Eens met Willes. Ben je echt ziek, dan ben je ziek. Kom dan ook niet werken. Maar ben je niet ziek, moet je gewoon komen vind ik. Nu werk ik ook in een kleinschalig verpleeghuis, waar ik alleen op een groep sta. Ben ik er dus niet, is er niemand! En er kunnen niet altijd oproepers gevonden worden. Daarom vind ik het echt niet kunnen om je zomaar ziek te melden. Gelukkig gebeurt dat bij osn ook niet, de meeste collega's zijn hooguit 1 of 2 x per jaar ziek.
dat doe ik echt nooit. hier ook: als ik er niet ben moet er vervanging komen en dat lukt maar zelden. ik meld me alleen ziek als ik echt moet.
Je moet je niets van die mensen aantrekken. Ik ben niet vaak ziek, maar de keren dat ik ziek was had ik de buikgriep. En dat uit zich bij mij in uren lang spugen en hoge koorts. Het enige dat ik dan kan is in bed liggen. Maar als ik iets anders heb waardoor ik mezelf niet in staat acht te werken, dan meld ik me ziek. Dat jouw collega's vinden dat jij niet ziek genoeg was om je ziek te melden is onzin, zij weten niet hoe jij je voelt! Dat is net zoals ik een aantal collega's heb die dan zeggen "Ik ben zelden ziek, in de afgelopen jaren maar één keer". Dan zeg ik standaard dat ze zich gelukkig mogen prijzen met een goede weerstand. Maar niet iedereen heeft een goede weerstand. Alsof ziek zijn leuk is Ik heb liever dat iemand anders het spugen en de koorts bij een buikgriep van mij over neemt en dan ga ik wel werken hoor, geen probleem Er zijn gewoon heel veel zeikerds die zich met iedereen bemoeien
Bij ons kan je niet zomaar een snipperdag opnemen.Deze moet je 4 weken van te voren aanvragen.Of je moet echt een hele goede reden hebben natuurlijk dan kan het wel.Ik hoef echt niet te bellen om te zeggen dat ik een snipperdag wil omdat ik me niet lekker voel.Of omdat een van de kinderen ziek is.Tja helaas moet ik me dan ziekmelden.Bij mijn man is het gemakkelijker,die belt naar zijn bazin en zegt dat hij niet komt omdat 1 van de kinderen ziek is.Geen probleem!Gelukkig zijn wij zelden ziek.Trouwens een snipperdag kost helemaal geen geld,daar heb je toch gewoon voor gewerkt?Alleen als je een wachtdag hebt,dan is het anders,maar dan heb je ook een hoger uurloon.Het heeft helemaal niets met gierig te maken dus als ik me ziek meld.Moet wel zeggen dat ik nu al 5 weken in de ziektewet ben vanwege een operatie.Kan ik helaas niets aan doen,en heb me dus op de dag van de operatie ziek gemeld.Als ik sommige mensen hier hoor(Caithlin79 enhaar vriend),ben ik blij dat ik niet vaak ziek ben.Ziek zijn is nu éénmaal GEEN keuze toch?
Ik ben heel weinig ziek (hoewel dat wel iets vaker is nu de kinderen af en toe een leegloop virusje meenemen van de peuterspeelzaal). Afgelopen jaar heb ik mij van school en stage nog niet één keer ziek hoeven melden. Ik heb een aantal jaar in de zw gezeten vanwege ernstige complicaties aan mijn heup na een ongeval. De complicaties waren zo ernstig dat ik me heb moeten omscholen. Daar ben ik nu bijna mee klaar en ondertussen ben ik gister aangenomen. Ik heb dus een hele lange periode van ziek zijn gehad. Maar das dus een ander soort ziek zijn dan buikgriep. Overigens moet ik echt wel ziek zijn om me ziek te melden. Ik kan niet met een offday thuis zitten, dan knaagt het schuldgevoel. En wat ik hier al eerder voorbij hoorde komen: Ik kom sneller over een baaldag heen als ik gewoon aan het werk ga. Als ik thuis blijf hangen zak ik er doorgaans nog verder in.
