Ik zou eerst even deze site bekijken voordat je zomaar met een dieet uit een boekje begint. Met heel veel methodes krijg je namelijk gewoon te weinig voedingsstoffen binnen, en dat lijkt me niet handig als je zwanger probeert te worden. Met je gezonde verstand kom je een heel eind, maar een beetje steun is nooit weg, en die krijg je bijvoorbeeld als je je (gratis) inschrijft bij Weight Support. Ik ben met een beetje peptalk van Weight Support van 92 naar 78 kilo gegaan in ongeveer een half jaar tijd en ik ben nu al bijna een jaar stabiel op dat gewicht. Volgens de BMI ben ik nog net iets te zwaar (ik ben 1.76), maar ik leef gezond en ik denk dat een stabiel gewicht ook gezonder is dan jojoën. Caruli en andere afvallers: Heel veel succes!
Hoi Hoi Ik heb herbalife gebruikt en ik ben daarbij 22 kilo afgevallen. Ik woog 89 kilo bij 175. Nu weeg ik 67 kilo. Wat mij geholpen heeft is het wekelijks meten en wegen en dit bespreken met mijn coach. Zonder haar had ik het namelijk al lang opgegeven. Ik verloor ook iedere week veel kilo's 2 tot 2,5 en ook met het meten van de centimeters krijg je iedere week een mentale beloning. Soms gaat er van je gewicht niet veel af, maar juist wel veel centimeters. Het heeft mij erg goed geholpen!! Liefs liselotte
Phoe, ik moet er niet aan denken dat je te horen krijgt dat je moet afvallen. Ik las je bericht terwijl ik een bolletje koek aan het eten was. Dat is toch iets heel anders. Ik zou het als enigzinds kwetsend ervaren wanneer je zoiets te horen krijgt. Hoewel.. misschien komt het omdat ik normale maten heb.. Ik weet niet. In elk geval. mijn vriend is 20 kilo kwijtgeraakt en dat ging niet vanzelf. Hij is 3 x in de week gaan hardlopen. Rustig aan begonnen en op een dag had hij de smaak te pakken. Ook geen tussendoortjes meer of fruit en na het avondeten niets meer. Behalve in het weekend, om het wel leuk te houden. Je moet jezelf niet straffen maar wel belonen zegt ie. Lijkt me een goede tip. Ikzelf had geen idee hoeveel ik naast mijn normale ritme wel niet snoepte. Ik heb ooit tussen kerst en nieuwjaar geen snoepje of koekje meer aangeraakt (weddedat actie tussen mij en mijn mannetje) en ik heb het gered. Ik ben in die paar dagen 2 kilo kwijtgeraakt. Zit er natuurlijk wel meteen weer aan op het moment dat je weer gewoon doet. Stiekum eet je gewoon een hoop weg zonder dat je het door hebt. Ook lijkt het heel gezond om alles met de fiets te doen. Dat is natuurlijk ook gezond maar probeer eens de stukken te lopen. Het duurt wel langer maar de kleine is dan gezellig mee en je kan tijd samen goed invullen. Het is maar een idee maar misschien dat een paar kleine aanpassingen op termijn toch gehopen hebben. Ook geen fris meer maar water. Mijn vriend drinkt het de hele dag. Het is even wennen maar daarna wederom verslavend. Ranja is natuurlijk ook goed. Light producten schijnen toch nog altijd vol te zitten met stoffen die niet goed zijn wanneer je wat kilo's kwijt wilt raken. Brood en vlees is geen goede combi. Tja, ik heb al vanalles gehoord. Aardappelen kan je beter ook laten bij bepaald eten. Hmmm, ik geloof dat ik begin te razen dus SUCCES! anders hou ik niet meer op, haha
ik ben voor ik zwanger werd 20 kilo afgevallen. Ik heb hier wel meer als een jaar over gedaan, gezond eten en veel sporten, maar ik denk dat gewoon gezonde eetgewoontes ook al goed zijn hoor!
De link over hoe slecht dieeten is, is al geplaatst. En begin er ook maar niet aan wil je blijvend kilo's kwijtraken/zijn. Dus gezond eten en bewegen !!!=erg belangrijk( misschien een goedkope hometrainer aan schaffen?) want dan kun je je vet aanpakken Eet bijv; 08:00- 2 bruine boterhammen met mager beleg of eitje en een kop thee/koffie en glas magere melk 10:00- 2 plakjes ontbijtkoek en stuk fruit 12:00- Magere yoghurt met paar eetlepels ongezoete meusli 15:00- 1 boterham met mager beleg met lekker veel rauwkost ( kipfilet met komkommer en sla en een stuk fruit 18:00- 3 opscheplepels aardappelen/zilvervliesrijst/volkorenpasta, lekker veel groente en een mager stukje vlees/vega-iets/vis in olijfolie gebakken ( wees echt zuinig met de sauzen) In de avond GEEN koolhydraten! Maar bijv. beetje magere kwark met bijv.aardbeien voor de lekkere trek 1,5 liter water Gebruik verder ook geen suiker en kijk daarmee dus ook uit met bijv. die "zogenaamde" gezonde muesli repen. Kiezen voor volkoren producten is beter want die geven langzaam energie af waardoor je langer geen honger hebt. Slechte suikers geven te snel energie af=eerder weer honger/trek. Let ook op met vette kaas. Geloof me als je dit aanhoudt dat je echt afvalt op een gezonde manier. Niet meer dan 1,5 kilo kwijtraken per week. Anders ga je te snel. Ik wens je heeel veel succes !