Wie moet er ook weer opnieuw beginnen? Een steungroepje.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Dankjewel meiden... Weet het zelf ook even niet zo goed..
    Heb ergens spijt dat ik getest heb, had ik dit niet gedaan, dan was dit gewoon mijn ongi geweest en had ik er geen verdriet over gehad.. Tuurlijk zou ik dan ook weer gebaald hebben, maar toch anders..

2. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ik snap dat je dat zo ziet, maar je hebt nou eenmaal wel getest. Dit zal dus weer even een plekje moeten krijgen en dat mag ook! Sterkte meis!

3. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Heel veel sterkte kim.. hoop dat je dit snel een plekje kan geven. Dikke digi knuffel.

Hier een paar lastige dagen achter de rug. Natuurlijk de geboorte dag, we zaten in een verbouwing en gisteren kwam een collega die net bevallen is op visite met de kleine. Ik schoot helemaal vol.. alle stress kwam eruit, dus jankdag gehad. Zou willen dat het wat minder werd allemaal. maar helaas. Zal vast slijten, maar voor als nog blijft het heftig met bepaalde momenten.

4. Jootjekadootje

Jootjekadootje Niet meer actief

Vandaag is mijn miskraam gestart, in mijn 5e week. Voor de eerste keer zwanger, na de eerste keer proberen. We waren zo blij dat het zo snel gelukt was en vanaf mijn test was ik zo gelukkig. Hoewel ik me ook een beetje zorgen maakte over de menstruatie achtige pijn die ik voelde. Nu dus een miskraam. Ik ben er echt verdrietig van. Vreselijk dat sommigen van jullie dit al veel te vaak hebben meegemaakt. :(
    Hoe snel na een miskraam komt eigenlijk de cyclus weer op gang en kunnen we het weer proberen?

5. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Hey meiden,

Kim hoe is t nu meid?

Floor, jammer dat t zo pijnlijk blijft he :( hoop dat je snel verder kunt! Dikke knuffel!

Jootjekadootje, sterkte meis en helaas welkom in ons groepje.
    Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn van een "plakbaby"
    Wanneer de cyclus weer op gang komt is helaas niet te zeggen.. bij iedereen en bij iedere miskraam weer anders.
    Bij mij was t bijna iedere keer dat t mis ging dat ik 3 weken later weer een eisprong had, maar heb ook meiden gehoord die veel langer moesten wachten.. ligt er ook aan hoe snel het hcg hormoon uit je lichaam is.
    Sterkte en op naar een goede zwangerschap!

X Joyce

6. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    @floor, die dagen en confrontaties zijn ook lastig :(
    Op de dag dat ik bloed begon te verliezen kreeg ik een sms van een oud collega (die ook al 2 miskramen had gehad) dat ze nu 3 maanden zwanger is.. Tuurlijk ben ik blij voor haar, maar het steekt wel...

@joyce, hier gaat het wel weer, hele week gewerkt en in de avond elke keer druk geweest, dus weinig tijd om er bij stil te staan.. Vandaag vrij, dus hoop dat ik me een beetje kan vermaken..
    Donderdag erg veel bloed verloren, sommige stolsels waren zo groot dat ik er naar van werd :( (sorry voor de details) heb nog even gebeld net de gynaecoloog, maar als het bloeden langer dan een week duurt of de test na een week nog positief aangeeft, dan moest ik maar even langs komen.. Bloeden word langzaam wat minder (ookal vind ik het nog best veel) maar denk wel dat het binnen een week stopt..
    Niet veel zin om een test te doen, maarja...

7. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    @jootjekadootje, sterkte..
    Durf niet te zeggen hoe en wat met je cyclus, want bij mij was de eerste keer dat ze er met de echo achter kwamen en ben toen niet uit mezelf gaan bloeden.. En heb toen ook niet precies bijgehouden hoelang mijn eerste cyclus weer was..
    Heb al wel vaker gehoord dat als je een (vroege)miskraam hebt dat de kans dat je de komende ronde zwanger word groter is, dus laten we dat maar hopen dan....

8. Lasas

Lasas Bekend lid

20 aug 2013
    993
    30
    28
    Hoi meiden, hier na 12 rondes ' eindelijk ' een positieve test, we waren echt zooooo blij, helaas was de vreugde van korte duur, met ongeveer 6 weken begonnen met bloeden en hevige krampen! Echo gehad en alles leek schoon. Ik blijf nu alleen buikpijn houden, dus wil verloskundige maandag weer echo doen. Wat een achtbaan van emoties de afgelopen weken! Ook nu, sinds ik weet dat miskraam is wil ik door, door naar de volgende ronde, door naar een ronde dichterbij ons wonderlijke. Pfff heftige tijd!

Dikke knuffel voor jullie!

9. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Voor alle nieuwe meiden hier, sterkte!!!! Ik hoop dat jullie allemaal snel weer een posi test in handen hebben.

@ Kim, jee wat een K#^%*Tzooi. Sterkte meis!! Denk je ook even aan jezelf!!

@ Floor, blijft lastig die confrontaties!! Lekker brullen meid. Hoort toch bij de verwerking. Heb ook heel wat afgebruld met de 2 MA. Knuffel!!

Hier gaat het goed. Meer klachten maar ja moet er iets voor over hebben. Hopelijk volgen jullie mij allemaal snel!!!

10. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    @lasas, sterkte.. Extra lastig als je er al zo lang op hebt moeten wachten en het dan alsnog mis gaat..
    Hopelijk is je buikpijn snel over en is je baarmoeder verder schoon..

