Wie met PCO is zwanger (geweest). Ervaringen!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jillan, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jillan

Jillan Lid

21 okt 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Wie van de dames hier met PCO is zwanger of zwanger geweest ?

Wat voor symptomen hadden jullie in de vroegste stadia tot later in de zwangerschap?

Waar liepen jullie tegenaan tijdens de zwangerschap?

2. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben in 2008 zwanger geraakt dmv clomid 50 mg. 2e ronde raak,
    ik heb weing zwangerschapskwalen gehad, mijn hele zwangerschap liep super, Bevalling ging ook super.

ben nu bezig voor de 2e, wacht of ik ongi moet worden, als ik ongi word ga ik met clomid starten.

3. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Ik heb (of had) ook pco, ben nu zwanger. Spontaan zonder gedoe van het zh. Wel al een langdurig traject gehad van behandelingen maar zonder resultaat. Toen over gestapt naar ander zh en die vonden dat ik eerst moest afvallen, was daar flink pissed over. Uiteindelijk 20 kilo afgevallen en helemaal spontaan zwanger geworden :D

4. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik kan me bij Patje aansluiten. Bij mij is vorig jaar ook PCOS gediagnoseerd. De behandelingen met chlomid sloegen bij mij ook niet aan. ik ben toen zelf 10 kilo gaan afvallen en kreeg toen spontaan weer een cyclus terug. Nu, 5de cyclus met ei, is het raak. Ik heb nog nergens last van, behalve bruine afscheiding. Maar daar hoef ik me van de gyn geen zorgen over te maken. Nu is het gewoon afwachten of alles goed blijft gaan. Geldt voor elke zwangere vrouw.

Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving met PCOS waarvan een nu ook net zwanger is, en een ander een prachtige dochter heeft.

5. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Mijn 1e zwangerschap is gelijk gekomen na het stoppen met de pil,
    maar bij mijn 2e zwangerschap duurde het lang voor we zwanger werden, ik ben toen doorverwezen naar de gynea en kreeg daar de conclusie PCO,
    ik heb toen 1x clomid 50mg geslikt en bleek zwanger,
    heb een zo goed als klachtvrije zwangerschap gehad, alleen de bevalling ging niet helemaal zonder problemen, de navelstreng was uitgezakt, maar dit had niks met de pco te maken.
    Nu de 3e zwangerschap is een echt cadeautje, net gestopt met de pil en direct weer zwanger.

6. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Hier ook pco vastgesteld in september maar eigenlijk sinds mijn bezoek in het ziekenhuis liepen mijn cyclussen perfect !! Advies was ook afvallen maar niet hoeven doen dus :p Deze maand zou besluit genomen worden of chlomid of IVF is geen van beide meer nodig want ben in november spontaan zwanger geworden !! :D Heb verder weinig kwaaltjes en had in het begin helemaal niet het gevoel zwanger te zijn dacht gewoon weer een blanco test te krijgen schrok me dus rot toen dat niet zo bleek te zijn :p Wonderen zijn de wereld nog niet uit !!

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb ook PCO, en na ong 6 maanden zwanger geworden met clomid, 150 mg. We hebben inmiddels een tweeling gekregen.

Ik heb een klote zwangerschap gehad, ben bevallen met 28 weken maar dat staat zover ik weet helemaal los van PCO.

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik ben zwanger van onze tweede.
    bij de eerste ook pco en na ongeveer een jaar raak.
    bij de 2e 9 maanden.
    maar raak toen we gestopt waren met clomid.

mijn zwangerschappen verlopen niet zo van een leien dakje maar dat heeft niks met pco te maken.

9. Jillan

Jillan Lid

21 okt 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reakties! Ik lees gelukkig positieve verhalen. :)

Hoe oud is iedereen? En voor zover je het kwijt wil: met welke bmi?

10. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nou heel veel vragen ik zal proberen op alles een antwoord te geven.
    ik ben 24 jaar. heb een bmi van 27. ik heb een zoontje van 14 maand. ook ik heb pcos. 2 keer clomid 50 mg geslikt geen ei sprong 1 keer 100 mg en was gelijk zwanger. geen kwaaltjes gehad tijdens de zwangerschap alleen week 6 tot 14 erg misselijk de hele dag. maar dat heeft niks met pco te maken. de bevalling ging best wel snel. 22.15 uur braken mijn vliezen. 22.30 weeen 23.00 weeen om de minuut. 00.20 mee persen en 02.14 uur had ik een prachtige zoon op mijn buik liggen.
    dus alles is goed gegaan. heb ook echt heel erg van alles genoten.
    nu ben ik net weer ongi en mag ik morgen beginnen met clomid. ik begin gelijk met 100mg omdat dat vorige keer ook goed aansloeg. dus wij gaan nu weer voor het echie voor een 2e helemaal spannend hihi

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Even snel mijn BMI uitgerekend en bij mij is die 22.3

12. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik ben 25 en mijn bmi is nu:
    25,6 maar ben ook zwanger

13. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ik ben 24 en mijn bmi was voor de zwangerschap 35. Vrij hoog dus, maar kwam van ruim 40 en was eigenlijk nog bezig met afvallen

Deel Deze Pagina