Wie moet er ook weer opnieuw beginnen? Een steungroepje.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Heb jij daar een rekening van gekregen?? Ik (nog) niet..
    Heb alleen het bloedprikken moeten betalen, vond ik al stom genoeg.

2. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Hier ook nog nergens een rekening van gekregen.. zijn toch sinds feb/mrt ook al onderzoeken gedaan naar eisprong.. dus echo om de 2 dagen tot aan eisprong daarna bloedprikken.
    Afspraak in ziekenhuis bij MA .. medicijnen mee gekregen (wel weer terug gegeven omdat t vanzelf op gang kwam, maar toch).
    Nu een chromosomenonderzoek voor beide dus we zullen de volle wat is het.. 330 euro per persoon eigen risico wel voor onze kiezen krijgen.
    zucht.. als we er nou iets voor terug kregen he...

Hopelijk worden we beloond, manlief en ik zijn wel toe aan een wondertje in ons leven!
    Ik zit nu rond de eisprong denk ik.. had wat druk in de buik.. en sexdrive is erm.. goed aanwezig :D ook veranderd mn afscheiding al. Blijf doortempen, kijken wat FF zegt.

Alle meiden succes en sterkte daar waar nodig.

X Joyce

3. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    De rekening is puur het eigen risico wat iedere verzekerde heeft.. Mijn vriend had vorig jaar februari zijn arm gebroken, kreeg hij pas eind van het jaar de rekening van en was ook niet mis..
    Ik had de curettage in februari en kreeg hem nu, 168 euro..
    Ik weet dat het gewoon eigen risico is, maar het voelt zo gemeen.. Word je zwanger, gaat het mis, moet je naar het ziekenhuis wat je eigenlijk helemaal niet wil en vervolgens kost je dat een half jaar later zoveel geld.. Bleghh

4. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ja dat is echt balen idd. Ik moet daar dus rekening mee houden. Damn..
    Welke verzekering hebben jullie?

5. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Maakt volgens mij niet zoveel uit welke verzekering je hebt, iedereen heeft een verplicht eigen risico van 350 euro, als je dat al gebruikt had dan krijg je geen rekening.. Als je heel uitgebreid verzekerd bent, dan vergoeden ze misschien wel iets meer, dat weet ik ook niet precies..

6. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Heb wel een aanvullende, ook nog geen rekening gehad. We zullen zien .

7. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Vandaag de echo... Spannend ben benieuwd wat ze gaan doen.

8. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Maakt niet uit waar en welke verzekering, de eerste 350 euro is voor eigen rekening (eigen risico).

Spannend de echo Floor, ik hoop dat alles ok zit, ga hard voor je duimen en aan je denken vandaag!
    Hoe laat mag je? Succes!

X Joyce

9. mounia05

mounia05 Niet meer actief

Hoi dames,

Even een berichtje vanuit Turkije :$ ..

Ik had ergens hier op het forum gelezen dat iemand ook een rekening kreeg voor curatage maar dat dat niet bleek te kloppen en dat als je het krijgt je er achter aan moet gaan. Als het goed is moet dat gewoon vergoed worden..

@joyce , spannend hoor ik ga heel hard voor je duimen dat je eisprong goed benut wordt :D

@floor, wat een verwarring die knaltest.. Heel veel succes vandaag en blijf toch voor je duimen dat de wonderen de wereld niet uit zien en de echo een prachtig kindje laat zien

10. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ik hoop het ook, maar de echoscopiste zei me geen hoop te hebben. Want dit ging niet goedkomen. Dus ik hoop nu meer op een schone baarmoeder, al denk ik dat niet, want ik heb niets verloren.
    Dan hoop ik dat, als het er nog niet goed uit ziet, dat ik snel Door mag naar de gyn.

