Wie moet er ook weer opnieuw beginnen? Een steungroepje.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik zit midden in mijn derde miskraam. Afgelopen maandag bij een echo te horen gekregen dat beide hartjes van mijn tweeling er mee zijn gestopt :( Vandaag zou ik 10 weken zwanger zijn geweest...

Helaas komt het tot nu toe nog niet zo op gang. Volgende week heb ik een nog een aantal afspraken (echo, miskraam kliniek en huisarts) en als het dan nog niet is begonnen dan ga ik het op gang helpen met pillen denk ik.

Ondertussen probeer ik niet teveel in het verdriet te blijven hangen en vooruit te denken, maar ik word zo moedeloos van de gedachte weer helemaal van voren af aan te moeten beginnen. :)

Weer de cyclussen gaan bijhouden, weer die stress of ml wel thuis zal zijn rond de ovulatie (veel op reis voor zijn werk), weer al dat gepieker over wel of niet sporten en zwemmen, wat voor pillen te slikken en drankjes te drinken voor een goede doorbloeding en innestelling, gewoon al dat gedoe en gestress. En dan dat geklus op een bepaalde tijd, ook al geen bal meer aan onderhand :)

Ik dacht dat er vast wel meer dames zouden zijn die zich zo voelen en dat we dan misschien een steungroepje kunnen beginnen om elkaar er doorheen te slepen en door te gaan voor een volgende zwangerschap, hopelijk met goede afloop :)

Ik hoop op reacties ;)

2. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ten eerste vind ik het echt heel verdrietig dat je je tweeling bent verloren!! (ik had ook al gereageerd in je andere topic)

De titel sprak mij meteen aan. Het is weliswaar niet mijn derde miskraam maar ook ik moet weer helemaal opnieuw beginnen... :(
    Volgens mij ben jij ook 37 toch?? Ik ook. Het voelt voor mij alsof ik in mijn blessuretijd zit. Echt zo'n gevoel van 'nu of nooit'.

Ik was 9 weken zwanger toen ik mijn eerste echo had (1 nov) en het kindje al overleden bleek te zijn (6,3 wk). Met 10 weken zwangerschap een miskraam gehad met behulp van Cytotec. Ik zou nu dus 15 weken zijn geweest, in plaats daarvan sta ik nu met lege handen. :(
    Ik mis mijn zwangerschap best wel en wil heel graag weer zwanger worden. Ik zit nu in mijn tweede ronde na mijn mk.

3. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Ook ik voel me aangesproken door deze titel! Ik zit ook op dit moment midden in een miskraam, voor mij de tweede. Vorige week donderdag had ik een echo waarop veel te weinig te zien was en gisteren moest ik weer, maar het was niet verder gegroeid.. Dus nu mag ik afwachten tot volgende week vrijdag of het komt en zo niet, dan wordt ik de 21ste gecuretteerd. Ik wil absoluut geen pillen, omdat ik daar een negatieve ervaring mee gehad heb bij mijn eerste miskraam..

Maar inderdaad.. met lege handen staan ipv een mooi kindje in je buik, dat valt niet mee. Ik merk dat ik het gewoon lastig vind om zwangere vrouwen te zien op het moment.. Ik mag niet klagen, ik heb gelukkig ook een prachtige dochter rondlopen, maar toch.. Deze kleine was zo welkom!

Ik zit nu ook erg te twijfelen.. meteen maar verder gaan met zwanger raken of even pauze? Ik moet er ergens niet aan denken om straks weer zwanger te worden en die eerste weken weer door te moeten.. kon je maar vanaf een week of 12 beginnen.. Die angst dat het weer mis zal gaan, bah..

Nou meiden, ik vind het een goed idee om elkaar er doorheen te slepen!!

4. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Wat fijn dat er reacties op komen :)

Lappie, wat een gezellige naam :D.
    Ja ik ben inderdaad ook 37, en mijn huisarts vond het tot drie keer nodig om me te vertellen dat ik toch te oud word en dat ik maar tevreden moet zijn met wat ik heb :( Dus ik heb precies dat zelfde gevoel als jij: in de blessuretijd, misschien wel al penalties schieten ;)

Gelukkig heb ik daarna nog twee andere echte professionals gesproken die allebei zeiden dat het onzin is, en dat er nog voldoende tijd is. Daar hou ik me dus maar aan vast. Maar ik voel absoluut haast.

Heb jij ook al kinderen, of was dit je eerste op komst?

Ellen, gezelllig dat jij er ook bijkomt. Ik hoop dat we zo een leuk clubje kunnen vormen en elkaar kunnen steunen. Want ik weet niet hoe het voor jullie is, maar bij mij is de lol er echt wel vanaf. Ik doe het alleen allemaal nog maar voor het doel, niet meer de weg ernaar toe zeg maar ;)

Jij zit er dus ook nog middenin. Zwaar he? Al die beslissingen die genomen worden, alle angsten en zorgen over de toekomst. Bah, ik ben het zo zat!

Maar in tegenstelling tot jou kan ik niet wachten met weer beginnen. Inderdaad tijdsdruk hier. Ben bang dat het anders te laat is.

Meiden, ik ben blij dat jullie er zijn, we gaan elkaar steunen!

5. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik meld me ook! Afgelopen woensdag een curettage gehad, was voor mij de 3e keer dat het mis ging. Ik ben inmiddels ook 36 dus zit ook in de blessuretijd (;))

Bij mij is het in 5 maand nu 3x fout gegaan. Het zwanger worden is geen probleem alleen gaat het steeds zo rond de 6 weken fout. Wij hebben nu begin januari een afspraak met de gyn om te bespreken hoe we verder gaan. Ik heb weinig zin in onderzoeken maar 3x is geen pech meer denk ik... dus misschien moeten we wel.
    Ik denk dat we nu eerst een maandje overslaan. Zelf even bij komen. In principe ben je nu al een aantal maanden zwanger en weer niet zwanger en ik heb me wel eens beter gevoeld die maanden ;)

Voor ons is het trouwens ook de 1e.

6. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hoi, we hebben al een zoon van 9 (gehandicapt, zie mijn verhaal in mijn handtekening).
    Maar we gaan dus wel voor ons eerste 'gezonde' kindje. Hoewel onze zoon lichamelijk gewoon gezond is hoor.
    Inderdaad, nu is het penanties schieten haha. ;)
    Wel fijn om te horen dan dat er ook mensen zijn die zeggen dat er nog voldoende tijd is. Ben ook best wel veel met mijn leeftijd bezig moet ik zeggen.
    Lappie is eigenlijk een soort 'koosnaampje' voor mijn laptop. ;):p
    Hoi Ellen en cd28, ik zal andere keer even langer reageren, ook op jullie, ik heb dit weekend eigenlijk niet zo veel tijd voor zp.

7. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Nou, het wordt al een echt clubje zo;)

Ja het is echt rot allemaal, moest gisteren na de echo meteen door bloedprikken en langs de anesthesist.. Daar zit je allemaal niet op te wachten, maar ik laat het maar over me heen komen.

Ik ben pas 24, dus voel zeker geen tijdsdruk, daarom heb ik misschien ook wel zoiets van, even rust.. Maargoed, als alles achter de rug is kan ik waarschijnlijk ook niet wachten.. (ik ken mezelf een beetje ;))

Belachelijk dat de dokter zulke dingen zegt over leeftijd, het is toch je eigen keus.. en laat hem meeleven ipv zulke lullige opmerkingen te maken..

cd28, heftig verhaal van jou! 3 keer in 5 mnd.. wow.. toch wel goed inderdaad om dan wat onderzoek te doen. Al kan ik me voorstellen dat je er niet op zit te wachten!

