Wie moedigt me aan?!?!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sidmick, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Sidmick, even offtopic, maar hoe gaat het medisch met je zoon? Is hij helemaal genezen?

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Helaas mag je pas na 2 jaar van genezen.spreken omdat de kans op een recedief dan groot is. Maar hij is nu een jaar schoon. Helaas beginnen nu wel langzaam de bijwerkingen van de chemo's zich te openbare zoals groeistoornis, verstoord ijzer, longproblemen,nierstoornissen. Voorlopig nog in de molen dus

3. adi

adi Niet meer actief

Ppff wat heftig nog steeds :(

Ik heb je topic gelezen toen hij net opgenomen was. Heb je daarna nog een blog bijgehouden oid? Het is bijna onmenselijk wat jullie kanjer en jullie zelf hebben meegemaakt...,

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    We hebben inderdaad een jaar lang dagelijks een blog bijgehouden

5. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Jeetje mn zoon heeft 5 dagen in t ziekenhuis gelegen en t waren de 5 zwaarste dagen in mn leven. Ik kan me niet voorstellen door welke misere en ellende jullie zijn gegaan. Chemo's voor zo'n kleintje. Mijn god! (Sorry ik was toch al offtopic bezig, dus kan dit er ook nog wel bij.)

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Dit klinkt heel prettig, want natuurlijk wil ik het liefst mijn kind niet laten huilen. Zou je misschien een beetje kunnen toelichten hoe de methode eruit ziet? helaas niet in de buurt van den bosch, bedankt voor je aanbod!
    Ik zal op zoek gaan naar het boek

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, wil wel even toelichten :) Maar eerst: jeetje joh, wat een heftige tijd hebben jullie gehad! Dat samen met het lange huilen wat hij doet, zou ik direct stoppen met je huidige slaaptraining: je hebt een knulletje in huis wat extra geborgenheid gewoon nodig heeft en die krijgt hij niet als je hem zo lang moet laten brullen. Die methode is echt voor gezonde kindjes die zich heel normaal hebben kunnen hechten en ontwikkelen en die echt niet WILLEN slapen. Moet je bij jullie ventje niet gaan doen :(

Lampes methode draait om positieve slaapassociaties. In normaal nederlands: een bedritueel. Dat pakt zij wel in in een heel verhaal over hoe slaap werkt en dat je het bedtijdritueel vooral begint op een moment dat je kind laat merken dat het moe is/begint te worden. Want eenmaal over de slaap heen, wordt in slaap vallen gewoon onmogelijk.
    Voor dat hele verhaal over slaap is het wel handig om haar boek zelf even te lezen. Ik kan het je toesturen als je wilt, (PB je adres dan maar even), dan krijg ik het wel terug als je er klaar mee bent :) Kan door de brievenbus, dus verzenden is ws niet duurder dan 3 euro :)

Maar dan dus de slaapassociaties. Iedereen heeft slaapassociaties: dingen die in je bedtijdritueel horen en die meehelpen om naar het in slaap vallen toe te werken: tanden poetsen, pyjama aan, schone luier: hoort daar allemaal bij.
    In jullie geval is het erbij zitten ook een slaapassociatie geworden, maar eentje die niet heel erg wenselijk is. Wat je dus moet gaan doen, is andere slaapassociaties inbouwen: een boekje lezen, een muziekje aan. Zijn kamer ook aantrekkelijk maken, (nachtlampje uit laten kiezen? Een vaste knuffel mee in bed, enz enz.).
    Al die dingen ga je eerst inbouwen en vervolgens kun je alles wat je NIET in zijn slaapritueel wilt hebben, stapsgewijs eruit halen. Je zou hem dus eerst kunnen leren in slaap te vallen met de deur van zijn kamer open en jullie in de buurt zichtbaar nog, daarna niet meer zichtbaar maar hoorbaar, daarna deur op een kier, enz enz.
    Dat is dus wel echt een langere termijnplanning, maar zeker bij een kind dat zoveel te verduren heeft gehad, is de behoefte aan veiligheid en nabijheid zo groot dat dat gewoon mag!
    Ik heb hier bij de jongste bij het in slaap wiegen steeds een muziekje aan gezet, dat ook aanging toen ze in haar eigen bedje ging slapen. Ik ging dan na 2-5-10 minuten troosten, maar die 5 minuten is alleen de eerste dag nodig geweest en na 3 dagen ging ze lachend haar bedje in en dook dan zo van mijn arm af richting haar bedje dus.... Daar was dus wel even een periode van een week of 2-3 aan vooraf gegaan waarin ik een heel strak bedritueel heb opgezet en dat dus ook heel strak ben gaan inzetten, (we hadden wel een ritueel, maar door het in slaap wiegen en door hoe slecht ze vaak in haar vel zat, was dat niet altijd helemaal hetzelfde).
    En dus heel belangrijk om echt naar bed te brengen als ze laten zien moe te worden. Niet denken dat je dan nog wel 10 minuten kunt wachten, of dat ze anders de volgende ochtend zo vroeg wakker worden, omdat bijv half 7 wel erg vroeg is om naar bed te gaan. Dat ritme dat aansluit bij je eigen dagritme komt er daarna wel in :)

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Hier even een update want we zijn een stapje verder. Sinds gister brengen we hem naar bed, lezen een boekje, licht uit en blijven 10 minuten bij hem zitten. Althans bij de deur met rug naar hem toe. Vervolgens gaan we in onze slaspkamer, naast dir van hem zitten. Hij huilt al twee avonden niet. Als hij roept doen we alleen even ssstttt om te laten weten dat we er zijn. Beide dagen duurde het 40 minuten.

9. raspberry

Wat fijn! Dat is al een heel eind in de goede richting! :)

10. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kom alleen even zeggen dat ik het super knap vind hoe je het aanpakt! Lees heel veel liefde voor je kind tussen de regels door :)

11. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Eens!

12. adi

adi Niet meer actief

Wat geweldig dat hij het zo goed oppakt! En dat jullie hier nog de kracht voor vinden.
    Ik heb je link gelezen, heb 2 uur aan een stuk gelezen en gehuild.. heb even geen woorden.. enorm veel respect..

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Dank je wel :)

14. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wat super goed zeg! Volgens mij pak je het super goed aan. Ga zo door zou ik zeggen en hopelijk gaat het steeds wat beter!

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    20 minuten :D

16. raspberry

17. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007