Borstvoeding mag ik dan weer alles eten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door polkadot, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Hoi,

Ik vroeg me af of je alles weer mag eten als je borstvoeding geeft. Kunnen bacterieen dan ook niet via je melk in je kindje komen?

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Je mag alles eten, volgens mij! Wel uitkijken voor spicy food.. En natuurlijk geen alcohol, maar dat wist je al! ;)

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Idd, alcohol is het enige wat je 'moet' laten staan en roken is uiteraard ook niet zo denderend, maar dat kun je zelf ook wel bedenken.

Qua pittig, gekruid eten zijn de meningen verdeeld. Het kan zijn dat je kindje daarop reageert, maar dat weet je pas als het zover is. Ik zou gewoon weer rustig aan alles gaan eten en desnoods als je geen pittig eten gewend was, dat rustig opbouwen.

Kindjes kunnen op van alles reageren in jouw voedingspatroon, dus het heeft niet zoveel zin om bij voorbaat al dingen te laten staan. Voor hetzelfde geld heeft jouw kindje nooit ergens last van ;)

4. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Denk ook aan koffie! En een kindje kan wel eens reageren inderdaad op pittig eten of ui of id. Maar is vaak uitproberen.

5. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik zou noten achterwege laten, ik had dat nl wel gegeten toen mijn zoontje een paar dagen oud was en dat hebben we geweten. Hij had de hele nacht last van buikkrampjes.

Kijk eens op de site van borstvoeding.

6. CarpeDiem89

CarpeDiem89 Actief lid

2 jan 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Ja mij is verteld dat je alles gewoon kunt eten, alleen niet overdreven gekruid gaan eten.

Je hebt beebs die reageren op bepaalde soorten voedsel, maar je moet gewoon goed onthouden voor jezelf wat je hebt gegeten en kijken waar het aan zou kunnen liggen als je beebje er op reageert.

7. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ja,hoor.waarom niet.
    Alleen Alcohol mag je niet nemen,want dat komt dan in je bv te zitten en dat krijgt de baby ook binnen,maar een brie of filet american mag je gewoon hebben hoor.

8. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Ik heb de eerste 30 maanden gevoed en de tweede voed ik nog steeds :D:D
    Ik heb altijd alles gegeten, het voordeel vind ik dat mijn kinderen ook alles lusten ;)
    ik denk dat het ermee te maken heeft ;)

9. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Jippie!

Ik rook niet, drink niet en drink ook geen koffie. Ook voor de zwangerschap, dus dat is allemaal mooi hihi, dat mis ik toch niet ;)

Dus ik kan lekker aan mijn broccoli en stilton soep na de bevalling hihi.

We eten wel veel uien, tis zoo gezond en hoop echt dat ik dat door kan blijven eten. En ook veel chili con carne, maar ik kan het evt. wel alvast wat minder gekruid maken.

En chocolade? :p

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

je mag echt alles eten. tja je kindje kan krampjes krijgen maar dat kan hij van alles krijgen dus daarvoor zou ik het niet laten.

alcohol mag wel maar zorg dat er dan 3 uur tussen het drankje en de voeding zit.
    en als je een gezellige avond wil hebben klof die voedingen die je anders zou geven gooi dat weg en geef je kindje eerder geklofde melk.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

de lk zei toen als je het tijdens de zwangerschap al veel at kan het weinig kwaad sowieso krampjes zijn niet erg zielig wel maar niet erg

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    en ook roken kan geen kwaad bij borstvoeding, maar dan moet je anderhalf uur voor de bv je laatste siga hebben gerookt..
    de stoffen wordennamelijk niet opgenomen door het melk..

borstvoeding.com staat het helemaal uitgelegd..

13. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Ik heb nooit alcohol gedronken tijdens het geven van borstvoeding... de kleine kan ook onverwachts komen!
    Ik zou het niet doen ;)

Roken? ik wil niet dat iemand bij mijn kinderen rookt en zou helemaal geen borstvoeding geven als ik rookte..
    ik vind het een slechte combinatie, sorry!!

Uien eet ik ook en lekkere spruitjes en mmmm.. chokolade, het kan allemaal ;) je kindje leert de smaakjes al een beetje kennen via de moedermelk :):):)

14. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij eten (aten ;)) hier erg veel met ui en zeer gekruid eten, ook gedurende mijn zwangerschap, maar mijn dochter had heel veel last van krampjes dus hebben we de uien en de scherpe kruiden er uit gegooid en ik merk wel veel verschil..de kruiden zijn we nu weer aan het "opbouwen", maar de uien laat ik nog even staan...:)

15. Amynta

Amynta Lid

19 jul 2010
    25
    0
    0
    Groningen
    Dat is goed nieuws...mijn broodje rosbief is weer een stukje dichterbij gekomen...

:)

16. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ chocola: mijn zoontje heeft ongeveer 7,5 maand lang alleen maar chocolade-mamamelk gedronken :D hij groeide er prima op, haha

17. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Goed he dat je gewoon weer rosbief en filet mag! Joepie nog 10 weekjes :p

18. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Ik neem aan dat je deze nu niet zou eten vanwege de Stilton? Dat is nergens voor nodig hoor. Zolang de Stilton gepasteuriseerd is dan mag je hem gewoon eten. Bovendien gaat ie ook nog in de soep dus wordt nog een keer extra verhit. Ik zou gewoon lekker genieten van de soep :)

Wat betreft je vragen over BV is al duidelijk antwoord gegeven dus daar heb ik niets aan toe te voegen :)

Deel Deze Pagina