Lappie, we horen na het weekend vast wel weer meer van jou;)

Meiden, hopen dat we over een poosje allemaal een gezond en goed groeiend kindje in onze buik hebben!

8. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Hoi meiden,

Ik wil helaas ook met jullie mee kletsen.
    Mijn miskraam is op dit moment nog bezig.. woensdagavond het vruchtje verloren dus nu de nasleep.
    Even kort mijn verhaal:
    In juli dit jaar zwanger geworden. Met bijna 10 wk de eerste echo waar we vol vertrouwen heen gingen want ik had alle kwaaltjes en geen bloed oid gehad.
    Op de echo bleek dat het hartje rond 7.1 wk al gestopt was. Eerst cytotec.. pff wat een hel en daarna alsnog een curettage.
    Toen 1x ongesteld geweest en alweer zwanger. Super blij en dit verzachte enigzins de pijn. Wel heel spannend allemaal.
    Twee week geleden had ik ineens een beetje bloedverlies maar had gelukkig die dag de echo gepland met 8wk. We zagen gelijk het hartje wat stevig klopte. De echoscopiste kon het nog niet echt meten zei ze maar het belangrijkste was dat het hartje klopte! Echter hield het bloedverlies aan en werd steeds wat erger vooral met plassen. Dus afgelopen woensdag weer een echo, enn het hartje was gestopt. Deze echoscopiste ging het kleintje wel meten en het bleek maar 7.3 wk te zijn. Het bleek dus dat ik al die tijd al een dikke week achterliep en dat het hartje op 1 a 2 dagen na, op hetzelfde moment gestopt is als mijn vorige mk in augustus. Ook was de miskraam dus al bezig terwijl het hartje gwn nog klopte. Dit roept allemaal heel veel vragen bij me op en heb het idee dat er niks met het kindje was maar dat er iets anders aan de hand is. Vind het heel toevallig dat het beide keren rond bijna precies dezelfde tijd het hartje gestopt is en dat mijn kleintje het nog deed terwijl ik al bloedde. Ik heb het kleintje woensdagavond kunnen zien omdat het vruchtzakje in de wc lag en het zag er prachtig uit. Alles er op en aan dus geen rare dingen te zien.
    Ik ga proberen om een gesprek te krijgen met een gyne om dingen te kunnen vragen en wat onderzoekjes te laten doen. Ook wil ik goed onder controle staan bij een volgende zwangerschap. Pfff wat een ellende.

Denk dat wij even rustig aan doen en dan weer verder gaan maar wat zal het weer eng worden.

Jullie ook allemaal veel sterkte en hopen dat we snel weer zwanger mogen worden EN blijven!!

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik wil ook wel mee kletsen!

Na 6 maanden proberen was ik eindelijk zwanger. Het leek veel langer te duren, want iedereen om mij heen werd ondertussen ook zwanger. Voelde me toen wel een beetje rot, ik wilde ook zwanger worden en heb gewoon lange cyclussen (altijd al gehad), dus weinig kansen voor mijn gevoel.

Toen ik 8 weken zwanger was, begon ik bloed te verliezen, dus heb een vervroegde echo gehad. Het hartje klopte wel, maar het vruchtje was 10 dagen te klein. De dame van de echo maakte zich niet veel zorgen en dacht dat ik gewoon minder lang zwanger was. Dit kon absoluut niet, ik temperatuur altijd en had anders nog geen zwangerschapstest kunnen doen. Ik had er geen vertrouwen meer in. Een dag na de echo heb ik dus ook de miskraam gehad.

Ik mis het zwanger zijn nog steeds, ben nu ook een beetje grieperig en voel me zo leeg van binnen.... Mijn vriend snapt ook niet dat ik er nu nog steeds mee zit, hij vind het wel jammer, maar zegt ja de volgende keer beter toch?! Ik zit er tegenop, weet totaal niet wanneer mijn eisprong is.... Hoe dan ook, we gaan er wel meteen weer voor!

