Wie moet er ook weer opnieuw beginnen? Een steungroepje.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Hey Mounia en Kim,

Ik hoor het zoveel inderdaad dat je er niet te veel mee bezig moet zijn. Eerlijk gezegd ben ik dat ook niet zoveel meer. Maar ik merk gewoon dat ik er steeds pessimistischer in word. Eerst was het: 'Ohhhhhh dit keer is het vast raaakkkk!!??' nu is het meer: 'Ach, het zal toch wel weer niet.'

Ik wil graag de rust vinden die jij toen vond Mounia, ik weet alleen niet goed hoe. Ik kan me er niet toe zetten niet de dagen bij te houden. Ik wil nog steeds alles doen om het zwanger worden te doen vlotten. Niets geks, maar gewoon de ovu dagen bijhouden en mijn NOD natuurlijk. Ik heb geprobeerd om alles gewoon op de vrije loop te laten, de - We zien vanzelf wel - maar dat kan ik niet volhouden.

Wat doe jij Kim? Hou je nog steeds alles bij of laat je het gewoon gebeuren?

En ja mijn datum was 24 september. We zijn ook ongeveer tegelijk begonnen zo te zien. Wij zijn begonnen in sept 2012. We lopen erg sync! Misschien mogen we ook weer tegelijk zwanger worden dan? :)

En Mounia, ik ben echt echt heel blij voor je hoor! De stomme jaloesie kunnen we gewoon negeren en dan geef je mij in ieder geval weer hoop dat het allemaal uiteindelijk toch goed komt!

2. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Ik hou wel een beetje mijn cyclus bij in de zin van: hoeveel dagen duurt het, wanneer is mijn nod en wanneer ben ik dan ongeveer vruchtbaar, heb 1 ronde ovu testen gedaan en verder niks van dat soort dingen.. Ben van mening als je constant ovu testen doet en temp. Enzo dan ben je er teveel mee bezig..
    Het geheel loslaten kan ik ook echt niet.. Zelfs op vakantie niet, lig hier lekker op mijn bedje in de zon in Italië en ben toch met zwangerschapsforum bezig, dus hoe je het los moet laten, geen idee??
    Wat dat synchroon lopen betreft: zullen we dan afspreken dat we deze ronde allebei zwanger worden? Lijkt me wel gezellig :)

3. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Joyjoy en Kim, dan sluit ik me maar wel even bij jullie aan.
    Joyjoy: Ik herken je gevoel erg goed. Afgelopen maandag was de dag dat ik uitgerekend had moeten zijn en dat was wel even lastig. Als ik dan voorbij zie komen dat er weer iemand zwanger is, dan steekt dat toch altijd wel even. Het oprecht blij zijn voor iemand zit er niet meer bij. Bij mij gaat dat gelukkig wel steeds beter en ik kan juist weer iets positiever naar de toekomst kijken. Ik heb het idee dat de boel een beetje verwerkt is.
    Ook ik ben behoorlijk veel met mijn cyclus bezig, maar ik heb besloten me niet meer druk te maken over het feit dat ik het los moet laten en dat alleen geeft al rust. Mezelf de druk op leggen dat ik het los moet laten, wat toch niet lukt, geeft alleen maar meer stress. Dus nu lekker ontspannen de boel in de gaten houden, haha :D
    Joy, ik hoop dat je snel met positiviteit naar de toekomst kan kijken.

Liefs

4. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Goedemiddag allemaal!

Kim, precies hetzelfde hier. NoD en ovu dagen hou ik bij. Geen testen verder, heb ze wel nog maar ik vind het teveel gedoe. Ik vind het prima om het 'ongeveer' te weten wanneer de dagen vallen.
    Ohh lekker vakantieeeee! Geniet er van!! Wanneer heb jij je nod nu? Mijne is 1 sept.

Lieflief, Oprecht blij zijn, tja.. dat is een lastige. Ik ben wel erg blij voor 'ze', maar ook erg jaloers en verdrietig voor mezelf tegelijker tijd en de laatste tijd overheerst dat tweede. Mijn petekindje is ondertussen geboren (eind mei) en hoewel ik het heeeeeerlijk vind en ontzettend veel van dat mannetje hou, steekt het enorm.
    En inderdaad, los laten gaat niet lukken. Dit is nu eenmaal wat we willen met ons leven en waar we met alle hoop op zitten te wachten.
    Dank je wel :D ik hoop dat we samen de rust kunnen vinden!

5. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    @joyjoy, mijn nod is pas half september ofzo.. Cyclus van ongeveer 39 dagen, dus moet veel geduld hebben.. Laatste keer was het zelfs 42 dagen..
    Maar ga voor jou duimen alvast!

6. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Morgen dames,

Heel herkenbaar hoor die gevoelens. Op en neer... maar goed tis ook niet niets he.

Hier , vandaag naar de gynaecoloog, voor onderzoeken waarom t 3x fout is gegaan. Weet niet of ik hoop dat er iets uitkomt.. ene kant wel en dat we dr iets aan kunnen doen dmv medicatie bijv.
    Andere kant niet en dat we gewoon "domme pech" hebben gehad en door kunnen.
    85% van de onderzoeken komt niets uit.. dus we zullen zien.
    Eerst maar kijken wat de gynaecoloog wijsheid vind.
    Laat het nog wel even weten!

X Joyce

7. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Succes bij de gynaecoloog vandaag Joyce!

8. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Dank, het viel mee..
    Zag er tegen op, dat getrek aan mn lichaam had ik geen zin in.. maar gyn zei ook meteen doen we voorlopig ff niet.
    Chromosoomonderzoek nu .. van mij al bloed afgenomen, man gaat maandag na het werk even langs voor bloedafname. Over een maand belt ze over de uitslag daar van.
    Voor de rest word ook de bloedstolling nagekeken maar kan pas in oktober omdat het pas kan 3 maanden na een zwangerschap.
    De laatste/3e miskraam was pas in Juli, dus formulier meegekregen en in oktober weer bloedprikken. Week later daar de uitslag van.
    Dus afwachten! Stiekem hoop ik gewoon weer zwanger te worden voor die tijd en wat geluk te krijgen dat het voldragen mag worden!
    Gyn denkt ook dat we gewoon pech hebben, maar snap 100% dat de onderzoeken gedaan moeten worden om het 1 en ander uit te sluiten.

Menstruatie hier alweer bijna over.. was best een stevige dit keer :D .. dus gaan we weer op weg naar de eisprong!
    Oh en Mounia .. ik heb ook maar de Multi Zwanger Worden pillen van Etos gehaald, gyn zei .. t kan alleen maar helpen ;) kwaad kan t nooit. Dus eens kijken.

X Joyce

9. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Hoi meiden,

Houdt moed!!! Snap jullie helemaal. Zat nog niet zo lang geleden in hetzelfde schuitje. Na 2 jaar en 2 MA verder is het hier toch gelukt en gaat het goed. Mijn duimen draaien voor jullie!!!

10. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    hallo, sorry voor mijn ego gedrag. Maar had nog al zorgen om mijn testen die nauwelijks opliepen.
    Donderdag kreeg ik een hele lichte bloeding. Meer licht rose met slijm.
    Ik had er niet echt een goed gevoel over. Gisteren mocht ik in het echocentrum een vroege echo en daarop was niets te zien. Ik zou 6,2 moeten zijn, dus als een vruchtje moeten hebben. Maar helaas. Wel dik slijm en ze slzageb dat er een ei gesprongen was. Maar geen vrucht. Volgens de echoscopiste wordt dit een miskraam. Moet nu een week wachten en krijg dan weer een echo. Daarna kijken ze verder. Of medicatie of curratage. Hoop dat mijn lichaam zelf alles opruimt.
    Ik ga ook proberen afstand te nemen. Heb de watsapp groepen verlaten en de apps eraf gegooid. Geen testen meer of iets. Het is klaar nu. Ik kan niet nog een keer dit allemaal meemaken.. nogmaals sorry

11. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Heel begrijpelijk hoor Floor, helemaal niet nodig excuses in wat voor een vorm dan ook aan te bieden.
    Jammer dat t ook bij jou weer mis moest gaan. :(
    T wordt ons allemaal ook niet makkelijker gemaakt.
    Moet zeggen dat het loslaten me bevalt, misschien jou ook.
    Iets meer ruimte voor andere dingen. We hebben wel de onderzoeken laten doen en ik houd de temp bij maar das meer om gewoon mn cyclus bij te houden.
    Voor de rest ben ik hier veel minder actief en doe geen testjes meer.
    Ik hoop dat het allemaal snel achter de rug is en je eigen lichaam het oplost en dat je het ook snel een plekje kan geven meis, tis allemaal niet makkelijk.

