Wie moet er nog veel afvallen?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door bereke, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Proficiat kibbeling :)!

Heb me deze morgen gewogen en was niet zo goed. Terug 1.3 kg meer dan maandag. En dan ben ik direct ontmoedigd. Niet slim dus...

Ik denk dat ik teveel brood eet en het daar aan kan liggen. Of misschien moet mijn lichaam wennen ofzo. Of toch teveel gegeten want brood heb ik nog nooit afgewogen...

Ach ja, maar met volle moed verder en maandag afwachten wat de weegschaal zegt.

2. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Kop op he Bereke, je kan het! Niet de moed laten zakken!!

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Pff wat slecht ben ik... Heb mijn man gedwongen om voor de laatste keer heksenkaas te gaan kopen en gewone ribbelchips:). Ik had de smoes dat het voorlopig de laatste keer zou zijn dat ik dat ga eten. Erg ben ik he:D en manlief doet het zelfs nog ook :D:D:D

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.188
    16.522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben ook begonnen.
    Mijn eerste streef is om 10 kilo kwijt te raken.
    Ik doe punten tellen vlgns weight watchers.
    Ik mag er 30 per dag en dat is heel goed te doen en ook goed vol te houden.
    Als ik echt op mijn ideale gewicht wil komen moeten er 20 kilo af maar mijn streef is om aan het einde van dit jaar er 10 af te hebben.

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    @anouk2005: succes met je strijd! Mooi en haalbaar doel lijkt me! Zo steunen we elkaar:D . Ww lijkt me lastig, ik zou die discipline niet kunnen opbrengen! Knap!

6. bereke

bereke Niet meer actief

Troost je, hier zijn het vrijdag frietjes van de frituur en ik kan daar dus ook niet aan weerstaan.

7. bereke

bereke Niet meer actief

Moet nog een goed alternatief bedenken. Ik kan bv zelf mager vlees bakken en slaatje maken en dan een beetje friet. Maar is tot nu toe dus niet gelukt.

8. bereke

bereke Niet meer actief

Is trouwens wel een beetje beschamend als ik lees hoe strikt anderen er voor gaan en hoeveel ze dan kwijtraken. Hopelijk lukt mij dat ook nog en anders zal het trager zijn. Maar komen zal ik er!

Geniet van je lekkers Kirst!! En morgen een goeie start.

Enne, sorry voor de monoloog...

9. bereke

bereke Niet meer actief

Welkom Anouk! Wanneer ben je begonnen? Oh en veel succes!

10. bereke

bereke Niet meer actief

Appeltjes, jij ook veel succes!

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ooh zo herkenbaar bereke, ik ben ook altijd erg jaloers op degenen die een ijzeren discipline hebben. Dat hebben ze bij mij bij de geboorte niet meegegeven lijkt wel :). Ik las net mijn blog en ik zit op nog steeds hetzelfde gewicht als 1.5jaar geleden.... Niet echt motiverend ;). Maar goed dat is geweest en nu heb ik weer de kans om er verandering in te brengen. De motivatie die ik nu heb wil ik graag vast houden, maar Oow Oow wat kijk ik dan op tegen die momenten van bijv. frietjes eten. Een mager stukje vlees bakken is natuurlijk nooit zo lekker als een frikadel speciaal, Pfff.

Maar kop op, wij kunnen dat ook! Al gaat het misschien niet zo snel en al moeten we er op momenten vreselijk door heen vechten, wij kunnen het ook! Het zal niet makkelijk zijn en het zal niet vanzelf gaan, maar des te trotser mogen wij zijn op het moment dat we onze (kleine) doelen behaald hebben!

Xxx

12. bereke

bereke Niet meer actief

Bedankt Kirst! Fijn dat ik hier wat herkenning vind! Nu ga ik er weer tegenaan en voor volgende vrijdag moet ik maar iets bedenken. Want op vrijdag eten we ook nog eens een belegd broodje op het werk. Dus heb vandaag volgens mij de punten van twee dagen op (schaam!). Moet dus wat beter gaan plannen en alternatieven bedenken.
    Oké, einde klaagzang...

