Wie meld zich wel eens ziek op het werk zonder ziek te zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van Marit, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Jeetje wat een engeltjes zijn jullie allemaal.. Sorry maar ik kan dus niet geloven dat geen van jullie dit ooit 1 dagje heeft gedaan.. Zijn jullie soms bang dat je baas mee leest?
    Dus hierbij geef ik toe: JA, ik heb dat wel eens gedaan.
    Maar ik maak er uiteraard geen gewoonte van :)

2. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Zou ik dus nooooit doen! Ik zou me thuis alleen maar opvreten van het schuldgevoel!

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Als ik ziek ben ga ik alsnog werken, om vervolgens weer teruggestuurd te worden naar huis.

Beetje lullig om je ziek te melden als je maar met zn 2tjes in de winkel staat...

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb dat wel is een keer gedaan. merkte dat het eigenlijk weinig nut had. bedoel dan zit je thuis met 1 kindje en of dit nu minder rust geeft dan werken :). ik werk maar halve daagjes gelukkig en heb heel de middag voor mezelf misschien dat dat ook scheelt.

ik bel wel af als de kids erg ziek zijn, bijv griep of iets dergelijks maar dat vind de baas ook niet leuk.dit is toch wel minimaal 4x per jaar. ook ben ik zelf best vaak echt ziek zoals migrane en ben dan niet in staat om te werken. soms is dit 4x per maand en soms zit er 3 maanden tussen. ik durf dat risico dus ook niet meer te nemen dat ik me ziek meld voor de nep en dus 2dg later misschien wel echt ziek ben en ze me dan niet meer geloven

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dan vind ik het op mijn beurt weer gek dat je een ander niet gelooft.

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik heb het nog nooit gedaan... wat schiet je er mee op, werk blijft liggen en moet je toch weer inhalen.

Wat bij ons op school wel dubbel is, is dat je je voor 10.30 uur 's ochtends al weer beter moet melden voor de volgende dag. Ziek melden moet rond 7.30 uur, dus binnen 3 uur moet je aangeven dat je weer beter bent. De meeste zijn dus min 2 dagen ziek.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat is ook raar vind ik. Soms denk ik 's middags dat ik dood ga (zwaar overdreven natuurlijk) maar 's avonds of 's morgens gaat het toch weer beter.
    Dan moet je toch gewoon kunnen gaan lijkt me.

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nee, ik heb dat nog nooit gedaan en zal dat ook nooit doen. Als ik een vrije dag wil, dan zorg ik wel dat ik vrij krijg. Vind het heel asociaal om zoiets te doen en het zit ook niet in mijn aard. Ik ben altijd goudeerlijk. Ik kan over zoiets niet liegen. En ik zou denk ik dan ook heel bang zijn om gecontroleerd te worden of ik wel echt ziek ben. Nee, niet aan mij besteed zoiets.

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Je hebt helemaal gelijk!!

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja precies ze zijn zogenaamd allemaal engeltjes hahah

11. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik ben nooit ziek dus hoef me ook niet ziek te melden maar soms denk ik er weleens aan om me ziek te melden om lekker niks te hoeven maar ik doe het nooit. Zou me toch schuldig voelen dan!

Maar als ik een keer ziek ben dan kan ik wel een extra dagje thuisblijven. Dus ook al gaat het al beter dan plak ik er nog wel een dagje aan vast.
    Maar ben al jaren niet ziek geweest dus ook niet weg van mijn werk weggebleven.

Ik heb ook nog heel veel vakantiedagen want ik neem mijn dagen ook niet zomaar op voor elk wiswasje of omdat ik gewoon lekker vrij wil zijn. Ik moet echt een goede reden hebben om een vrije dag op te nemen.

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Tja, je zou denken van wel he... maar rond de middag maken ze het rooster voor de volgende dag.

Maar ben het helemaal eens met mijn voorgangers.. heb je geen zin, neem dan een dagje vrij ofzo.
    Wij kunnen sowieso geen vrij nemen (onderwijs, dus geen vrije dagen naast de reguliere vakanties), dus baaldag of niet, gewoon aan het werk

13. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ik moet zeggen dat ik me wel eens erger aan collega's die toch op het werk komen wanneer ze ziek zijn... overgeven enz jakkie, dan moet je gewoon in je bed iggen.