Hele dikke digi knuf Joyce

12. mounia05

mounia05 Niet meer actief

@floor, je hoeft helemaal geen sorry te zeggen.. Sterkte dikke knuffel en ga voor je duimen dat het gewoon snel goed komt

13. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    @ floor: :( vind het heel sneu voor je..
    Excuses is totaal nergens voor nodig..
    Hopelijk valt het allemaal een beetje mee komende tijd, sterkte..

Hier net weer thuis gekomen van vakantie, ontzettend moe, dus zo lekker naar bedje toe..

14. Loontje4

Hoi hoi,

@ Floor, jee wat verschrikkelijk. Rustig aan en doen wat goed voelt en vooral je niet schuldig voelen.

@ Kim, lekkere vakantie gehad?

Sterkte allemaal meiden!!

15. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    @ loontje, heerlijke vakantie gehad!
    Nu nog paar daagjes vrij en dan begint het normale leven weer..
    Hoe gaat het bij jou?

16. Loontje4

Hoi Kim,

fijn dat je vakantie fijn is geweest.
    Hier gaat het redelijk. Veel klachten van bekkenbodem en er zit een zenuw klem tussen mijn bekken en heiligbeen dus ben al een paar weken bij de fysio. Verder erg moe. Deze zwangerschap vliegt echt voorbij. Heb gewoon geen tijd om stil te staan bij alles net zoals bij de eerste keer. Werk nu 2 uurtjes minder en dan gaat het wel. Maar ben wel blij met mijn zwangerschap hoor. Jullie zullen wel denken zij is wel zwanger en zit alleen maar te zeuren. Het is gewoon vervelend maar gelukkig wel tijdelijk. We passen ons aan ;). Hoe is het met de anderen?

17. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    fijn dat het zo goed gaat loontje! Tja klachten horen erbij.

Hier nog geen bloeding of iets, ook nergens last van.. ben benieuwd wat ze maandag nu besluiten te doen. Ik zou het niet erg vinden om de zelfde pillen te krijgen als bij de vorige zwangerschap. Dan wel hopen dat alles mee komt er er niet alsnog een curratage nodig is.
    Maar het meest duim ik nu ervoor dat mijn lichaam het vanzelf afstoot... maar vrees van niet.

18. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Ik hoop het ook voor je Floor, blijft de minste aanslag voor je lichaam.

@Kim fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad!

@Loontje.. klachten horen dr inderdaad bij, hihi geniet er maar van!

@ Hier .. ik gebruik nu die multi zwanger worden pillen van etos.. en lijkt wel of mn cyclus ietwat veranderd is. Volgens mij komt mn ei er al aan.. mega temp daling vanmorgen en sexdrive omhoog.
    Hopelijk nog niet vandaag.. manlief is al paar dagen moe dus sinds zondag op maandag niet meer sex gehad. Probeer m vanavond te verleiden maar moet wel leuk blijven, moe is moe.
    We zullen zien. Eisprong hebben we niet in de hand he ;)

19. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Dank je wel dames! Vind het wel moeilijk om op zp te komen merk ik. Maargoed, ik moet afwachten, nog een dag wachten. Morgen om half vier de echo.
    Gisteren een test gedaan en had echt een knaller. Ze lopen nog op, dus moet er ergens iets zitten. Waarschijnlijk niet goed, maar het zit er wel. Hoop dat ze iets kunnen vinden.

20. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Moeilijk hoor floor, heel veel succes/sterkte morgen..

Hier beetje geïrriteerd door een rekening van de menzis (weet best dat iedereen zijn eigen risico moet betalen) maar dit was de rekening van de opname is het ziekenhuis van de curettage en dat voelt dan toch even zwaar klote!
    Je vraagt er niet om (bij andere ziekenhuis bezoeken meestal ook niet) en het is al zo verdrietig en dan krijg je ook nog eens een behoorlijke rekening.. Maarja, het is nou eenmaal zo, maar wel frustrerend..

Verder hoop ik deze ronde mijn eisprong benut te hebben (geen idee wanneer die was/is) maar ga maar van mijn gemiddelde cyclus uit en dan zou mijn eisprong gisteren geweest zijn, maar denk (gevoelsmatig) eerder.. We zullen zien, we hebben in ieder geval ons best gedaan ;)

Deel Deze Pagina