niet klagen. klopt dus niet. maar goed dit zal een eeuwige discussie blijven, ben het enkeld niet ermee eens. dus meiske, lekker spugen waarschijnlijk durf je niks meer te zeggen. iedereen verdiend het gevoelens uit te laten.
Hoi hoi, Iedereen mag hier zeggen wat hij wilt. Ik begrijp haar heel goed, en als je dan ook nog eens op hyves die berichtjes leest is niet leuk en voel je je nog rotter. Eigenlijk moet je er lak aan hebben en denken wie zijn mijn vrienden. Ik zit er af en toe ook door heen en dan probeer ik wat op te lossen, Bel mijn ma of schoonmoeder of zet een dvd aan en ga even plat op de bank bij mijn kindje,of dat we samen op bed gaan liggen en mijn zoon voor de tv boven dat is wel ideaal hoor. Verder weet ik ook niet zo goed wat je kan doen het is moeilijk als je niemand hebt die even je kindjes mee kan nemen. Sterkte en liefs cis
Jeetje mina zeg wat is dit nou? Dus als je zwanger bent en je kut voelt mag je vooral niet klagen omdat dat kwetsend kan zijn voor de dames die moeilijk zwanger raken. sorry,maar wat doen die hier dan als ze niet zwanger zijn? Ik ben momenteel ook zwanger van de tweede en het valt mij ook heeel zwaar. Het feit dat een ander dat graag van me over wil nemen maakt toch geen verschil. IK voel me toch shit? Die ander moet gewoon maar niet in het zwanger gedeelte lezen als ze er niet tegenkan. Sorry maar hier kan ik echt niet tegen. ieder draagt zijn eigen last hoor. @TOPICSTARTER....Sterkte meid...probeer toch iets te verzinnen om je rust te pakken. Ik ga vaak tegelijk met de kleine op bed. Niet gezellig maar het helpt wel! Hou vol...het gaat weer voorbij.
idd mijn man hoeft ook niet 6 a 7dg te gaan werken, dan ist ruzie hier haha. gelukkig neemt hij een hoop over in de huishouding. tuurlijk heb ik mn zware dagen hier met 2 kinders. maar 1 zoon zit normaal op school. en de andere 3 halve dagen. en ikzelf werk 4 halve dagen. en kan dus soms wel ff uurtje liggen. maar meestal word je van een uur liggen nog moeier als dat je al was. ook ik heb geen vrienden of familie die helpt met huishouding. maar voor ons is de afspraak wel, straks als de kleine er is dan ook geen hulp nodig. dan mogen ze ook keer komen kijken en wegblijven. en idd als ze dat op hyves zetten dan klopt dr iets niet in je vriendschap en dumpen dus. je blijft niet eeuwig ziekjes, in jou geval nog maar 10 weekjes. dan ben je weer richting fitter.