Hoi dames, Mijn zoontje is nu 20w4d en sinds afgelopen vrijdag ziek... Vrijdag heeft hij de elke dag melk gespuugd terwijl hij nooit spuugt .. En sinds vrijdag drinkt hij nog amper. Hij drinkt normaal 180ml en 6 schepjes ... Maar nu nog geeneens de helft van een flesje meer. Ook de ors aangeraden door de ha krijg ik er steeds moeilijker in. Hij slaapt erg veel en als hij wakker is jammert hij ook heel klagend en schor. Huilt ook veel en strekt dan enorm. Ha zegt buikgriep maar hij is nu al een week ziek en ik word steeds meer bezorgd. Hij heeft geen koorts, wel veel stinkende diarree. Is dit echt een buikgriep die lang duurt of is er meer aan de hand? Ik weet het niet!
Ik heb met mijn dochtertje ook wel eens zo gezeten, en mijn ha gaf toen aan zodra ze spugen of diarree hebben moeten ze minimaal de helft opdrinken van wat ze normaal drinken anders aan de bel trekken. Dus als jij normaal flesjes van 200 geeft, moet hij nu zeker 100cc opdrinken. Bij onze oudste was dat dus ineens niet meer zo en toen is ze opgenomen.
voor de zekerheid eerst langs de huisarts wij kunnen wel denken dat we goede tips geven, maar ik ben in ieder geval geen dokter succes ermee!
Dan huisartsenpost bellen vanavond en zeggen dat je het niet meer vertrouwd en nu langs wil komen,kan echt wel iets anders zijn dan een buikgriepje en op die leeftijd kunnen ze niet veel hebben,te veel afvallen of uitdrogen en dat is echt niet goed.altijd op je instinct vertrouwen en je niet af laten schepen met weer een overbezorgde moeder.na een week is er actie nodig!
Je HA mag volhouden dat het een buikgriepje is maar als je het niet vertrouwd aan de bel blijven trekken! Hij is immers al een week ziek! Dat is pittig voor zo'n kleintje zeker als hij ook nog eens slecht drinkt! Ik zou vanavond bij de HA-post langs gaan in jou situatie. Laat je niet afschepen als je het niet vertrouwd!
Geen plekjes in de mond? Misschien spruw? Daardoor dronk mij zoon ook ontzettend slecht! Hij had het ook in combi met een fikse buikgriep. Goed naar je gevoel luisteren hoor!
Krijgt hij geen tandjes? Was hier ook altijd reden voor slechter drinken en vieze stinkende diarreepampers. Roken erg zuur met name... Heb je al eens in z'n mondje gekeken? Zo niet zou ik inderdaad eens via de HAP iemand laten kijken of morgen via je eigen HA een doorverwijzing vragen naar de kinderarts.