Wie moet er nog veel afvallen?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door bereke, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsMe

MrsMe Lid

10 jul 2013
    97
    0
    0
    België
    @Annette: haha, hier ook hetzelfde! Verdorie toch... Misschien moeten we een dag afspreken dat we effectief op de weegschaal gaan staan? :D

Edit: wat ben je snel! Volgens mij zit ik daar nog iets boven *zucht* Nu durf ik helemaaaaal niet meer... :p

2. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Ik wil ook graag met jullie meedoen.

Vandaag gehoord dat de tweede miskraam een feit is. En ondanks dat de arts dacht dat de kans niet zo groot was, ik al 2 kindjes heb en niet zwaarder was bij die zwangerschappen als bij deze kan ik het maar niet uit mijn hoofd zetten dat het mijn schuld is. Omdat ik te zwaar ben.

En dat vind ik een rot gevoel. Dus ik ga er wat aan doen. Ik wil er minstens 30 kilo af en daarna kijken we wat nog meer gaat. ik wil ook kijken bij de sportschool bij mij in de buurt ook al heb ik 0 energie en haat ik sporten. Er moet iets gedaan worden nu. punt.

3. bereke

bereke Niet meer actief

Welkom Danielle! En sterkte meid!

Oeps sorry Annette :p...

Mrsme, ik dacht dat afvallen tijdens een zwangerschap niet zo goed was? Zouden schadelijke stoffen vrijkomen ofzo? Maar weet het fijne er niet van...

Ja een vaste weegdag is wel een goed idee!

4. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Meiden ik lees al wel goeie verhalen van beginnen en begonnen zijn.

Bereke altijd fijn als t minder is dan je dacht.

Annette erg he als er officieel staat obesitas? Vond ik in elk geval wel.

Mrs al gewogen? En ik begreep ook van de vk dat je niet zoveel mag afvallen. Ik viel best snel veel af door overgeven en zat op t randje van ziekenhuis opname. Wel goed voor jezelf en je ukkie zorgen he?!

Danielle welkom en veel sterkte. Wel rot dat je t gevoel hebt dat t jou schuld is door je gewicht.

Hier gaat t wel aardig. Had vandaag echt onwijze.trek in iets lekkers!! Maar heb me ingehouden! Ik heb heel netjes 2 kleine rijstcrackers gegeten en meer niet. Heb wel mn avondeten aangepast aan wat sonja voorschreef ipv witte bonen in tomatensaus heb ik sla met een falafel burger van gemaakt. Toch ook heel gezond!
    Ik weeg altijd op de maandag al van begin af aan.

5. bereke

bereke Niet meer actief

Kibbeling, soms kan je echt van die lastige dagen hebben he. Dan heb je zin in alles... Maar als je dan niks fouts neemt, voelt dat wel weer goed :).

6. Annette123

Annette123 Niet meer actief

@danielle: wat een vervelend nieuws heb je gekregen. Heel veel sterkte!

@ bereke: het lijkt misschien niet veel, maar ik ben maar 1.58 dus dan is het wel veel bij mn lengte :(

@ kibbeling: ja obesitas, het heeft nu een naam... brrr! Goed dat je je hebt ingehouden. Ben je al veel afgevallen of ben je ook nog maar net begonnen?

7. bereke

bereke Niet meer actief

Hoeveel is je bmi? Die van mij 35,6 (net nageteld). Echt hoog dus :(:).

8. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Wou al een betoog gaan houden @ mrsme, zwanger zijn en afvallen is inderdaad geen goede combi. Anders ligt dat natuurlijk als je een kindje verwacht! Ik zou zeggen, zet hem op die 6 maanden ;) Hier was ook het verwachten van onze eerste de reden dat ik eens flink begon met gezonder leven. Wil daar nu graag mee verder maar na mijn eigen zwangerschap moet ik nog ff de bvperiode door voor ik echt weer aan de slag mag.

Ik vind het knap hoor, degene die al lekker bezig zijn.. hier heb ik me weer een paar dagen laten verleiden met het idee "vanaf morgen weer wat gezonder..." maar het wordt steeds maar geen morgen...

9. bereke

bereke Niet meer actief

Ah het is de vriendin van MrsMe die zwanger is. Nee dan kan het geen kwaad he :p. Hihi, steek ik een betoog af voor niks.

10. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Okee, vanaf morgen weer op de gezonde toer.
    Je zou toch denken dat op gewicht blijven makkelijker zou zijn dan afvallen..
    Maar ben er weer anderhalve kilo bij :(

11. bereke

bereke Niet meer actief

Op gewicht blijven is vaak een beetje zoeken hoeveel je mag eten terwijl dit bij een dieet vaak wel duidelijk is hoeveel je mag. Dus is echt niet altijd makkelijker om op gewicht te blijven denk ik.