Vanmorgen na de podoloog geweest, doorverwezen naar de fysio voor zooltjes. Misschien dat mijn rug daar beter van wordt. Vreselijk, gelukkig wel een oudere man. Kleding uit en in ondergoed op een plaat staan. Drukt hij mijn recht knie naar voren en zegt zo sta je altijd he? Uhmm ja meestal wel. Ik weet dat het niet mag, moet recht staan van de fysio. Zegt hij, jij kan niet anders want dit is de enige manier waarop je recht staat. Je bekken staat scheef en als je je rechter knie buigt staan ze recht... Mooi kan er ook nog wel bij Grrr nu heeft hij halve zolen gemaakt en die worden iedere twee maanden opgehoogd. Nu is de linker dus 3mm hoger en waarschijnlijk gaat dat door tot 9mm verwacht hij. Nou we gaan het zien. Hoor al wel van veel mensen dat het onwijs kan schelen die zolen in rugklachten

11. akaper

akaper Actief lid

5 aug 2013
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier ook ergens gelezen dat curretage in principe wel vergoed moet worden want huisarts en verloskundige hulp ed valt niet onder eigen riscico.. curretage is natuurlijk net wat de verzekering er van maakt maar het is het wel waard om er even achteraan te gaan.. Heb afgelopen vrijdag ook een curretage gehad dus hou hetzelf ook in de gaten.. maar kan soms heeel lang duren voordag je de rekening krijgt...

12. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Eigen risico in 2013: 350 euro

U betaalt een eigen risico van 350 euro als u ziekenhuiszorg krijgt die vergoed wordt vanuit de basisverzekering. Dit eigen risico is verplicht voor iedereen van 18 jaar en ouder. Het eigen risico gaat in op de dag dat u 18 jaar wordt. Dit betekent dat u in een kalenderjaar altijd de eerste 350 euro aan zorgkosten die onder de basisverzekering vallen zelf moet betalen. Naast dit verplichte eigen risico kan het zijn dat u een vrijwillig eigen risico betaalt. Dit heeft u dan zelf afgesproken met uw zorgverzekeraar.

Als je al boven die 350 euro zit is het inderdaad waard om even na te kijken.

@Akaper Balen zeg dat je een curretage hebt gehad.. ook al behoorlijk wat voor de kiezen gehad zie ik in je onderschrift.
    Gelukkig wel beloond met een zoontje zie ik. Hopelijk voor jou snel weer raak van een plakkerd :D

X Joyce

13. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Floor: Hoe is het gegaan vandaag?

14. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hier: Ik moet ff mijn gedachten/gevoel kwijt. Ik zit nu op 7 dpo en heb zo'n voorgevoel dat ik zwanger ben. Ik heb nog geen symptomen die hierop wijzen, maar het is een soort innerlijk gevoel. Ik wil hier natuurlijk niet vanuit gaan om teleurstelling tegen te gaan, maar ik merk dat ik het in mijn hoofd al ben, heel raar.
    Nu moet ik vanavond sporten, ik volleybal, en ik weet nog niet hoe ik het moet gaan doen. Ik heb voor mezelf besloten dat als ik zwanger ben ik stop met volleybal, om zo geen risico te lopen (ivm duiken, springen, ballen in de buik) en dan ga ik wel zwemmen ofzo. Ik kan volgende week pas testen (heb nu al wel de drang) en heb deze week 2 trainingen. Ik ben niet zo goed in rustig aan doen en dat kan ook eigenlijk niet, maar wil me ook niet afmelden, omdat ik niet zeker weet dat ik zwanger ben en ook nog niet alles wil laten. De VK heeft bij mijn 1e zwangerschap wel gezegd dat ik tot 11 weken mocht volleyballen, maar door de miskramen durf ik niet zo goed.
    Ik weet nu echt niet zo goed wat ik moet doen. Daarbij baal ik van het gevoel van zwanger zijn, want ik kan er nog niets mee. Voor hetzelfde geld is er niets en ben ik volgende week zwaar teleurgesteld. Zucht.
    Sorry voor mijn klaagzang, maar moest het echt ff kwijt.

15. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Poeh moeilijk lieflief, wel herkenbaar.
    Ik heb dat met dieeten, ik ben weer op dieet en volgens mijn gyn kan en mag ik dat gewoon blijven doen tot de positieve test, bij 5-6 weken niet meer.
    Ik vraag me ook iedere keer af of ik wel alles binnen krijg voor een innesteling/bevruchting en dergelijke.. maar schijnt niets uit te maken voor een daadwerkelijke zwangerschap.