Bedankt om te 'luisteren'! En ja, het moet en zal ons lukken!

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Daar zijn we voor om naar je te luisteren :D. Klaag zoveel je wil, als het je oplucht en je weer vooruit helpt!! Ik ben een echte lekkerbek en vind het zoooo moeilijk om lekkere dingen af te slaan :). Ik moet dat ook vaker doen, ik kan het nooit bij 1 laten, ik eet altijd meer dan ik eigenlijk zou moeten en dan heb ik achteraf weer spijt dat ik het toch gedaan heb. Ik heb het geluk dat de maanden oktober/november altijd erg rustig zijn, wat betreft verjaardagen en feestjes. 7 jaar geleden ben ik ook rond deze tijd begonnen met Sonja Bakker en daarmee ben ik toen ook 10 kilo verloren, dus wie weet is voor mij deze periode het beste om ermee te beginnen ;)
    Succes met plannen en bedenken van alternatieven, en mocht je er ff doorheen zitten, laat het ons weten, wij luisteren wel naar je ;)

Xxx

14. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    dit probleem had ik ook. Ik ben van de een op de andere dag gewoon gezond gaan leven (met dank aan BodieBoost) en heb alle ongezonde dingen laten staan (met uitzondering van 2x in de week en reepje chocolade als mijn jokermoment). Ik dronk hiervoor gerust 4 blikjes cola, kon elke dag wel lekkere frikandellen en frietjes eten. Nu (5 weken later) snak ik er niet eens meer naar. natuurlijk neem ik wel een keer een glaasje cola, maar ik vind het al snel te zoet en niet zo lekker als eerst. Vind een fruitsmoothie of een salade veel lekkerder.

Het is echt een moment van doorzetten. Na een tijdje heb je er minder zin in.

En meiden verwacht nou niet dat je binnen 10 weken al gelijk 10 kilo kwijt zult raken. Die kilo's ben je gedurende een aantal maanden, misschien wel jaren aangekomen. Ze zullen dan ook geleidelijk eraf gaan wanneer je gezond leert te eten.

15. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Pfff ik ben verslaafd aan friet :D. Ga er ook niet van uit dat ik 10 kilo af ga vallen. Wil over 10 weken 5 kilo kwijt zijn. Alles wat meer is is meegenomen. Ben benieuwd hoe mijn smaak zal veranderen of mijn drang naar slechte (lees: suikers en vetten) zal afnemen, hoop alleen maar dat dat minder wordt :D. Ik ben zo gemotiveerd nu :)

16. bereke

bereke Niet meer actief

Bedankt meid :)!

Ja die kilo's eraan was ook een lang proces dus er weer vanaf krijgen, zal dat ook zijn. Maar komt goed.

Laptop heeft het begeven en via gsm kan ik online dagboek niet invullen bij ww. Verdorie!

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik val ff in. Ww heeft gewoon een app hoor, werkt prima. Gebruik ik altijd om mn dagboek in te vullen :)

18. bereke

bereke Niet meer actief

Ik heb een Nokia gsm dus geen android of iPhone. En vind dus geen app... Zou inderdaad heel makkelijk zijn moest ik dat kunnen.

19. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ahh vandaar. Dat is wel balen dan! :(

20. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik moet/wil er nog zeker 20/25 kilo af hebben.
    Niet alleen omdat ik het wil (lees: beter zittende kleren kunnen aantrekken) maar ook moeten vanwege een kwaal die ik na de bevalling heb overgehouden.
    Dus ook ik moet aan de buikspieroefeningen en wil binnenkort weer aan de Zumba beginnen, dat is de enige sport die ik echt leuk vind en daardoor vol kan houden.

Deel Deze Pagina