Ik denk dat iedereen wel een voorkeur heeft) Persoonlijk zou ik een zoontje willen. Niet omdat ik geen meisje zou willen, maar omdat ik alleeeeeeen maar meiden om me heen heb. Ook thuis altijd met 4 meiden geweest arme pa tussen 4 vrouwen. Ben gewoon benieuwd hoe het is om een jongetje thuis te hebben. Wil ze allebei eigenlijk
Nou nee hoor!! Ik had geen voorkeur, wij wilden heel graag een baby en een jongen of meisje, was mij echt om het even . Nu willen we graag een tweede en als dat ook een jongen blijkt te zijn ben ik daar even blij mee als een meisje. Het maakt mij dus echt niet uit....blijkbaar toch een uitzondering
ik wil heel graag weer een meisje, gewoon omdat ik me meer meisjesmam voel dan jongetjes mama. Dus ja, als deze uk een jongen is zal ik echt even moeten wennen
Vast beide maar niets menselijk is ons vreemd toch? Ik moest ontzettend wennen aan het idee van een jongetje bij de eerste... Ik wist het pas met ruim 35 weken en ik voelde een enorme druk van mijn omgeving om een meisje te produceren. Helaas voor hen... (viel natuurlijk ook enorm mee). Het heeft bij mij een dag of 3 geduurd en toen was ik helemaal om! Ik had trouwens zelf eigenlijk helemaal geen voorkeur... het was de buitenwereld... Nu heb ik een jongen en een meid... hopelijk komt er nog een derde... het maakt me niets uit (hoewel... een jongensnaam heb ik wel)
Je bent geen uitzondering. Had eerder hier ook al gezegd dat ik geen voorkeur heb. Ik mag in mijn handjes klappen dat ik 2 gezonde kinderen op de wereld heb gezet. Heb voor mijn oudste 2 miskramen gehad en het maakt me echt niet uit of het nou een jongen of een meid zou zijn. Als ik de baby maar in mijn armen had. Nu heb ik 2 heerlijke jongens, tuurlijk zou ik het leuk vinden als het nu een meid is maar dat is geen voorkeur. Een stoer jongens gezin lijkt mijn fantastisch
Ik heb ook voor mijn zoontje 2 miskramen gehad en dat speelt wellicht ook mee hoor. Maar daarvoor had ik ook geen voorkeur. Ik denk er precies over als jij, als ik het geluk heb weer zwanger te worden en het blijkt weer een jongen, dan heb ik een stoer jongensgezin ! Is het een meisje, dan kan ik alles roze gaan shoppen. Voor beide valt wat te zeggen en beide even leuk .
ik moest wel even wennen ja. bij mijn eerste was ik er van overtuigd dat het een jongetje zou worden. maar toen ze zeiden dat het een meisje werd moest ik wel even omschakelen. duurde gelukkig maar een dag want de volgende dag stond ik al meisjes kleren te shoppen. Bij mijn 2e ging mijn voorkeur iets meer uit naar een meisje. want dat leek me leuk 2 meiden. maar heb tot de bevalling aan toe het gevoel gehad dat het een jongen zou worden. toen ze er niet uit was was het eerste wat ik vroeg: is het echt een meisje???? tja nu heb ik 2 meiden en bij een evt 3e lijkt een jongetje mij super leuk. maar 3 meiden is ook super. mijn voorkeur ligt dan ook 52 tegen 48% het belangrijkste is gewoon de gezondheid. maar denk dat het wel normaal is als je een lichte voorkeur hebt. en als je even zou moeten omschakelen is ook niet mis mee. ik denk niet dat je minder gaat houden van het kindje. IK kan me dat althans niet voorstellen
Ik ben nog niet zwanger maar ik zou wel een lichte voorkeur hebben. Bij ons in de familie zijn nu alleen nog jongetjes, het zou dus leuk zijn als ik een meisje zou krijgen! Maar een ventje zou ik ook helemaal geweldig vinden! Het is dus een lichte voorkeur van 60 - 40. Ik hoop maar dat ik een gezond kindje kán krijgen! Btw; toen ik zwanger was (pril) zei mijn schoonmoeder dat ik een meisje zou krijgen.. en ze heeft het maar ooit 1x mis gehad, en die vrouw kenden ze niet...