Dus als het goed is kan je doen en laten wat je wil tot na de innesteling en dan naar je zwangerschap leven.
    Maar ik snap je wel hoor, ik durf ook geen zware activiteiten aan als ik weet dat ik zwanger ben. Zelfs 45 minuten lopen per dag had ik mn twijfels bij. (komt ook omdat laatste mk na een stevige wandeling op gang kwam.) maar ik ga maar van de gyn en haar adviezen uit.

Ik duim en hoop met je mee dat je gevoel het bij het juiste eind heeft! en dat t een flinke plakkerd is ook!

X Joyce

16. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ik ben geweest. Vorige echo was er niets, nu een vruchtzakje dat overeenkomt met een termijn van 4 weken. Grote kans dat het als nog een miskraam is, maar ze wilde toch twee weken wachten en kijken wat het zakje doet. Theoretisch zou het ook kunnen dat het al vroeg is mis gegaan en dat ik weer opnieuw zwanger ben. Dan is een echo van vier weken goed. Ik zag het ook meteen, riep ook ik zie iets! Al voor zij het had gezien en ingezoomd haha
    Maar het kan nog alle kanten op. Vind twee weken wel lang, maar snap wel dat je het na een week nog niet kan zien.
    Ben zelf best rustig en denk dat het fout gaat. Alleen de hoop is van 10% naar 15% gegaan. We zullen zien
    16september weer een echo als het goed is. Wel vreselijk spannend.

17. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Lief: hoop zo dat het bij jou goed zit! En dat je eindelijk weer zwanger mag worden.

18. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Spannend floor, hoop gewoon dat het toch een goede zwangerschap is, maar snap je wel.. Lastig 2 weken geduld hebben..

Lief lief, hoop dat je gevoel het juist heeft! Het zou geen kwaad moeten kunnen als je nu gewoon zou volleyballen, maar snap hoe je denkt.. Ik ging een dagje naar centerparcs toen ik pas zwanger was en hier ging het niet helemaal goed de waterbaan af, stuiterde hard op en neer en heb wel eens gedacht dat het hierdoor misschien mis was gegaan, maar volgens verloskundige kon dit niet, aangezien het vruchtje zo goed "ingepakt" zit..
    Als je je er niet goed bij voelt zou ik een weekje overslaan..

19. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Floor: Spannend hoor! Ik ga heel hard hopen dat het toch goed blijkt te zijn! Ik wil je voor de komende wachtperiode erg veel sterkte toewensen! Dikke knuf!

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb gisteren gewoon gesport. Ik wilde eigenlijk rustig aan doen, maar het was de eerste training van het seizoen en wil me dan toch wel goed laten zien. Ik heb het er wel even met mijn broer over gehad (hij is één van mijn trainers) en woensdag heb ik weer trainen, maar wil dan echt even wat rustiger aan doen. Ik heb ergens gelezen (weet niet wat daar van klopt) dat sporten heel goed is in je zwangerschap, maar dat je ervoor moet zorgen dat je niet helemaal stuk gaat, dat dat niet goed is. Nou, ik ben gisteren meerdere malen behoorlijk stuk gegaan. Ik heb toch zo'n lekkere conditie ;), haha.
    Verder hoop ik natuurlijk dat ik maandag positief test en dan een jaar niet volleybal, ik ga dan over op zwemmen.

20. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Floor ik ga hard voor je duimen hoor! Hopelijk zit t allemaal goed meis!

Lief goed dat je toch bent gegaan :) Gewoon zover mogelijk je gevoel volgen. Hopelijk test je inderdaad snel positief! Duim ook voor jou!

Hier vandaag eisprong.. alle symptomen aanwezig, rugpijn, slijm, lage temp, meer zin ;) maar goed.. manlief is daarintegen te moe.. dus alleen van t weekend t gezellig gemaakt. maar vorige keer was t ook raak terwijl we t 2-3 dagen voor de eisprong alleen gedaan hadden, komt vast goed.

Succes meiden!

X Joyce

Deel Deze Pagina