Wie moest aan het geslacht wennen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Bij de jongste dacht ik echt dat is een jongen. Ze is toch echt een meisje. Het heeft weken geduurd voordat ik een roze shirtje kon kopen met een goed gevoel.

2. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Wij hebben al een zoon, dus een dochter was leuk geweest. Ik ben nu 32 weken zwanger, en we weten inmiddels dat we weer een zoon krijgen. Maar het maakt ons niet uit, je veranderd er niks aan en onze oudste is een echte lieverd dus doe mij er nog zo 1! :D

3. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik heb geen voorkeur... Beide zijn heel erg en even welkom...
    Misschien zou ik bij een 2e wel een lichte voorkeur hebben!
    Wel zal ik moeten wennen denk ik, als bij de 20 weken echo het geslacht toch anders blijkt te zijn dan wat we tot nu toe hebben gehoord! ;)

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier wilde ik het ook graag weten nu maar vriendlief niet. Bij de 20 weken-echo hebben we de echo-mevrouw laten kijken en het op een briefje laten zetten voor mij. Ik ben nu dus ook de enige die het weet. Wij hebben de afspraak gemaakt dat we gewoon in de hij-vorm blijven praten. Zo praat je ook als je het niet weet. Voor de rest hebben we alles nog neutraal van de 1ste dus moeilijk voor me houden is het niet.

5. Rozelief

Rozelief Niet meer actief

Het lijkt me echt verschrikkelijk lastig om zoiets helemaal voor jezelf te houden, vond ik wel tenminste en ik hoefde het alleen maar geheim te houden voor vrienden en collega's, want mijn (directe) familie wist het geslacht wel.

Knap dat je het kunt!

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij wisten niet of we een j/m zouden krijgen... Iedereen zei dat wij een jongen zouden krijgen dus daar gingen wij ook maar een beetje vanuit. (ik had ook 2 blauwe tubes gekocht en 1 roze omdat ik een jongen verwachtte haha)
    Al zeiden wij wel tegen elkaar het zou echt heel leuk zijn als het een meisje wordt want dat verwacht niemand (op 3 vrienden na en de verpleegkundige in het ziekenhuis zei ook tijdens het inleiden jullie krijgen een meisje)
    Tot dat ons kindje geboren was toen zei mijn man het is een meisje en wat zei ik je maakt zeker een grapje haha het drong niet eens tot mij door (was nogal ver weg door de morfine) en 's nachts zei ik ook elke keer nog HIJ :D
    Ons maakte het helemaal niet uit maar wij zijn super blij met ons lieve mooie prinsesje!

7. Ansie

Ansie Nieuw lid

16 dec 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Altijd heb ik gezegd laat mijn oudste maar een jongetje zijn, ik vond mezelf totaal geen meisjes mama. Vanaf het moment dat ik de eerste keer zwanger was zei ik ... nou een meid lijkt me wel erg leuk, vanaf dat moment werd mijn voorkeur voor een meid groter, bij de 20 wk echo bleek het ook een meid te zijn.

Nu ben ik 5,5 wk zwanger mijn man heeft een voorkeur voor weer een meid, ik stiekem ook maar zeg nu tegen hem dat ik denk dat het een knul wordt... zodat we ons niet blind kunnen gaan staren op 1 geslacht en dan misschien straks wel lichtelijk teleur gesteld kunnen zijn. WANT 1 ding blijft het belangrijkst... als het maar gezond is en liever ook geen 2-ling haha (zit in de familie). Maar stiekem in het geheim tegen jullie gezegd 2 meiden lijkt me zzzzzzzzzzzzzzoooooooooooo leuk haha
    Mijn omgeving heeft altijd al gezegd nee hoor jij krijgt alleen meiden, nog ff afwachten dus ben pas 5,5 week zwanger haha

8. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Het heeft voor en nadelen om het eerder te weten.
    Als je het geslacht hoort bij de 20 weken echo heb je meer tijd om even te wennen.
    Maar je zal je ook even moeten vermannen op dat moment.
    Je kan slechts zeggen: he, ik had liever een ...

9. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Phoe ja ik zal nu nog meer moeten wennen als eerst denk ik..
    5 juli heb k mijn 20 weken echo maar ik ben zo helemaal ingesteld op een jongen! Kijk alles in blauw kleuren en iedereen in mijn omgeving zegt ook jongen.. Zelfs een paranormaal begaafde vrouw heeft het bevestigd!:$
    Normaal geloof ik niet zo daarin maar omdat mn voorgevoel t ook al zegt;)
    Pff afwachten maar... hoop wel dat t duidelijk te zien is dan haha, anders zit je nog langer met twijfel!

10. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    bij mijn oudste had ik totaal geen voorkeur en ging ik nergens vanuit....
    alhoewel....ik had wel heel sterk het gevoel dat het 2 kindjes waren.....een jongen en een meisje was mijn gevoel
    ik kreeg met 10 weken een echo en daar zeiden ze dat het er 1tje was,maar de echo was heel raar verlopen,we kregen nl wat woorden met een kreng van een gyn die heel bot deed,waardoor er denk ik minder goed is opgelet bij alles...
    met +/- 12 weken had ik ineens een droom waarbij ik bevallen was van een piepklein engeltje(in de wc...zie het nog zo voor me die droom)...
    hierna was me gevoel van een tweeling weg...totdat de bevalling begon..
    me zoontje werd geboren....en ik had zoiets van..waar is me dochter??? zo raar....
    bij de geboorte van de placenta bleek dat me gevoel juist was ik had nl nog een (kleine)placenta aan die van me zoontje vaszitten....
    laterr heeft een paragnost me verteld dat ik inderdaad zwanger was van een 2ling en dat me gevoel klopte ...het was idd een meisje(let wel:ik had die man niks verteld over die zwangerschap en over enig voorgevoel...zo raar!)
    wat die zwangerschap betreft moest ik dus idd wennen aan het geslacht...maar meer omdat het niet 2 maar 1 kindje was

bij de zwangeschap van me 2de kind had ik een sterk voorgevoel en voorkeur voor een meisje....zij bleek een HIJ hihihi en ik moest idd echt wennen aan het idee van een HIJ

maar ik ben super gelukkig met me knullen hoor hihihi,was alleen ff wennen....

benn nu zwanger van nr 3 en de ene keer denk ik een jongen en de andere een meisje
    wat het wordt/is weten we nog niet...maar heb geen voorkeur....nog niet in ieder geval hahah

11. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben al een prachtige dochter!
    Van de week geslacht bepaling van ons 2e wondertje!
    Ja zegt ze, ik zie een piemeltje!! ik was in de wolken!! Meisje en nu een ventje!!
    5 min later, sorry het was de navelstreng het is toch een meisje:D
    owww ik was al in fatasie land over mn zoon:D
    Dus ja, ik moest even wennen, puur omdat ze eerst over een jongen begon.
    Nu niet meer hoor, 2 meiden geweldig! Ik kan niet kiezen, wilde graag een ventje voor mn man, en schoonma, maar dit jaar word toch echt 7e kleindochter geboren:D ook wel uniek!

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Over die hij-vorm, dat is hier wel grappig. Vanuit het Nederlands praat ik inderdaad ook in de hij-vorm over de baby. Maar hier in Engeland zou het dus she moeten zijn. Als ik iets in het engels lees dan is het 'the baby' en verder hebben ze het dan over she in de tekst.
    Dus nu heb ik het maar over 'it'.

13. jootje30

jootje30 Lid

17 jun 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,
    ik ook voorkeur voor een meisje ik heb inmiddels 3 zoontjes
    en nu zwanger van de 4de en nu heb ik echt ziets van nu dan wel een meid?
    ik denk dat ik maar zo,n urine test ga kopen dan weet je
    voor de 20 weken echo al wat het wordt wie gaat dit ook doen?
    ik ben 7 feb uitgerekend.
    fijne zwangerschap allemaal!

14. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Ik heb zelf helemaal geen voorkeur. En ik wil het geslacht ook niet weten met de 20 wkn echo.
    Lekker spannend dus....

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Jootje, dan weet je nog niks want die test is 0,0 betrouwbaar. Kun je beter voor hetzelfde bedrag een geslachtsbepaling laten doen.

16. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Oei dat lijkt me toch even gek...
    Lijkt de navelstreng dan zoveel op een plassertje?

17. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Wij krijgen een 2e zoon en ik vind dat super, 2 echte speelkameraadjes. Ok, ik had altijd graag een dochter gehad, maar so what! Gezondheid boven alles.
    Nu had ik vorige week een vriendin aan de lijn die uitgerekend is voor eind december en de 12 weken echo (ik weet het: héél vroeg) wees voorzichtig uit op een dochter. leuk voor haar natuurlijk, maar de rest van het telefoongesprek kon ik enkel denken "o jee, zij zal wel een dochter hebben... tis waarschijnlijk een dochter... waarom heeft zij een dochter.. etc etc"
    ik voelde me nadien heel slecht, omdat ik oprecht heel gelukkig ben met 2 kleine mannen (3 als je de papa meerekent :)).

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Kan me je gedachten wel voorstellen. Bij sommigen heb ik dat gevoel ook, bij anderen die een meisje krijgen niet. Geen idee waarom...

19. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Wauw wat een ontzettend bijzonder verhaal. Kreeg gewoon kippenvel.

Deel Deze Pagina