Wie moet er nog veel afvallen?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door bereke, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nou de laatste dag van mijn eerste weekje bodieboost. Het viel super mee, heb geen honger gehad en niet eens de neiging tot een vreetbui. Heb lekker genoten van mijn etentje afgelopen woensdag. Ik heb vanmorgen de boodschappen gedaan voor week 2, dus ga er weer vol voor! Ben benieuwd morgen om te wegen en te meten. Vooral dat laatste, vind het wel lastig om goed te meten. Maar goed we zien wel of er iets af is ;). Wish me luck :D.

Alvast een fijn weekend allemaal!

2. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Kirst wat fijn dat je je eerste week als heel positief hebt ervaren. Op naar week 2 die denk ik net zo goed zal gaan.
    En ik denk dat t met dat wegen en meten wel goed zit ;)

Hier vanmorgen goed gestart. Ik heb mn plakje ontbijtkoek op, mn appeltje tussendoor en zo lekker mn pistoletje bakken en opeten.
    Ik ga het volhouden tot het avondeten. We hebben nog niet echt nedacht wat we gaan eten....

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Dank je :). Gaat zeker lukken, moet gewoon!

Lastig he altijd weer het avondeten verzinnen. Fijn dat ik dat de komende 9 weken niet meer hoef te doen. Vanavond gaan we hier wraps met falafelballetjes eten, ben benieuwd, want de combi vind ik wel een beetje gek, whaha

4. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Oh kirst die falafelballetjes zijn echt heerlijk!!!
    Het is niet zozeer dat ik t avond eten moet verzinnen (ligt ook volgens menu vast) alleen krijgen we dit weekend vrienden te logeren dus moet ff kijken. Zal ael goed komen. Ik heb al aardig door hoe ik me met t eten gezond kan aanpassen :)

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Altijd gezellig als vrienden langs komen! Wij krijgen ook vrienden op bezoek en dan eten we altijd frietjes :). Dus ik aan de frietjes met zout en verder niks erbij. Nam altijd 2 snacks, dus wordt ff afkicken :p.

Ben benieuwd dan die falafelballetjes, kon ze in de winkel niet eens vinden.. Ik laat het weten of het gesmaakt heeft :D

6. bereke

bereke Niet meer actief

Haha ik nam ook altijd twee snacks :D. Deze avond ook enkele frietjes! En braaf boterhammen gegeten.

Wij zijn goed bezig!

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Pff erg he, ik vind 1 snack zo karig :D:D:D. Maar goed morgen dus alleen frietjes met ketchup ;). Alles voor het goede doel!

Hier ook netjes aan het menu gehouden. Heb zelfs oefeningen gedaan om mijn buikspieren eens wakker te schudden (als ze er überhaupt nog zitten onder die speklaag van me :p).
    Zit nu mijn wortels op de knabbelen en heb het eten voor vanavond al voorbereid, ik zeg goed bezig :D.

8. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Kirst je kan wel sla bij je friejes eten. Is niet helemaal hetzelfde maar toch.... Ik eet mn sla met yohgurtdressing/saus. Smaakt best goed hoor.
    Hahaha en die balletjes onvindbaar? Je hebt ook een falafelburger smaakt ook lekker. Ik weet niet of je wel eens Bara hebt gegeten van de toko? Daar smaakt het naar.

Bereke goed bezig vandaag!! En smakelijk alvast voor je frietjes.

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Tja sla of een frikadel speciaal :). Maar voor de smaak kan ik wel rucola pakken dat vind ik wel lekker.

Ik eet zelden vegetarisch, ik stond er overigens wel met mijn neus bovenop toen ik het vroeg hoor....dus niet al te best gekeken :D
    Heb ook nog nooit bara gegeten (wat een boer kent, dat vreet ie niet he :p). Maar ik vind de recepten die in het boek van bodieboost staan wel heel makkelijk en snel om te maken. Erg fijn.

10. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hahahaah ja ik weet het dat sla blaadje smaakt toch net ff wat anders dan een frikandel speciaal!

En zo ben jij wat een boer niet kent.... Nou dan ben ik heel benieuwd wat je van de balletjes vind.
    Zelfs ml vond die burger lekker.

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Valt wel mee hoor, ik eet best wel veel en vind het ook leuk om bijv op vakantie iets nieuws uit te proberen. Maar een,al thuis val ik weer terug op mijn oude gewoontes en gebruiken en tja dat is dan toch in het geval van vlees, kip en gehakt en niet iets vegetarisch...moet veel meer uitproberen eigenli, maar ben van het gemak :)

12. kinderwens1983

kinderwens1983 Actief lid

16 nov 2011
    129
    0
    0
    Hoi Meiden! Ik kamp al jaren met extreem overgewicht door medicatie. Tijdens mijn zwangerschap ben ik maar 2 kilo aangekomen. Ik volg sinds 3 weken een traject voor mensen met obesitas. Zwaar en confronterend. Ik woog 133.7 toen ik begon en vandaag woog ik 126.4 dus ben al wat kwijt. Maar heb nog een lange weg te gaan. Ik hoop 75 kg te halen. Wat fijn dat er op dit forum een clubje is over dit onderwerp. Ik zou graag mee kletsen! Groetjes

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Welkom, gezellig hoor als je mee komt kletsen. Wat knap van je dat je al ruim 7 kilo kwijt bent!! Het lijkt me idd zwaar en confronterend om zo'n traject te volgen! Maar iets waar je denk ik wel heel trots op mag zijn! Succes en kom vooral hier als je iets kwijt wil :D