12. Annette123

Annette123 Niet meer actief

@bereke: hier 31,6 :( ik ga eerst voor 10 kilo, want 15-20 klinkt zoveel... hihi

@ frommel: Op gewicht blijven is echt moeilijk he. In november woog ik 7 kg minder...in 10 maanden gewoon erbij gesnoept. Heb opeens weer overal flinke lovehandles. Was ik maar sterk gebleven.

13. bereke

bereke Niet meer actief

Tja, het is nu zo en het zal ons wel lukken he!

14. bereke

bereke Niet meer actief

Wij eten eenmaal per week frietjes van de frituur. Omdat het lekker is en er niet gekookt moet worden dan. Hoe ga ik daar nu mee omgaan? Alleen voor mezelf vlees bakken en dan maar enkel een klein frietje bestellen? Geen friet is ook een optie maar wel een lastige aangezien de rest het wel gewoon eet.

15. MrsMe

MrsMe Lid

10 jul 2013
    97
    0
    0
    België
    Ik ben niet zwanger, m'n vriendin wel. :D
    Op dat vlak heel handig hè: zo twee vrouwen samen! :)

16. MrsMe

MrsMe Lid

10 jul 2013
    97
    0
    0
    België
    Oeps, ja, dat dus. :p
    Vriendin heeft zich voorgenomen om gewoon niet súperveel bij te komen: dat is dus flink, hè. :p

17. bereke

bereke Niet meer actief

Ja dat is wel een goed voornemen want anders achteraf veel te veel werk om het terug kwijt te raken en vaak heb je weinig zin met zo'n kleintje in huis.

18. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik ben sinds kort ook aan het opletten, moet ook zo'n 30 kwijt *zucht* ben nu 6 kilo kwijt.
    Maar zou iemand eens naar mijn eetpatroon willen kijken en zo nodig aanpassingen/tips aan mij geven?

Wat ik nu ongeveer op een dag eet:

ontbijt: 2 van die crackers met pompoenpitten met slankie smeerkaas of 30+ kaas of jam, of een bak magere yoghurt met vers fruit erin.

tussendoor: handje noten, 2 rijstwafels of een stuk fruit

lunch: 3 bruine boterhammen met mager beleg en sla of komkommer erop

tussendoor: fruit

savonds: meestal aardappelen, groente, vlees, soms pasta met veel groente en kip of gehakt, rijst met kip en wokgroenten, gewoon normaal eten

Door de dag heen drink ik alleen water en thee zonder suiker en savonds een blikje cola zero.

19. bereke

bereke Niet meer actief

Hoi Dani, veel succes maar je bent al goed op weg. Ik heb er ook nog niet veel verstand van maar bij mijn vorige poging via ww werd me afgeraden om elke middag brood te eten. Maar afwisseling zou beter zijn voor je stofwisseling blijkbaar

20. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    he meiden,

Mrs dan kan jij idd veilig af gaan vallen!! Haha heeft dan idd zijn voordelen zo :D

Dani ik zou die noten laten staan. Die schijnen ook niet heel goed te zijn. Ik volg sonja en die raadt nootjes heel sterk af. Verder zou je je boterham in de middag kunnen vervangen door beschui/crackers/rijstewafel. 1 boterham staat gelijk aan 2 beschuitjes/rijstewafels/crackers. Misschien heb je er wat aan.

Bereke ik weet niet of jullie een oven hebben? Anders kan je nog oven frites eten. Die zijn ook erg lekker en toch gezond! Ik mag ze ook eten in mijn dieet. Wel beperkt uiteraard.
    Mijn BMI was 32,5 en dat is dus ook echt obesitas!!

Annette ik ben nu bezig aan mijn 5e week en ben 6 kilo afgevallen nu. Ik merk wel dat de weekenden soms zwaarder zijn. Zoals afgelopen weekend gingen we naar de wereldhavendagen en dan drink ik toch veel minder water omdat ik anders elke wc kan bezoeken. Dan zie ik dat ook wel maandag op de weegschaal terug want je houdt gelijk vocht vast.
    Gelukkig gaat het me wel aardig af al had ik gisteren toch een beetje een baaldagje. Maar heb me ingehouden met eten!

Frommel vervelend dat morgen niet komt! Ik snap hem wel hoor, heb dat ook een hele periode geroepen. Tot ik mezelf (vooral mijn buik die wel 7 maanden zwanger leek) echt zat was en dacht nu moet het gaan gebeuren.
    En op gewicht blijven is ook veel moeilijker dan afvallen!

Hier na mijn baaldagje van gisteren weer een goeie dag vandaag! Ik zit weer lekker in mijn vel en heb net al mn eten voor vanavond half gemaakt. Vandaag staat er pasta op het menu dus de saus al gemaakt. De pasta kook ik op mn werk wel. Iedereen succes vandaag!

Deel Deze Pagina