Ja, de titel zegt het al natuurlijk! Ik heb 2x een missed abortion gehad. 1e keer kwam als een klap in het gezicht. 2e keer ook. Weg roze wolk! Die 2e zwangerschap dacht ik: het gaat vast niet weer mis! Maar toch.. En nu? Nu wil ik eigenlijk gewoon genieten, geloven dat het vast niet nóg een keer fout gaat. Maar ja, ben bang dat dat naief gedacht is..... Bij wie is het ook meerdere keren misgegaan en heeft nu wél een goede zwangerschap? Of al een kleine inmiddels? Ben benieuwd naar verhalen! Liefs, Alina
Hai Alina, Ik heb voor deze zwangerschap 2x een missed abortion gehad en ben nu 26w4 dgn zwanger en alles gaat goed. Na de 2e missed abortion kreeg ik ook nog eens het syndroom van asherman, dus wij zijn super blij, dat tot nu toe alles goed gaat. De eerste paar weken waren een hel voor me, ik heb 5 echo's gehad en toen ik eenmaal 13 weken was werd ik wat gerustiger. Toen een angelsound gekocht en af toe luister ik daar mee. Nu veel minder omdat ik de kleine elke dag voel bewegen. Ik hoop echt dat alles goed bij je blijft gaan, probeer er toch een beetje van te genieten. liefs snoet
Hoi Snoet, Ook 2x een ma, je kent dus zeker die onzekerheid. Van harte gefeliciteerd! Gelukkig is het jullie nu wel gegund! En wat lijkt me dat een heerlijk gevoel, je kindje kunnen voelen. Wow.. Hopelijk gaat het bij ons deze keer ook goed. Wij krijgen onze 1e echo als ik 7wk 3dg ben. Nog 3 weekjes wachten... Bedankt dat je je positieve ervaring hier hebt neergezet!
Hier ook 1x een ma. Inmiddels 23 weken zwanger maar de onrust bleef bij mij tot 14 weken ongeveer. (tot 14 weken in totaal 4 echo's gehad om gerust te stellen!)
hoi hoi, ik heb ook 2 miskramen gehad ,alleen liep het bij mij iets anders. heb eind november een miskraam gehad met 10 weken 18 januarie bleek ik al weer 4 weken zwanger. 4 februari echo gehad met dik 6 weken zwangerschap en we zagen 2 kloppende hartjes de dag erna had ik een miskraam van 1 van de 2ling. heb daarna van week 6 tot week 18 hele flinke bloedingen gehad omdat de miskraam niet compleet was maar ze konden er niks aan doen omdat er dus nog een kindje in zat. dit heeft veel stress veroorzaakt kon minimaal 1 keer per week naar het ziekenhuis omdat ik echt letterlijk helemaal leeg liep week 13 zelfs een ziekenhuis opname gehad en vanaf week 13 tot en met week 18 alleen maar ongesteld geweest. maar het kindje zit er nog steeds in ben nu bijna 25 weken zwanger. heb wel wat meer controles maar dat komt ook omdat ik ongeveer 2 weken achter lig op de groei. maar het kindje is wat ze nu kunnen zien wel helemaal gezond. dus je ziet wel dat het dus wel degelijk kan na 2 miskramen en een hoop narigheid. succes met je zwangerschap groetjes veronique
Hoi Natjes, Ook jij bedankt voor je reactie! Vind ik fijn om te lezen. Gefeliciteerd met je goéde zwangerschap!
Hé Veronique, En ook jij.. Bedankt voor je reactie! Bij jou inderdaad nog even anders. Dat zal erg spannend zijn geweest, zo met een tweeling. Ik hoop dat je van deze zwangerschap en baby kan genieten! En ik lees het.. Het kan wel na meerdere mk/ma. Hopelijk geldt dat ook voor ons!
Hier ook twee keer een missed abortion en eenmaal een EUG. Nu gelukkig alweer bijna 25 weken zwanger. Onzeker blijft het allemaal en helemaal zorgeloos zal het nooit helemaal worden denk ik na alles wat we hebben meegemaakt, maar gelukkig ben ik nu wel een stuk rustiger omdat ik de kleine heel vaak voel schoppen. Ieder uur wel een paar keer . Het is een echte druktemaker. Ik weet dat ik niets kan zeggen dat je geruststelt, maar wil je wel alle goeds toewensen! Probeer ook afleiding te zoeken in dingen die je leuk vindt. Dat heeft mij heel erg geholpen. Liefs, Josien
Ik heb 5x een miskraam gehad allen tussen de 6 en 11 weken maar ben inmiddels de supertrotse moeder van een dochtertje van 2 en een zoontje van 10 maanden. Reden voor de miskramen hebben ze nooit gevonden. Iedereen heel veel sterkte en succes
Bedankt Josien en Jekkia! Het is dus mogelijk. Ook na meerdere keren mis, kan het dus goed gaan. Ik vind het hoopvol! Aan de ene kant, hoe vaak moet het misgaan, voordat het goed gaat? Hoe vaak blijdschap, onzekerheid, verdriet, teleurstelling? Ik lees hier ook verhalen en teleurstellingen van meiden die echt veel miskramen hebben gehad. Vind het zo erg! Het is iets wat je zo graag wilt en je kunt er niks aan doen, je hebt het niet zelf in de hand.. Daarom vind ik het dus prettig jullie ervaringen te lezen. Moet gewoon hoop houden dat het een keer (hopelijk dit keer) raak is! Dat wij ook écht een kindje zullen krijgen!