Grappig om hier alle reacties te lezen en te zien dat ik niet de enige ben. Het is inderdaad jammer dat hier een taboe op rust. Als je af en toe eens laat doorschemeren dat je wel graag een meisje zou willen zegt men meteen, waar maak je je druk om! Als het maar gezond is! En dat is ook het belangrijkste, dat weet ik ook wel! Maar een meisje zou ik echt helemaal geweldig vinden! Allemaal succes, en ik denk dat ik nog 24 weken moet wachten tot dat ik het geslacht weet. (Alhoewel er als het goed is vandaag een gendermaker bij mij op de mat valt en ik dat morgen ga testen, maar ik vertrouw dat niet helemaal)
Mamajulian, ik heb gehoord dat die testen beïnvloedbaar zijn door hetgeen je eet en drinkt, dus niet helemaal betrouwbaar jammer, ze zijn toch best duur!! Kun je niet beter een geslachtsbepalende-echo extra doen? Ook via ph sticks wordt er wel eens gekeken of je kindje een jongentje of meisje is, die zijn een stuk goedkoper (daardoor kun je ook verschillende keren testen, omdat ook hier het beïnvloedbaar kan zijn)
Nou, mijn moeder vroeg eens aan mijn oma waarom er 3 jaar tussen haar en haar zus zat, en toen zei mijn oma, jij was niet gepland, eigenlijk wilde ik maar 1 kind. En je had nog rood haar ook. Nou was mijn oma wel een bitch, maar de vraag word wel gesteld
Ik heb drie miskramen gehad en ik ben heeeeeeeel erg blij en gelukkig dat mijn zwangerschap tot op heden goed gaat. Wij krijgen er weer een meisje bij en ik heb absoluut niet hoeven wennen aan het geslacht.
lijkt me echt heel fijn als je geen voorkeur hebt! ik heb al vaak geprobeerd het van me af te zetten maar het lukt niet. maar omdat ik ook niet per se geen jongen wil laat ik het maar zo.
had niet echt een voorkeur, maar we hadden al het gevoel dat het een meisje was, en ons er daarom een beetje op ingesteld. Ik had denk ik wel moeten wennen als het toch een jongen was, al is het toch echt het belangrijkste dat ons kindje gezond is. We hebben nu 2 keer gezien dat het een meisje is, dus het zal echt niet zomaar een jongen meer zijn. ik wilde het eerst een verrassing laten zijn tot aan de geboorte, maar als het toch een jongen was geweest, had ik echt moeten omschakelen, zo sterk was ons gevoel. En dat risico wilde ik niet nemen, dan maar geen verrassing, maar wel voorbereid
Geen voorkeur maar wel een heel sterk meisjesgevoel dus toen het een jongen bleek moest ik wel even wennen ja maar ik ben er uiteraard net zo blij mee hoor Een huis vol mannen straks... ik = trots
Ik hoopte stiekem op een meisje maar op het moment dat ik hoorde dat het een jongetje werd ging de knop meteen om eigenlijk.. Heb er helemaal niet aan te wennen, vond het wel heel fijn dat ik het van te voren wist... Mn zoontje is inmiddels een jaar en kan me ook echt niet meer voorstellen dat ik graag een meisje wilde...
Via de mail kreeg ik 5 euro korting. Koste die 20 euro! Heb hem net met de post binnen gekregen en je moet het echt met ochtendurine doen! Dus ben benieuwd morgen! Waar kun je PH sticks krijgen? Ik wil het wel via een echo, maar mijn man niet! Vandaar dat ik die test heb gekocht! Haha!
Testen via ph sticks voor t geslacht kan volgens mij alleen voor de 8ste week.. ik denk dat als je t geslacht echt wilt weten het toch via een echo moet misschien eentje alleen? of met een familielid zonder manlief?
Ik had een hele lichte voorkeur voor een meisje, maar ik durfde me er niet op te verheugen/laat staan over te fantaseren. Ik en iedereen om me heen dachten aan een jongetje en ik was daar ook best op gebrand. Toen ik bij 16 weken geslachtsbepaling liet doen en ze vertelde dat het een meisje was, gilde ik het gewoon uit van blijdschap (schaamde me daarna best wel oeps). Nu zie ik af en toe kleine jongetjes rondwandelen en denk ik.... ohhh, dat had ik toch wel heel leuk voor m'n vriend gevonden. Daarom hebben we besloten net zoveel kindjes te maken totdat er ook een jongetje uit rolt. Hehe.
Toen ik te horen kreeg dat ik zwanger was van een tweeling (twee-eiig). Maakte het ons niet zoveel uit wat we zouden krijgen, maar toch, een jongetje en een meisje, is toch wel heel erg leuk. Het zijn nu 2 meiden en daar ben ik super blij mee! 1 van de twee heeft af en toe jongens eigenschappen: voetballen, energie voor 3 en de grove motoriek gaat voor op haar spraak en fijne motoriek. Nu ben ik weer zwanger van een eenling en hoopte eigenlijk op een jongetje. Een meisje is natuurlijk veel handiger, want dat hebben we dubbel, maar een jongetje hebben we nog niet! We waren al wel uit een meisjes naam, maar een jongensnaam nog niet helemaal. Nu hebben we te horen gekregen dat het ws een meisje wordt en daar ben ik heel erg blij mee, maar een jongetje, tja, dat vind ik ook zo leuk! Maar wat iedereen ook zegt, als het maar gezond is en GELUKKIG wordt!!!