Ik hoop dat 2013 voor ons allemaal wat meer geluk brengt!

10. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Wat erg Manouk, 2 keer achter elkaar.. Het wordt allemaal steeds spannender dan. En dan inderdaad 2 keer rond hetzelfde tijdstip.. ik kan me voorstellen dat het veel vragen oproept.. Misschien onderzoeken laten doen? Niet dat dat leuk is, maar misschien kunnen ze een oorzaak vinden.. O, dus heb hebt het echt goed kunnen zien? Dat lijkt me zo apart!
    Jij ook heel veel sterkte meid!

Nijntje, wat vervelend dat je zo'n lange cyclus hebt.. En wat moeilijk dat het dan misgaat.. De reactie van je vriend maakt het ook niet makkelijker voor je. Je hebt juist zijn steun hard nodig!
    Sterkte!!

En inderdaad, hopelijk meer geluk voor ons in 2013!

11. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Hier ook afgelopen week een miskraam gehad..
    Donderdag begon het met licht bloedverlies, vrijdag een beetje meer, kon gelijk terecht voor een echo..
    1 leeg vruchtzakje, en 1 met een klein prutsje wat ook niks meer deed.. Zaterdag, met 6+6 ben ik het meeste verloren..
    Gisteravond weer een echo gehad, maar ben nog niet schoon, dus woensdagavond nog een echo, en mocht ik dan nog niet schoon zijn curretage.

Mocht ik woensdag 'schoon' verklaard worden, en de dokter en VK samen hebben overlegd voor bloedverdunning, ivm. stollingsafwijking, mogen we er direct weer voor geen, hoef geen cyclus oid af te wachten..

Deze zwangerschap was niet gepland, maar zo welkom, en nu we hebben meegemaakt hoe of wat, zijn we ervan overtuigd dat we dit nu willen, en niet pas over een paar jaar.
    Ik ben 22, hij 27, nu ruim 5 jaar samen, waarvan bijna 3 jaar samenwonend..

Sterkte aan degenen waarvan dit al miskraam nr. zoveel is..:(
    Ik hoop dat voor iedereen 2013 veel leuks zal brengen!:D

12. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Hallo allemaal,

Mag ik ook mee komen praten? Ik zit nu in mijn tweede vroege miskraam dit jaar, beide keren bij ongeveer 6 weken. Gelukkig hebben we al een heerlijk ventje van anderhalf. Maar ook ik voel de tijd dringen omdat ik al 38 ben.
    Ons zoontje hebben we gekregen met wat hulp van hormonen, heb progesteron geslikt om de luteale fase te versterken. Na deze twee miskramen heb ik toch het idee dat ik dat kennelijk nodig heb om succesvol zwanger te kunnen blijven. In januari ga ik weer naar de fertiliteitspoli. Dat had ik al afgesproken toen ik ontdekte dat ik zwanger was. Ik stel me al helemaal voor dat ik dat af kon zeggen, maar helaas....:(

Voor de andere dames hier die ook nog zo recent bezig zijn met de teleurstelling en het verlies; veel sterkte!

13. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Welkom allemaal! Helaas wordt dit een grote groep. Dat is natuurlijk wel een steun maar je gunt dit niemand. Ik lees allemaal van die rotverhalen... Ik wil jullie allemaal veel sterkte toewensen.

Ik hou het kort, voel me niet zo heel lekker. Mijn man is naar de winkel een thermometer halen.. dat ding hadden we niet pff... Ik hoop niet dat ik koorts heb want ik wil echt niet terug naar het ziekenhuis maar alles begint me zeer te doen... Nou ja, misschien valt het allemaal wel weer mee. Ik ga weer op de bank liggen :)

14. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Cd28, ik hoop voor je dat je geen koorts hebt.. lijkt me ook geen pretje om weer naar t z'huis te moeten, succes!

