Hallo dames Aangezien we ronde 19 nu in gaan zijn we gisteren bij de H A geweest, Mijn vriend heeft vanmorgens zijn sperma na het ZH gebracht ik moest bloedprikken, om te kijken als ik genoeg hormeonen heb? Maar goed de eerste stap is gezet, maandag krijgen uitslag, maar als de uitslag hier goed van is wat kun je dan verwachten? Wat gaat er dan allemaal gebeuren, wie heeft hier ervaring mee en wie zitten er in dezelfde situatie Groetjes anja
Hoi... Wij zijn ook naar het ziekenhuis geweest inmiddels al weer een 2,5 jaar verder zonder resultaat eerst jaar zelf geprobeert daarna naar het ziekenhuis. BIj mijn vriend hebben ze niet gevonden hij hoeft alleen zijn zaad maar de laten controleren twee keer en dat was goed. Ik kreeg onderzoeken of ik een eisprong heb en bloedprikken,ook een dag opname om te kijken of mijn eierstokken open waren en kijken naar me baarmoeder dat was allemaal goed dus moest we maar eerst een half jaartje weer proberen..ook moetsen we een uitstrijkje en samenlevenings test doen maar dit ging helaas niet bij mij. Afgelopen maand weer heen geweest hormoon pillen gehad en een injectie dit heeft helaas niet mogen helpen. Vanmorgen gebeld en na zolang wachten werden we dan afgescheept van ga nu maar eerst bezig met afvallen en stoppen met roken. Anders willen ze ons niet meer verder helpen. Maar het gaat je hele leven lijden dat van ons wel..we hebben nu dan ook even gezegd we stoppen even en gaan ons eigen leventje weer proberen op te pakken en doen wat we moeten doen. Langzaamerhand heb ik het wel geacepteert dat wij waarschijnlijk geen kinderen zullen krijgen heel erg pijnlijk. Wie weet zijn de wonder de werled nog nie uit. Je moet heel veel geduld en moed op brengen,wens jou en je man een goede periode en mag het snel raak zijn bij jullie
Doorzetten hoor Suusje!! Als jij graag kinderen wilt, moet je je niet laten afschepen. Kan je niet via een ander ziekenhuis? Ik weet natuurlijk niet hoeveel overgewicht je hebt en dat is ook niet belangrijk, maar wat wel belangrijk is is dat ik meer meiden ken, waarvan eentje waarschijnlijk nog meer overgewicht heeft als jij en zij is ook geholpen! Niet opgeven!
Anja, ik wil jou ook heel veel succes wensen! Ik ben zelf niet via MM zwanger geraakt, maar heb het wel van dichtbij van twee vriendinnen meegemaakt. De ene is uiteindelijk op de natuurlijke wijze zwanger geraakt, de andere is nog bezig en staat nu op de lijst voor een eerste IUI behandeling volgens mij.
hoi Suusje... Jeetje dus jullie hebben al heel wat gedaan voor het zwanger worden. maar geef de moed niet op meid en ja 2.5 jaar is ook heel lang,dan mag ik nog niet klagen mijn nicht heeft ook erg veel overgewicht en is wel natuurlijk zwanger geworden na ongeveer een halfjaar ik hoop ook echt voor jullie dat het toch een keer raak is, maar goed wij hebben het zo lang mogelijk uitgesteld om naar de HA te gaan er worden zoveel vrouwen gewoon natuurlijk zwanger en dat wilden wij ook maar het is soms echt oneerlijk verdeeld hoor. we laten alles gewoon maar op ons afkomen en we blijven hoop en moed houden. Succes
Samenlevingstest: dit gaat veelal via de gynaecoloog. Die bepaalt dan (jaja ) wanneer je moet vrijen. Bij ons was dat de avond / nacht voordat de samenlevingstest plaatsvond. De volgende dag ga je dus weer naar de gynaecoloog. Die neemt dan wat baarmoederslijmvlies bij jou af en gaat kijken of er nog zaadjes zichtbaar zijn en zo ja, of ze nog leven. Ik heb 3 negatieve samenlevingstesten gehad. Bij mij waren er geen zaadjes zichtbaar, dan wel dode zaadjes. Ik heb helaas vijandig slijm. Mijn slijm vermoordt zaadjes. Vandaar dat wij nu ook met IUI-behandelingen bezig zijn. Dan wordt het zaad voorbij dat vijandige slijm gebracht (geinsemineerd). Je zult inderdaad veel onderzoekjes krijgen (qua bloed, hormonen en waarschijnlijk ook een samenlevingstest). Aan de hand van de uitslag van deze onderzoeken wordt er verder gekeken. Voor hetzelfde geld vinden ze niks, maar bij een slechte uitslag wordt er gekeken wat er voor jullie qua medische hulp mogelijk is. En tegenwoordig is er veel mogelijk hoor, gelukkig.
hee hoi be happy bedankt voor je berichtje. nu weet ik zon beetje wat ons te wachten staat die ha van ons is ook zooo vaag, we moeten eerst het sperma en bloedonderzoek afwachten, dan gaat hij ons doorsturen na de gynacoloog, dat scheeld weer in het ziekenhuis ja er is tegenwoorden veel mogelijk, gelukkig maar. ik hoop ook voor jullie dat nu echt een keer raak is want jullie zijn ook een behoorlijke tijd bezig of niet? het wachten mag nu wel eens beloond worden groetjes a nja