Ik heb echt een hekel aan werken omdat iemand anders dan de baas over je is bah ken daar echt niet tegen iemand die mij verteld wat ik moet doen.. Heb me als 16 17 jarig meisje dan ook vaak ziek gemeld zonder dat ik ziek was, ik moest werken van mijn ouders omdat ik ook niet naar school wou. Later werkt ik in een winkeltje alleen en heb me toen alleen 1 dag ziekgemeld omdat ik midden in een mk zat ben die dag daarvoor gaan werken en toen begon het toen moest ik na het zkh en die dag erna dus ziek gemeld de 2de dag gewoon weer gaan werken maar daar stond ik alleen dus geen gezeur van iemand heb me daar veder ook nooit ziek gemeld, ook heb ik taxi gereden van me 18e tot ik zwanger was van me zoontje was toen bijna 22, ook daar nooit ziekgemeld omdat ook hier ik geen gezeur had van een baas lekker in de auto er wordt alleen gezegt waar je heen moet rijden en wanneer je pauze hebt veder niks heerlijk. nou lekker thuisblijf mama en als ik wel weer ga werken waarschijnlijk gastouder of nagelstyliste maar daar ben ik nog niet over uit eerst maar bevallen volgend jaar als alles goed gaat. (taxi rijden deed ik ook al bij me andere werk ernaast omdat ik maar 20 uur werkte in het winkeltje en niet meer uren kon krijgen deed ik taxi rijden erbij, anders lijt het net alsof ik al voor me 18 zwanger was van die mk maar ik was toen net 20 later full time taxi gaan rijden toen ik weg was bij het winkeltje)
Ik vind t ook niet kunnen.... Elke dag die jij je voor niets ziek meld, moeten je collega's voor je opvangen. Niet erg sociaal...
Nee dat heb ik ook niet gedaan! Tijdje terug was mijn dochter ziek en toen heb ik het werk gebeld en uitgelegd en toen hebben ze me ziekgemeld ( wij hebben geen wachtdagen ). Dit was dus de keuze van het bedrijf en niet van mij.
Nee want dat vind ik lullig voor mn goede collega's die de klappen dan moeten opvangen. Als ik ziek ben meld ik me tegenwoordig wel ziek, heeft geen enkele zin om beroerd op je werk te gaan zitten, dat vind ik zelfs dom zo herstel je namelijk veel langzamer (is mijn ervaring ) Ik heb wel eens gehad dat ik op vrijdag me al wel weer wat beter voelde, en het waarschijnlijk met een paar paracetamols wel gered had maar toen dacht; nja kan beter ff echt goed uitzieken en die ene dag zo voor het weekend kan er dan nog wel bij. Ben daar wat makkelijker in geworden door van die stomme collega's die zich dus WEL gemakkelijk ziek melden, word ik wel beetje opstandig van Maar ik ben echt 1 keer per jaar ziek ofzo.
Nee, ik meld me ook niet zomaar ziek. Eigenlijk alleen als ik echt heel misselijk ben en moet overgeven omdat ik dat vreselijk vind.
1x gedaan, op mijn vorige werk. Maar toen was ik eigenlijk wel ziek, ziek van ellende. Had het helemaal niet naar mijn zin, ging steeds vaker in tranen naar mijn werk toe. Met buikpijn stond ik op. Toen heb ik me 1x een dagje ziek gemeld, had ook eigenlijk niet geslapen en zelfs gespuugd van de zenuwen. Dag erop was ik er weer hoor!!! Nu op mijn huidige werk in 4,5 jaar 3 keer ziek gemeld. 1 keer had ik mijn duim gebroken, en 2x omdat ik geopereerd was. maar dus nog nooit om een griepje ofzo. Scheelt zoveel als je leuk werk hebt met leuke collega's!!!!
Toen ik nog jong was en een bijbaantje had wel, gewoon omdat ik te lam/lui was haha. Later niet meer, maar als doktersassistente 'kun' je bijna niet ziek zijn.