De eerste was een kadootje. Totaal onverwacht en ongepland raakte ik zwanger van onze dochter. Tijdens de borstvoedingsperiode een keer zwanger geworden, maar met 6 weken miskraam gekregen. Uiteindelijk na een poos bakkeleien maar curretage gehad. Daarna een poos stil in baarmoederland. Kleintje kwam niet uit, qua woning, qua werk, maar vanaf april 2008 gingen we er weer helemaal voor. Toen een 2e en 3e miskraam gehad, allemaal rond de 6 weken en nu zwanger van een zoon! Deze zwangerschap begon als 2ling maar uiteindelijk is er maar 1 tot ontwikkeling gekomen en is de lege vruchtzak 'opgelost'. Na elke miskraam heeft mijn lijf telkens een maand of 3 nodig om bij te komen. We mochten al bijna de medische molen in maar ben heel blij dat het spontaan goed ging! Mijn moeder heeft 3 kinderen en 3 miskramen gehad, mijn zusje 2 kinders en 1x mis. Misschien hoort het er bij ons gewoon bij.
Bedankt Kimana! Toch apart.. Je had al een dochtertje en dan nog gaat het 3 keer mis daarna. En nu een zoon op komst, gefeliciteerd! Mijn moeder had het trouwens ook. Na mij en mn zusje heeft ze 1 miskraam gehad, toen mn broertje, 2 miskramen en daarna mn jongste broertje. En mn oma heeft ook 4 kinderen en 2 miskramen gehad. Het zou niet erfelijk zijn, maar.. Soms ga je daar toch aan twijfelen.
Hoi meis Ik heb helaas ook 2 keer een missed abortion en een miskraam gehad De tweede keer kon ik er nog in geloven dat het gewoon domme pech was geweest de eerste keer, maar toen ook dat fout ging had ik de hoop op een normale zwangerschap eigenlijk opgegeven Toen ik na 9 maanden toch weer zwanger was, was ik heel blij maar ook heel angstig Ik kon ergens niet geloven dat het deze keer wel goed kan gaan Toch mochten wij bij 6 en halve week een kloppend hartje zien en wat we deze keer wel elke week weer gewoon heel sterk zagen kloppen Ik ben nu bijna 26 weken zwanger Het kan dus echt meis! Natuurlijk heb je je angsten, maar blijf erin geloven, kijk naar alles positieve verhalen hier, wonderen bestaan echt nog! Heel veel sterkte en succes! Dit kindje word jullie wondertje, dat moet gewoon!!!!
Heej meis, nou mijn verhaal ken je al natuurlijk !! Heb 1 mk gehad voor mijn zwangerschap van mano en 1 voor deze zwangerschap. Dus het kan ook goed gaan hoor. Deze keer komt het bij jou ook gewoon goed meid !!
ik heb 2 miskramen gehad, eerste bij bijna 5 weken 2 de maal iets verder nu ben ik 22 weken zwanger van ons eerste kindje heb wel na die 2 miskramen maandje overgeslagen omdat ik na mijn eerste miskraam direkt terug zwanger was 0.o heb als advies gekregen om toen even te wachten omdat je lichaam terug een beetje moeten kunnen opknappen en het heeft zijn resultaat
Hoi Aruna, Gefeliciteerd! Wat fijn dat het goed gaat nu! Lijkt me zo geweldig! 1e keer was het bij mij raak in de 2e ronde, daarna de 3e ronde en nu in de 4e ronde. Steeds iets langer dus. Hopelijk heeft mijn lichaam zich nu ook goed kunnen herstellen dan!
Meiden, nogmaals bedankt voor jullie reacties! Krijg steeds meer het gevoel dat het dit keer wél goed zit!
Hoi, hier 4 miskramen waarvan 2 direct na elkaar gehad. Oplopend in aantal weken, 7,8,9 en de laatste keer bij 10 weken. Na de laatste miskraam heb ik nog eenmaal gemenstrueerd en ben nu inmiddels bijna 34 weken zwanger.