Bereke ik had als avondmaaltijd gisteren gehakt met roerbakgroenten. Dus avondeten was op zich wel wat anders. Kirst ik kan je helaas niet helpen aan een voorbeeld. Succes met je speurtocht! Hier weer netjes yoghurt met meusli voor ontbijt. Hrappige is ook wel dat ik merk dat ik wel steeds sneller vol zit terwijl ik toch best veel mag eten op een dag. Iedereen succes vandaag!
Ik lees al een tijdje mee in dit topic. Goed bezig allemaal! Ik moet ook nog afvallen. Mijn zw kilo's, 20, ben ik kwijt. Maar om op een gezond gewicht/ bmi < 25 te komen, moet ik nog 17 kilo afvallen. Nu is mijn eerste doel weer 10 kilo eraf. Heb eigenlijk alles al geprobeerd sinds mn pubertijd, shakes, pillen, sonja, ww, etc. Nu las ik hier over bodieboost, heb wat dingen gelezen op internet en het spreekt me wel aan! Voor de dames die het volgen, is het goed te doen? Niet al te duur qua boodschappen?
Ik ben ook benieuwd hiernaar. Ga nu zoeken naar een voorbeeld weekmenu, wil dat eerst weten voordat ik het boek aanschaf. Heb hier ook alles al geprobeerd voor mijn gevoel
Heb ff op internet gekeken en recensies gelezen en ben bijna overstag. Ff mijn beste vriendin vragen of ze met mij mee wil doen, is toch altijd weer fijner dan dat ik het alleen moet doen.
Als iemand iets wil weten over bodieboost stuur dan gerust een pb'tje! Ik doe het nu al een tijdje met succes
Geweldig, iedereen aan de bodieboost en met wat hulp van jullie moet het toch onderhand eens gaan lukken. ... laat ff weten of je het gaat doen
het is niet duur (je maakt het zo duur als je zelf wilt). De schrijfster houdt rekening mee met alle producten die je koopt. Het is niet zo dat je voor het recept van maandag een halve paprika nodig hebt en vervolgens niets meer gaat doen met de rest van je paprika. Ze heeft de recepten zo afgestemd dat je ook alles in die week opmaakt. Daarnaast is het belangrijk dat je niet alleen maar light producten eet (dat zal je ook niet je gehele leven volhouden). De ene week neem je magere yoghurt, en de volgende week volle yoghurt. Je hoeft daarnaast niets af te wegen, dus als je geen weegschaal hebt hoef je die ook niet te kopen. De schrijfster maakt gebruik van visuele hoeveelheden, zoals 1 glas, 1 bord, een eetlepel, handje, bakje etc. Je mag maar 1x in de week op de weegschaal en je meet je ook direct met een meetlint. Het kan zo zijn dat je de ene week niets afvalt, maar dat je wel een centimeter dunner bent! Daarnaast mag je met BodieBoost ook gewoon uit eten, en MOET je zondigen (stukje chocoladecake, lekker glas wijn etc.). Bovendien is Charlotte (de schrijfster) actief op haar website, post ze nieuwe uitdagingen (zoals een detoxdag waarbij je alleen groente en fruit eet) en kan je vragen stellen (en klagen/je blijdschap uiten) op de facebookpagina. Ik ben erg te spreken over BodieBoost zoals je kunt lezen. Ik weet nu precies wat ik kan eten (dankzij de weekmenu's) en ik weet dat ik dankzij BodieBoost de rest van mijn leven gezond kan leven omdat ik niet terug zal vallen op mijn oude eetgewoontes. (wat wel is gebeurd nadat ik Sonja Bakker heb gevolgd). Hier is een voorbeeld van de boodschappenlijst van week 9: http://bodieboost.files.wordpress.com/2012/10/bodieboost-boek-charlotte-willems-2.png en dit is een dagmenu: http://bodieboost.files.wordpress.com/2012/10/schermafbeelding-2012-10-17-om-12-45-121.png
Thanks papier voor je reactir. Ben overstag! Ga het boek maar eens bestellen. Hopelijk dat ik met kerst dan wat kilo's kwijt ben
Heb ik die hele mail net dan helemaal voor niets zitten typen Kirst78?? hahaha Nee hoor meid, super goed besluit van je!!