Liefs kirst

Edit, wat een mooie naam heeft je zoon ;)

14. kinderwens1983

16 nov 2011
    129
    0
    0
    Beste Kirst, bedankt voor je berichtje. Ja er moet gewoon iets veranderen in mijn gedragspatroon dat is waar het om draait. Ik kwam in aanmerking voor een operatief traject maar ik wil het graag zelf doen! Heb moeilijke momenten maar doe me best. Maandag weer naar de groep ben benieuwd hoeveel ik deze week ben afgevallen. Bedankt voor compliment van mijn zoontje zijn naam :) Ik heb wel wat teruggelezen maar niet alles. Hoeveel wegen jullie en willen jullie kwijt en op welke manier?

15. bereke

bereke Niet meer actief

Welkom! Ik wil zo'n 25 kg kwijt en zit nu aan 3,2 dus moet ook nog even. Ik doe Weight watchers
    Veel succes maar je bent goed op weg!

16. bereke

bereke Niet meer actief

Oh en ik frietjes met goulash :D. Past nog in mijn punten. Moet nog eten want net terug van de kapper.

17. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Wat knap dat je het op eigen kracht wil doen! Respect hoor! Om nu je gedragspatroon te veranderen doe je dat in een groep of is het individueel? Kan me voorstellen dat het binnen een groep wel heel motiverend kan zijn.

@bereke: Mmm lekker hoor frietjes met goulash :D

Ik woog afgelopen zaterdag 82 kg... Mijn eerste doel is de 75kg halen. Einddoel is 68, maar goed dat is ver weg en voor 72 kg doe ik het ook, zolang mijn BMI maar in het groen zit. Ik ben bezig sinds vorige week met bodieboost. Dit is verandering in je levenswijze en genieten van de lekkere dingen, maar met mate. Voor de eerste 10 weken heb je een weekmenu waaraan je je kan houden. er moet een balans zijn in wat je neemt, dus voldoende eiwitten, koolhydraten, groenten, fruit en zuivel. verder niet tellen van calorien en niet spastisch doen op het moment dat je iets lekker gegeten hebt, want dat mag ook :D.

Deze eerste week is goed bevallen. Heb geen vreetbui of honger gehad. Ik heb zowel hier als op FB steun en dat vind ik een fijne manier. Ik ben 7 jaar geleden 10 kilo afgevallen met Sonja bakker, maar werd vrijwel direct daarna zwanger van de eerste, dus sindsdien zitten al die kilo's (en meer...) er weer aan. Heb vele pogingen gewaagd, maar nooit meer zo gemotiveerd als toen. Nu heb ik de motivatie weer net als 7 jaar geleden en hoop deze ook goed vast te houden. Morgen moet ik weer wegen en ik dan hoop ik dat ik mijn eerste ruime kilo kwijt ben :).

Vanavond wrap met falafelballetjes gegeten en ja het was lekker. Heerlijk met veel verse groenten en een beetje chilisaus voor de pittige smaak, lekkerrrrr!

18. kinderwens1983

16 nov 2011
    129
    0
    0
    Goed bezig allemaal!!

Ja is in groepsverband dat is idd wel fijn!

Ik ben eerder met waight wachters 33 kilo afgevallen in een jaar tijd.
    Dat is wel hele fijne manier omdat je alles mag maar binnen je punten.

Maar ik moet echt eerst iets in me koppie veranderen anders blijf ik gevoelens verdoven met eten.

Nu ik deze weken geen ongezonde dingen eet voel ik me wel al veel beter. Kun je nagaan wat al dat bewerkt voedsel met je lichaam doet.

Succes meiden!!

19. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Wow knap hoor dat je al eerder zoveel afgevallen bent! Maar het is idd lastig een knop om te zetten in je hoofd. Maar het zal je vast lukken, je hebt het eerder bewezen!

Ik heb de afgelopen week veel meer groenten en fruit op dan anders en veel water en thee gedronken. Mijn darmen zijn best van slag, hopelijk dat mijn lichaam snel went aan al dat gezonde eten :D.

20. Eriva

Eriva Niet meer actief

Hoi meiden, hoe gaat het met jullie?

Hier alles goed, 1e week bodieboost zit er op en ik moet eerlijk zeggen, het was heel goed te doen, geen vreetbui of behoefte aan iets gehad. Morgen officieel wegen en meten.

@kinderwens, welkom! Ik wil wel zeggen wat ik weeg, hier is het toch anoniem :) vorige week zaterdag 83,7, morgen dus wegen. Op het laatst van de zwangerschap woog ik 104 kilo, dus ben er al behoorlijk wat kwijt gelukkig. Mijn doel is nu 75 en dan heb ik er voorlopig wel vrede mee. Ik schommel al jaaaaren rond de 80 (tussen 75 en 85 zo'n beetje) en heb me er ook allang bij neergelegd dat ik nooit een slanke den zal worden, hoeft ook niet zo nodig hoor. Vind een beetje voller juist mooi. Jij in ieder geval ook veel succes met afvallen! Je bent al goed bezig zeg!

@Kirst, lekker he, die balletjes :), fijn dat jouw eerste week ook zo goed is gegaan!

@Bereke, heerlijk klinkt dat frietjes, ben jaloers ;)

Deel Deze Pagina