Hee dames, Ik hoor zoveel verschillende "methodes" om me heen. De 1 zegt, je moet elke dag sex hebben. De andere zegt, laat er een paar dagen tussen zodat de kwaliteit van het zaad van de man beter is. Foliumzuur slikken al van te voren? Niet teveel mee bezig zijn.. (is best moeilijk) Wat zijn jullie ervaringen? Of wat is volgens jullie de beste manier..
Ten eerste moet je er helemaal niet te veel mee bezig zijn het moet leuk blijven voor jou en je vriend en ja het is echt moeilijk Verder is het handig als je ovu-testen doet en/of je temp bij houd dan krijg je een goed overzicht van je eisprong als je een onregelmatige cyclus hebt Je kan proberen nadat je vriend in je is klaar gekomen even op je rug te blijven liggen of op je zij zodat je het zaad een beetje helpt Foliumzuur kan je nu al slikken
Ik heb gewoon sex gehad wanneer ik wilde. Lijkt mij zo jammer dat je het als een 'mietje' gaat zien in plaats van ervan geniet. Wij zijn twee keer in ronde 1 zwanger geraakt en een keer in ronde 3.
Wij gaan ook voor ons eerste kindje proberen.. Ik probeer er ook niet teveel mee bezig te zijn maar ga wel ovu testen gebruiken. Ben zolang aan de pil geweest dat ik gewoon zeker wil weten dat ik wel een ei heb. Voor de rest, genieten Qua standjes, als je dat bedoelt.. Houdt rekening met de zwaartekracht, haha.. Dus staand of bovenop hem zitten zijn wat lastigere posities naar het schijnt.. Maar ook dan kan het gewoon. En niet meteen naar de wc na het seksen
Als het zwanger worden lastig gaat, je onregelmatige cyclussen hebt, al langere tijd bezig bent, en ongeveer weet wanneer je ei is, dan is het best lastig om het niet als een 'moetje' te ervaren.
Ik snap dat het lastig is, maar zou voor mij wel echt een vervelend gevoel geven als ik het idee heb dat ik moet.
Foliumzuur helpt niet om sneller zwanger te worden, is alleen een vitamine voor de ontwikkeling van het kindje zodat het geen open ruggetje krijgt. Geldt ook voor andere vitamines. Gezonde levensstijl (dus vitamines) is natuurlijk wel belangrijk. Verder ja zoals al gezegd, niet teveel mee bezig zijn, om de dag seks, ovutesten en temperaturen en verder genieten
Mijn gyn heeft ooit gezecht, dat als de man klaar is, jij even lekker op de rug blijft liggen, en dat hij dan voor een Orgasme zorgt bij jou. Hier door word het zaad geholpen om naar boven te komen en dat het de zaadjes minder moeite kost! En er word extra vocht aangemaakt wat goed is voor de zaadjes! Aldus mijn gyn.
Dit had ik idd al eerder gehoord Angelina en wij hebben dat 2 jaar geleden gedaan, ronde 1 zwanger. Heb toen geen ovulatietesten gedaan of getempt. Gewoon sex gehad wanneer we zin hadden en een keer extra rond mijn vermoedelijke ovulatie. Willen nu graag een tweede kindje en gaan het weer op deze manier proberen!
Foliumzuur moet je idd slikken wanneer je zwanger wilt worden, maar dat gaat je er echt niet mee helpen hoor. Is puur om je kindje een goede start te geven wanneer het "raak" is. Verder is mijn ervaring 2 x dat je gewoon zwanger kunt worden als je 3 dagen voor je (vermoedelijke) eisprong sex hebt. Het heeft toch een beetje met geluk te maken denk ik!
gewoon vaak gezellig maken en er ook plezier in hebben en foliumzuur van te voren nemen, hier eigenlijk te vaak gezellig gemaakt, maar toch direct zwanger in ronde 1, denk dat het zolang je beiden gezond bent weinig uit maakt als je maar nét voor je eisprong (3-0 dagen voor je ei) het gezellig hebt gemaakt
Ik was bij mn dochter ook zonder tempen en ovulatietesten enzo in ronde 1 zwanger. Maar weer geprobeerd en hielp niet. Inmiddels 5 maanden bezig, vrijdag NOD. Ga morgen testen. Dus gaat niet altijd zo op, helaas.
Ik zeg ook niet dat het 100% zeker is( was dat maar waar haha) dat het dan ook raak is. Alleen vergroot het de kans wel. En proberen kan altijd, en tis ook niet vervelend ofzo haha, toch ??
Van de eerste was ik binnen 2 maand zwanger. Heb toen 2 keer seks gehad voor de eisprong en gewoon toen ik bovenop zat. Voor mijn laatste miskraam ben ik ruim 15 rondes bezig geweest en juist in die ronde hebben wij het gewoon gedaan wanneer we het wilde ( toevallig elke dag rond mijn eisprong) en was het raak. Nu ben ik inmiddels in ronde 3 na mijn miskraam en nu doen we het ook gewoon wanneer we zin hebben. Het toeval wil dat elke keer in mijn vruchtbare dagen we het nogal erg vaak gezellig hebben, misschien wel te veel Maar ach, als je al 18 rondes bezig bent dan is het laatste wat je wilt dat het moetjes worden. Mijn tip dus, gewoon doen wanneer je zin hebt en blijven liggen.
idd, dan zou ik me echt niet meer lekker in mijn relatie voelen... gelukkig is hier paar keer per week nooit een probleem geweest, daarom zeg ik ook: heb vooral ook veel plezier samen zo ver dat gaat, houd het leuk, zou zonde zijn als je zelf eraan onder door zou gaan
Gewoon doen . Om de dag of elke dag maakt niet zo veel uit, uitgaande dat alles bij jullie gewoon goed is. Na de daad even op je rug blijven liggen zodat er niet gelijk iets terugloopt.
Proberen van deze tijd te genieten. Ik zou nog niet met ovulatietesten e.d. aan de gang gaan. Maakt het direct weer meer moeten. Hoop snel op een posi test voor jullie.