Whaha, en wat nog het ergste is, de mail zat in mijn junkmail, dus ik verplaatst het naar postvak in, ben ik gewoon je 3 mailtjes kwijt :x Snap er niks van. Heb alle mappen al bekeken, maar kan het niet meer vinden, zo stom. Maar ik ben je dankbaar dat je ze me hebt toegestuurd . Sorry sorry sorry! Maar ga het boek idd bestellen zie nu dat ze wel in mijn telefoon staan, wat gek...want op mijn ipad zijn ze nergens te bekennen
Heb net het boek besteld . Had nog een bon van bol.com liggen, dus zelfs aanschaf kost me niks. Ben al helemaal blij nu! Zal het me deze keer echt gaan lukken??
Goed bezig Ik ga het boek ook bestellen ...ik wil nu ook eindelijk eens afrekenen met die stomme diëten en voorgoed mijn levensstijl veranderen! We gaan ervoor
Joehoe!! We kunnen het!! Heb me net ook aangemeld voor de bodieboost community op FB. Wie weet dat me dat ook extra helpt en ik daar terecht kan voor mijn vragen, met dank aan mayfair
Leuk leuk! Hoeveel kilo wil jij in 1e instantie kwijt? Ik nu eerst 11 kilo, dan zou mijn bmi 27 zijn. Ik stel me zelf als doel dat ik dit uiterlijk eind dit jaar heb bereikt. Dan wil ik dit proberen dit voorlopig stabiel te houden, vind ik altijd het moeilijkst..., want ergens halverwege volgend jaar, willen we voor een 2e gaan proberen. Waar ik een beetje bang voor ben, hoe meer ik afval, des te meer en des te sneller ik aan kom tijdens de zwangerschap. Ik hou wel van lekker eten, maar heb daarnaast ook aanleg om snel aan te komen, en omdat ik de vorige keer ook ruim 20 kilo ben aangenomen, dus... vandaar. En dan daarna, tegen die tijd, is nog zover weg, verder gaan met afvallen, tot ik op de 25 bmi zit!
Wil het echt met kleine stapjes doen. Dus eerst 5 kilo en dan daarna weer 5,en dan weer..... anders staar ik me te veel op mijn einddoel en dat duurt nog heeeeel lang, want die is nog erg ver weg. Dat is ook steeds frustrerend puntje. Einddoel is 13 kilo.... Dus kleine doelen . Op gewicht blijven is ook moeilijk idd en is me dus ook nog nooit gelukt . Maar we gaan ervoor!! En dan kunnen we volgende zomer eindelijk die bikini aan. Het lukt je vast en een mooi vooruitzicht om voor een tweede te gaan en dan niet meer zo snel weer aan te komen! Hopelijk valt het boek morgen al op de mat, maar ben bang dat ik nog een dagje extra moet wachten
Joehoe, heb het boek al binnen! Vanavond lezen en morgen de boodschappen doen , vrijdag beginnen, al heb ik vrijdag wel een bbq op mn werk :-/
Succes ermee! Fijn dat jullie ongeveer samen starten eriva en kirst. Heb me vorige week maandag en deze week dinsdag (was het maandag vergeten) gewogen ('s morgens): een verschil van 2,4 kg. Heb me vorige week woensdag en vandaag laten wegen bij ww ('s avonds): een verschil van 900 gr. Dus ja, geen idee wat ik nu moet aanhouden. Heb voorlopig maar het maandaggewicht ingegeven bij ww online (motiverend + weet nog nog niet of ik naar cursus blijf gaan of enkel online). Maar goed, er is alleszins al iets af .