Ik was gisteren voor controle bij vlk en die zei dat ik zsm een glucosedagcurve moet laten maken. Eigenlijk moest dat al bij 24 weken. Vrijdag ga ik en dan ben ik precies 26 weken. Mijn oma van mijn moeders kant had diabetes. Ik ben ook te zwaar, dus dan heb je er ook meer risico op. Maar zelf merk ik helemaal niks. Welke waardes zijn normaal? xx
Toevallig heb ik het ongeveer 2 weken geleden gehad. Dit omdat ik vond dat ik erg veel dronk, niet genoeg moest plassen en vocht vast leek te houden. Moest nuchter heen, bloedprikken, ontbijten en na een uur weer bloedprikken. Mijn waardes waren: nuchter 4.0 niet nuchter 4.4 Dus dat was zeer netjes!
Ik heb het ook gedaan tijdens de zwangerschap. Toen heb ik een 7 puntscurve gemaakt. Nuchter moet het laag zijn (bij mij was het 3 oid) en als je wat gegeten hebt hoger (tussen 3 en 7 oid). Belangrijk is dat het nadat je hebt gegeten na een bepaalde tijd weer lager wordt. Een goede waarde kan heel erg verschillen van persoon tot persoon en van moment tot moment.
ik moet morgen een dagcurve laten prikken, ik heb ook een verhoogde kans op zw.diabetes. ik heb wel ergens gelezen wat de waardes moeten zijn maar als het niet goed is neem ik aan dat het gezegd wordt....
Ik dacht eerst ook dat je max. 7,2 of 7,4 mocht hebben, maar volgens mijn vk mag je als je zwanger bent een max. waarde hebben van 7,8. Daar bleef ik ruim onder! Oh ja; als je 1 uitschieter hebt, is dat ook niet erg!
Ik ben dus vandaag die curve aan het maken. Nuchter vanochtend was het 4,6 2 uur na het ontbijt was het 7,8 Straks na de lunch moet ik weer. Volgens de dokter was dit nog prima. xx
ik moet eind maart, hoop dat alles goed is. Moet het doen omdat mijn moeder zw.diabetus had. Dan loop nje blijkbaar een groter risico.. Lijkt me maar beetje eng die prikjes..maarja tis maar even
Ik moet een lunchcurve laten prikken.. bij 24-28week ( 's morgens nuchter en 2 uur na de lunch) Wat ik me afvraag.. Is het suikergehalte in je bloed dat ze in je arm prikken anders dan waneer je dit met zo'n vingerprik gaat testen?
Mijn suiker was goed. Nu nog wel controle met 32 weken voor de zekerheid. Ik hoop dat het van jullie ok allemaal in orde is.
klopt ja. maar 7,4 was toch bij mij wel de max. mocht niet hoger gaan zitten kijk 1 of 2 keer in de week ietsjes hoger bijv. 7,8, das geen ramp maar ik heb waardes van 12.9 of zelfs hoger. En dames mochten jullie het niet vertrouwen je kan altijd aan je vk of ha vragen voor een dagcurve hoor. ookal heb je geen symtonen of aanwijzingen wat duit op zwsuiker.