Misschien zijn hier wel vrouwen in eenzelfde schuitje als ik. Die stiekempjes al verlangen naar een nieuwe zwangerschap en een babytje, maar om praktische redenen dit nog proberen uit te stellen. Ik merk dat ik toch wel word aangetrokken door de verhalen op deze site en mijn hoofd is erg bezig met de toekomst. Het liefst zou ik de toekomst naar hier halen, maar daar doe ik het heden geen recht mee. Als er meer van jullie op dit forum rondzwerven, vinden jullie het dan leuk om elkaar een beetje op de hoogte te houden en je verlangens/frustraties/dromen te spuien in een clubje? DonDina
Hoi! Ik zou het gezellig vinden om mee te kletsen. Mijn vriend en ik hebben nog geen kindje, maar denken er wel over na. Maar wij willen wachten tot na ons trouwen (september), dus dat duurt nog een half jaar. Ik merk dat ik er flink mee bezig ben, zie overal zwangeren, babies en lees ongeveer alles aan forums en sites en een half jaar duurt dan nog lang!!
Hi dames. Hier gelukkige moeder van een mooi meisje van 4 maanden oud. Nu al kriebelt het voor een 2e. Had verwacht dat vl mij wel zou afremmen. Heb 5 jaar moeten wachten tot hij klaar was voor de 1e. Maar juist hij is er veel mee bezig en wil wel beginnen met vrijblijvend klussen. Op praktische redenen zou nu gewoon te snel zijn. Ook merk ik dat ik bang ben voor reacties van anderen. Vreemd aangezien we juist erg zeker zijn met onze kleine meid en de mening van anderen ons weinig doet meestal. Hebben nu de grens gesteld op min. 9 maanden na de geboorte van M. stoppen met de (mini)pil. Maar of we het vol houden hahaha Fijn om met andere (toekomstige)mama's te praten. Helpt misschien relativeren en stand houden
Gezellig dat je ook mee wilt kletsen! De gedachten wat anderen wel niet zouden denken kan ik me wel voorstellen. Aan de andere kant is het toch vooral jullie leven en beslissing. Maar voor nu ook nog een half jaar op de wachtbank dus
Gezellig samen op de wachtbank Idd is het ons leven en we gaan ook echt voor ons zelf de keuze maken. Helaas is snel een 2e een gevoelig onderwerp binnen onze familie. Mijn zus en ik schelen heel weinig, zolang ik me al kan herinneren krijg ik al het negatieve te horen daarvan. Je kan de 1e kleine niet leren kennen/ervan genieten. etc. maar we gaan het zien
Hey meiden, Hier ook een mama die af en toe 'stiekem' al aan een tweede denkt. Rationeel gezien wil 'k echt wachten tot eind van dit jaar en dan stoppen met (mini)pil, maar af en toe.... 'k Weet niet hoe actief ik ga meekletsen (misschien maakt dat het alleen maar 'erger'). We zullen zien.
Hoi Meiden, Ook hier kriebelt het weer, al langere tijd! Ik heb een superzwangerschap gehad en L. is 5 weken te vroeg geboren waardoor mijn buikje ineens weg was haha! Ik merk dat ik heel graag een tweede kindje wil, en mijn man ook! Maar zoals anderen ook al zeggen is het niet heel praktisch met twee kleintjes en ik heb nog geen zekerheid met mijn werk. Daarnaast ben ik ook bang voor de reacties van andere mensen, stom he! Leuk om mee te kletsen!
Hoi allemaal, Wat fijn om jullie situaties allemaal te lezen! Hier ook ongeveer zoiets. Mijn man wil al een paar maanden voor een tweede gaan maar vanwege allerlei praktische overwegingen wacht ik liever nog even. Daarnaast vond ik mijn zwangerschap en bevalling best pittig dus er moet nog een soort van knop om zeg maar. We hebben nu besloten om ergens in juli/augustus/september eens te kijken of ons beide gevoel dan goed is en we ervoor kunnen gaan. Even wachten dus nog 😊
Welkom dames. Misschien fijn/handig om een club/besloten groep te maken? Kunnen we vrij typen zonder eventuele meelezers (fam. etc.) Helemaal fijn als je/we besluiten ervoor te gaan
Orchidee: dat van andere mensen herken ik helemaal hoor. Dat is speelt voor mi ook mee, hoe stom het ook is.
@26mei, hoe maak je een besloten club? Leuk dat er nu meerdere dames mee kletsen! Herkenbare gevoelens en gedachten allemaal
Lijkt me inderdaad wel prettig een besloten groep! Kunnen we onszelf misschien ook een beetje voorstellen, leeftijd, werkt etc Aan de ene kant is het ook wel leuk als L. wat ouder is en meer besef heeft van een broertje of zusje. Maar zolang kan ik denk ik niet wachten haha!
Goede middag... Ik zie dat er misschien een besloten groep komt. Graag zou ik eraan deel willen nemen. Hier ook de wens voor een tweede, maar moet ook wachten tot eind dit jaar. Wanneer ik mee mag doen zal ik meer vertellen.
Hi dames. Heb een club (besloten) aangemaakt. Hopelijk is het goed gegaan. ook mijn eerste keer Iedere dame die heir kletst heb ik uitgenodigd. Wie nog meer bij de groep wilt kan mij pb-en.
Wat leuk dat er een groep is aangemaakt, ik had het even gemist dat er toch reactie was gekomen op deze post. Ontzettend leuk om met jullie verder te babbelen!