Ook doe je je werk toch niet goed wanneer je je echt ziek voelt niemand heeft daar iets aan en degene die ziek is nog het minst. Als je echt ziek bent moet je dus gewoon lekker thuis blijven vind ik.

En ook goed uitzieken. Mijn vriend gaat vaak als ie ziek is (en dat is hij zelden) veel te snel weer aan het werk waardoor het uiteindelijke ziek zijn veel langer duurt als wanneer hij gewoon goed uitgeziekt heeft

14. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is maar een ideetje hoor maar heb je er ook aan gedacht dat degenen die hier reageren idd de mensen zijn die zich niet ziek melden als ze dat ook niet zijn? En dat degenen die zich weleens ziek melden zonder echt ziek te zijn... hier gewoon niet reageren?
    Maar goed dat is maar mijn idee hoor.

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nou dan ben ik wel een engeltje als je dat bedoelt, en durf dat ook wel te zeggen hoor dat ik mij nooit om niks heb ziekgemeld...
    Dus dan maar een engel, beter als om een poep en een scheet thuisblijven.

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik ben nog niet verder gekomen met lezen dan dit berichtje maar wil er gelijk even op reageren.

Eerlijk gezegd vind ik dit juist eigenlijk niet kunnen, dat je wanneer je (buik)griep hebt en óók met patienten werkt je wel naar het werk gaat.
    Je verhoogt hiermee wel de kans om anderen aan te steken, al ben je nog zo hygienisch bezig.

Ik vind dat mensen die een vorm van griep hebben gewoon thuis moeten blijven. Ik word er echt niet blij van als een collega naast me zitten te hoesten en kreunen met koorts, omdat ik veel te snel aangestoken word door een ander.
    Blijf dan lekker thuis en kom weer als je je goed genoeg voelt, dan is de besmettingsfase ook voorbij.

17. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik ga niet ziek naar werk. Dat vind ik pas raar.......
    Dus ben ik ziek, gebruik ik de regeling "ziek melden" en zodra ik me beter voel ben ik aan het werk.

18. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ik ben wel een keer thuis gebleven ja. Ik was de hele nacht wakker geweest met 2 zieke babies, dus niks geslapen.
    De volgende ochtend mij ziekgemeld om te kunnen uitrusten.
    Doe ik dus nooit meer van uitrusten komt niks thuis met 2 kleine kids en daarbij kwam dan nog het schuldgevoel. Voor de rest ben ik altijd ziek als ik vrij heb :)

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit ziek heb gemeld terwijl ik me kiplekker voelde, dan zou ik me veel te schuldig voelen. Voel me al schuldig terwijl ik wél ziek ben.

Máár ik heb me wel regelmatig ziek gemeld terwijl er mensen hier zijn die vinden dat ik toen niet ziek genoeg was en best had kunnen blijven werken.
    Ik verbaas me erover hoeveel meiden er hier zijn die zeggen dat je je alleen maar ziek mag melden als je hóge koorts en/of zware buikgriep hebt.
    Ik heb me ook wel eens ziekgemeld omdat ik een voorhoofdsholte ontsteking had. Viel echt niet te werken toen. Ik heb hem ook wel eens (gedeeltelijk) ziek gemeld omdat ik tegen een burn out aan zat. Dat was redelijk kort na het overlijden van mn vader en er kwamen allerlei problemen vanuit vroeger uit. Heb toen ook aan de anti-depressiva gezeten. Toen kon ik 40 uur werken echt niet volhouden.
    Zo zijn er nog genoeg andere redenen geweest in het verleden waarom ik me wel eens ziek heb gemeld terwijl ik niet de buikgriep had.

En dat moet ook kunnen lijkt me.
    M'n vriend is ook vaak ziek thuis trouwens. Vaak wel 2, 3 keer per jaar. En niet omdat ie spijbelt, maar omdat ie nou eenmaal een zwakke weerstand heeft, hij ligt dan echt met koorts te rillen in bed.

20. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Ziekmelden zonder ziek te zijn vind ik echt niet kunnen. Neem dan een snipperdag ofzo (maarja, dat kost die mensen zelf geld natuurlijk en de mensen die het doen zijn daar veel te uitgekookt en gierig voor). Ik ken dus wel mensen die het doen, maar ik vind het a-sociaal ten opzichte van je collega's. Da's mijn mening. En nee ik hou ook niet van mensen die strontziek naar het werk komen, maar dan heb je dus een goede reden om je ziek te melden lijkt me.

Deel Deze Pagina