@loontje, vervelend dat last van klachten hebt, maar daar krijg je inderdaad wat moois voor terug, dus dan heb je het er wel voor over :)
    Hier gaat het wel weer wat beter, soms nog wat steek/krampen, maar bloeden is bijna gestopt... Emotioneel is het ook wel rustig, kan merken dat het verdriet niet zo heftig is als toen, maar toen was ik ook al wat langer gewend aan het idee dat er een kindje zou komen en nu was ik nog niet echt overtuigd..
    Dit weekend was ik lekker vrij, geen werk, geen verplichtingen, dus lekker uitgerust :)

11. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    nieuwe meiden helaas welkom. Veel sterkte de komende tijd. Het blijft lastig allemaal.

kim hoe is het met je?? Ondanks dat je er niet van overtuigd bent kan het toch nog wat later hard aankomen. Kijk naar mij.

Ik heb vannacht echt zo'n levensechte droom gehad.. ben er de hele dag al gesloopt van. Schoonzus is zwanger alleen in de droom hoorde ik dat het een tweeling was. Mijn andere schoonzus was stiekem zwanger geworden omdat ze zonder dat iemand er van wist met de pil was gestopt. Ze keek daarbij mij aan en zei mij lukt het wel en jou niet! Toen ben ik helemaal uit mijn slof sprongen en b en haar aangevallen....... Uiteindelijk weg gegaan en naar mijn moeder gegaan, maar die woonde niet meer op de plek waar haar huis stond. Haar huis was vervangen door een mega groot gebouw. ben toen naar huis gegaan en in huilen uitgebarsten bij vl. toen werd ik wakker. helemaal over de zeik natuurlijk. Wordt er echt gek van soms. Het verdriet zit echt zo diep, dat ik me afvraag of ik niet met iemand zou moeten gaan praten.. terwijl ik helemaal niet zo'n type ben. Meer een "komt allemaal wel goed type die maar druk doorgaat"
    pfff soms weet ik het even niet meer. Vanmorgen maar even naar stal gegaan, paard gevoerd en een pennymoment ingelast. nu zo naar het werk. Terwijl ik nu al het idee heb dat ik de dag er al op heb zitten.

12. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Wat een klote droom floor! Soms blijf je daar echt in hangen....
    Ik vind het ook moeilijk om alles positief te blijven zien..
    Heb in het verleden ook hulp gehad bij een psycholoog en heb sinds een paar weken weer gesprekken, het kan soms echt helpen..
    Zit ook sinds ruim 3 weken aan de anti depressiva :( merk dat het langzaam begint te werken en ik wat minder schommel met mijn emoties..
    Naast de miskramen zit ik ontzettend met het feit dat ik zoveel aangekomen ben de laatste tijd.. Ik weet dat ik het zelf doe, maar heb mezelf dan gewoon niet onder controle.. Voel me dan rot en eet dan alles wat los en vast zit en daarna voel ik me nog rotter...
    Uiteindelijk bereik je het punt dat geen broek meer lekker zit en je elke ochtend chagrijnig bent omdat je gewoon niet weet wat je aan moet trekken..
    Heb ooit boven de 100 gezeten en ben toen afgevallen tot 75 kilo, na weer bij en af zat ik lang rond de 80 kilo en ben inmiddels de 90 weer gepasseerd :( ik heb hier gewoon hulp nodig en deze ga ik ook krijgen via de psycholoog, maar kan met recht zeggen dat het allemaal echt klote is!
    Sorry voor mijn hele verhaal, misschien lucht het me op...

13. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Zo stom dat zwangerschapspagina van het woord K lote het woord rot maakt... Lijkt soms best raar ;)

14. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Oh jij bent ook hulp gaan zoeken. Ik vind het allemaal een warboel... Aan de ene kant denk ik wie weet heeft het wel zin, aan de andere kant bang om helemaal ten onder te gaan, dan denk ik weer ach het heeft gewoon tijd nodig. Grr wordt gek van alle gevoelens.

15. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Soms is het fijn om met iemand te praten die wat verder van je af staat..
    Ik merk zelf ook dat ik het ene moment zoiets heb van ach het heeft gewoon wat tijd nodig en andere momenten ben ik zo verdrietig dat ik het allemaal ff niet meer weet..

16. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hey meiden.
    Ik wilde jullie ook even een update geven. Vanmorgen de termijnecho gehad en dat was helemaal goed. Ik mag me echt gaan ontspannen, aldus de vk. Vanaf nu gaan we het ook vertellen.

Dames, ik wil jullie heel erg bedanken voor alle steun de afgelopen periode. Ik blijf gewoon meelezen eb reageren hoor, maar wilde jullie gewoon even bedanken.

17. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Heel fijn dat alles goed is lieflief! Ga lekker genieten, dat heb je verdiend! En veel plezier met het vertellen van het goede nieuws!

18. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Wat fijn Lieflief, geniet ervan meis! XXX Joyce

19. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Wat een super nieuws! Nu lekker genieten lief lief!

Gek is dat die moodswings. Nouja komt allemaal wel goed.

20. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Hoi meiden, hier gisteren naar de huisarts geweest, heb een doorverwijzing naar de gynaecoloog gehad en eind november gaan m'n vriend en ik er samen naartoe om te kijken hoe en wat..
    Ben benieuwd.. Veel zullen ze in eerste instantie wel niet doen, maar hoop dat ze kunnen zien of het ergens aan ligt en of alles wel goed zit bij mij met m'n lange cyclussen enzo..

Hoe is het met jullie allemaal? Het is zo stil hier...

Deel Deze Pagina