Al is het alleen om even fijn dwars te liggen. Ik meld me gewoon ziek hoor als ik geen zin heb. Kan mij het schelen. Als ik een dwarse scheet heb, ga ik die echt niet zitten negeren voor mijn collega's..... sjonge wat een vraag... Ik vraag me af of hier iemand uberhaubt eerlijk op zou durven antwoorden als ze echt zo zouden zijn? Wat denken jullie?
hahaha, dat heb ik nou ook.. Van die collegas die koste wat het kost moeten laten zien hoe 'sterk' ze zijn. Gat, ga alsjeblieft thuis je bacterieen verspreiden en laat mij gewoon lekker maar een keer wat harder werken hoor.... Ziek is gewoon ziek, doe niet zo stoer en meld je gewoon ziek. Of van die collega's die 'een beetje ziek' zijn en dan de hele avond met een mankement al het zware werk op je bord schuiven. Dan denk ik ook, blijf gewoon thuis dan zou er nu in ieder geval iets van vervanging geregeld zijn ipv mij al het zware werk op te laten knappen
ja, maar ook wel een stukje verantwoording van de werkgever hoor. Ze moeten ook zorgen voor voldoende bijval als nodig, maar vaak wordt hierop bezuinigd en moet eigen personeel het probleem maar oplossen. Hierdoor komt er ook weer meer druk te liggen op collega's. Mensen kiezen meestal dat aantal uren wat ze rond kunnen krijgen naast hun dagelijks gebeuren. Ik wil trouwens naar kleinschalig wonen met pg mensen. Welke doelgroep verzorg jij? Lijkt me heel leuk.
Zal me niet ziekmelden om een baaldag..Dan geef ik mezelf een schop onder mn kont en ga toch. Maar als ik ziek ben dan kom ik gewoon niet! Vind het ook niet kunnen hoor als iemand echt ziek is dat die naar zn werk gaat! Steek anders lekker een ander ff aan.... En moet eerlijk zeggen dat ik mij ook wel eens heb ziek gemeld omdat ik niet fit en lekker was...Dus niet 39 graden koorts of alles eruit gooien. Maar het was wel zo dat ik lang niet ziek was geweest..... Ik denk altijd maar als je je ziek meld omdat je geen zin hebt is niet echt collegiaal, maar wat als je een week later serieus ziek bent??? Tsja moet je dan weer zeggen ik ben WEER ziek...
Bij mijn vorige baan (totaaaaal niet naar mijn zin en niemand die het allemaal iets kon schelen of het werk goed gebeurde enz.) meldde ik me wel sneller ziek. Dan was ik bijv. verkouden en daardoor natuurlijk geen zin, dus dan belde ik dat ik niet kon komen werken. Onzin natuurlijk, want verder ben ik in mijn hele leven nog nooit thuisgebleven voor een beetje snot Dus ik doe het niet als ik het ook maar een beetje naar m'n zin heb op m'n werk. Dan voel ik me namelijk te verantwoordelijk. Ik ben normaal ook echt zo iemand die naar huis gestuurd moet worden (zat hier gisteren ook met sterretjes voor mijn ogen van de hoofdpijn, maar geen haar op m'n hoofd die eraan denkt naar huis te gaan - was veel te druk, dus lullig voor m'n collega). Oh, en als mijn kind ziek is, meldt ik altijd dat dat de reden is dat ik niet kom. Heb er weinig aan als ik straks te boek sta als iemand die altijd ziek of onderweg is, toch..? Dan maar beter dat ze weten dat het aan m'n kind ligt, hahah!
JA ik werk als ik ziek ben, misschien een stukje verantwoordelijkheidsgevoel. Maar ik weet ook dat als ik me s'morgens ziekmeld, mijn collega niet in haar eentje naar binnen mag. Dus laat mij maar "stoer" zijn, en loyaal naar mijn collega. Maar ik weet wel zeker dat zij naar binnen kan en daarna kijk ik wel of er een vervanger is! Ik vergeef het me nooit als er een gek achter haar staat wanneer zij naar binnen loopt.
op mijn vorige werk zou ik het wel gedaan hebben. want ik lees hier dat mensen zeggen ik neem vrij als mn kind ziek is, wij mochten dat daar niet. Je moest per se komen. Dus een collega heeft een paar keer gezegd dat ze zelf ziek was, terwijl het eigenlijk de kleine was en ik vind dat ze groot gelijk heeft. Ik had het daar ook gedaan. Ze mogen wel wat meer rekening houden.