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat een grote groep al inderdaad. Het verbaast me echt hoor hoe vaak het mis gaat. Ik was me hier helemaal niet van bewust toen ik zwanger wilde worden. Pas toen een vriendin een miskraam kreeg een paar maanden geleden, ging ik op internet info opzoeken. Helaas komt het bij 20% voor volgens de gyn en verloskundige.

cd28, kan de koorts dan iets te maken hebben met de curretage? Sorry als dit een domme vraag is, maar heb er niet zo veel verstand van. Ik heb helaas al 2 dagen koorts en pijn, maar neem aan dat het gewoon een griepje is. Heb geen buikpijn gelukkig. Jij wel?

16. Disch

Disch Lid

7 aug 2011
    76
    0
    0
    zaanstad
    Hoi hoi
    Ik kan mij ook wel melden bij jullie jammer genoeg..
    In januari voor t eerst zwanger maar werd een bbz, 2 weken ziekenhui
    en uiteindelijk een mtx injectie is een soort chemo om t schoon
    te maken van binnen.. daarna eind mei weer zwanger werd een
    mk op mijn trouwdag :(
    Terug van huwelijksreis in juli weer een mk, september weer en
    op dit moment een m.a. Dacht echt dat t deze keer goed zou
    gaan want ik had en heb geen bloedverlies maar op de echo
    zagen ze een ringetje van 2mm wat veel te klein is voor 6 wk
    wat ik dacht te zijn en hcg daalde in 2dg van 419 naar 360..
    Nu ben ik aan t afwachten tot mn lichaam t zelf afstoot maar er
    gebeurt maar niks.. Maandag even met de dokter overleggen.
    Het is idd jammer dat we met zoveel zijn meiden ik hoop dat 2013
    ons jaar wordt hoor!! Dat we allemaal een mooi berichtje
    kunnen plaatsen hier!!
    Xxx Disch

17. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Het is jammer dat het om een droevige reden is, maar ik ben toch heel blij met zoveel reacties hoor. Ik weet zeker dat we elkaar erdoorheen kunnen slepen, elkaar uit dipjes kunnen praten en ideeen en informatie kunnen uitwisselen. Op naar een goede zwangerschap voor ons allemaal! :)

Heb helaas nu geen tijd om uitgebreid te reageren, pas na het weekend weer.

Tot dan!

18. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Inderdaad 'fijn' dat we dit met elkaar kunnen delen. Helaas wordt de groep heel groot. Ik wist ook niet dat het zo vaak mis gaat maar nu je er zelf in zit merk je dat wel.

Gisteravond nog naar het ziekenhuis geweest want had dus wel koorts. We hadden eerst gebeld en ik mocht gewoon een paracetamol nemen maar ze belden direct terug dat ik toch moest komen. Het schijnt niet schoon te zijn. Ik heb een antibiotica kuur gekregen en toch nog van die pillen. Alleen doen die niets...
    Ik moet morgenvroeg weer komen en als het dan niet schoon is maandag opnieuw een curettage. Aangezien die pillen niets doen bereid ik me daar maar vast op voor.

19. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    he meiden
    sommige namen ken ik al van andere berichten. k mag mij ook helaas aansluiten bij dit forum. Ik heb vorige week een echo gehad, was bijna 9 weken maar het vruchtje werd gemeten om 7wkn3dgn en geen hartactie. Ik heb besloten voor een curretage en zal deze maandag krijgen. Het is heel dubbel want ik heb helemaal geen bloedverlies oid.
    Wel wil ik nu zsm weer beginnen maar zie er ook tegen op want Angelhope schrijft..weer kijken wanneer je vruchtbaar bent, juiste tijd klussen etc... en dan hopen dat het snel raak is. En nog belangrijker, hopelijk dat mijn cyclus snel weer normaal is!

Meiden succes allemaaal!

20. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Sterkte!!

Deel Deze Pagina