hier is het oke, dip is weer gezakt dus gaat het beter nu. Super dat jullie doorgestuurd zijn. Ik moest de laatste keer ook naar de gyn, omdat het niet schoon leek te worden. Wat gelukkig wel het geval was. Toen vertelde ze me dat ze veel testen kunnen doen, maar dat er bijna nooit wat uit komt. Voor mij omdat ik wel in een half jaar tijd twee keer zwanger was geweest, wilden ze er niet aan gaan. Vond ik zelf niet zo erg, want was er klaar mee.. Hoop dat er voor jou duidelijkheid komt.
Fijn dat je dip weer een beetje voorbij is floor Ik ga er ook niet van uit dat er veel uitkomt, maar vind het wel fijn als ze zouden zeggen dat alles goed is.. Of als er iets niet goed is, dat ze een handje kunnen meehelpen
helaas meld ik mij hier ook. vanmorgen bij de vk geweest voor een echo, helaas was mijn baarmoeder leeg en wij moeten dus ook opnieuw beginnen!
He bah ellen! Sterkte ermee. Hoever had je moeten zijn?? Ik heb zelf in september gehad dat mijn baarmoeder leeg was, een week daarna een vruchtzakje en twee weken daarna kwam de miskraam pas op gang. Mijn lijf dacht nog dat ik zwanger was en ging alvast aan de slag, maar we hebben nooit een vrucht gezien.
ik zou vandaag 8 weken zijn geweest,ik had alleen 2,5week geleden (met 5 weken en 2 dagen) bloedingen gehad, met stolsels maar zonder krampen. Dat was dus een miskraam, dus was best even teleurstellend.. hoewel je er al wel rekening mee hield dat dit kon gebeuren na de bloedingen. ik had toen al een gevoel dat het niet goed was en dat was dus helaas juist Dat lijkt me wel naar zeg, dat je al weet dat je een miskraam krijgt dus maar je lichamelijk er nog doorheen moet pff..mijn baarmoeder was mooi schoon zei de vk, dus dat is op zich wel mooi
Ik weet niet of het slim is om hier te blijven voor me. Ik zie alle meiden van 'toen' een voor een verdwijnen met een zwangerschapsmededeling en hier zit ik nog. Bijna een jaar later en nog steeds elke maand niets. Moet ik een huisarts gaan opzoeken? Wat als ik nooit weer zwanger mag worden.. Wat als mijn eerste kindje wat maar 8 weken heeft mogen worden, mijn enigste kindje zal zijn.. Ik word langzaam aan erg bang. In december was de maand dat ik zwanger werd vorig jaar.. Het kan toch niet goed zijn dat het bij mij nu al elke maand weer verder niets is? De twijfel... ik heb er elke dag buikpijn van..
Lieve joyjoy86 niet je hoop opgeven hoor, ik heb eigenlijk t zelfde verhaal.. nog iets langer zelfs. Maar ik weiger te geloven dat t ons niet gegunt gaat worden..
Joy Joy, snap het. Hier ook 14 maanden bezig. Soms wordt je er bang van. Tis alle maal dubbel. Want als ik dan zie dat lieflief zwanger is ben ik zo blij voor mensen. Voor mij is dat juist een stimulans om door te gaan. Al is het soms pijnlijk
Joyjoy geef alsjeblieft de hoop niet op. Ik snap heel goed dat het pijnlijk is om te zien dat de andere zwanger raken en jij niet. Ik weet niet hoe lang je al bezig bent? Ik ben in juli 2011 gestopt met de pil en mijn eerste goede zwangerschap was dus pas na een mk en ma in mei 2013. Het kan nooit kwaad om je te laten controleren of met iemand te praten om je miskraam een plekje te geven maar geef alsjeblieft niet op
Hoi Joyjoy, Snap je goed net zoals de rest. En de ene dag is het makkelijker te dragen dan de andere. Maar ook bij mij is het na 2 jaar uiteindelijk gelukt. Wij hebben ons ook beide na een jaar laten onderzoeken. Niet om de MM in te gaan maar gewoon om zeker te weten of alles goed was. Ons gaf het toen een stuk rust. Duim voor je meid en niet opgeven hoor!!
Lieve joyjoy, geef de hoop niet op.. Wij waren samen zwanger geworden in december en het ging tegelijk mis en snap zo goed hoe je je voelt.. Ik praat momenteel met een psycholoog, niet alleen vanwege de miskraam, maar mij helpt het om erover te praten.. Heb zelf eind november samen met mijn vriend een afspraak bij de gynaecoloog, gewoon eens kijken of alles goed zit en hoop dan ook meer gerust te zijn en dat het toch vanzelf komt... Als je wens zo groot is, dan is iedere maand dat het weer niet zo is een grote teleurstelling.. Ik probeer positief te blijven en hoop dat jij dat ook kan, ons is het ook gegund, misschien heeft het meer tijd nodig dan bij een ander, maar probeer de hoop niet op te geven.. Liefs Kim
Wauw meiden.. bedankt voor jullie reacties. Tranen lopen over mijn wangen na het lezen van jullie reacties. Opgeven is nooit een optie voor ons. Het is alleen dat ik het gewoon steeds zwaarder ga vinden elke maand weer enorme teleurstelling. Iets heel idioots misschien, maar de nachten dat ik over zwanger zijn droom nemen alleen maar toe. Dan word ik weer wakker en gaan we weer aftellen naar de goede dagen.. dan weer naar de NOD.. Het is zo dubbel, moet ik meer doen en gaan ovu testen enzo, of juist minder doen en het gewoon laten gaan zover ik kan? Telkens als ik 'niets' doe en ik niet zwanger ben voelt het zo alsof ik meer had kunnen doen.. Zo fijn jullie berichtjes te lezen met jullie onderschriftjes die zeggen hoe lekker zwanger jullie zijn. Je hebt geen idee hoeveel me dit gerust heeft gesteld nu. Iedereen zegt wel dat het ooit wel komt, maar het is toch anders als het van iemand komt die weet waar ze over praat Kim, jij blijft elke maand in mijn gedachten. Het is bijna griezelig hoe gelijk we zijn met ons gedoe.. Hoe is je man/vriend eronder? Zal ik dan een afspraak maken met de huisarts? Vragen om verder te zoeken of het aan ons ligt? Wanneer ga je hiervoor? Als laatste een enorme knuffel voor jullie allemaal voor de steun die jullie na een jaar nog steeds telkens zijn.
Goed dat opgeven geen optie is Joyjoy86, hopelijk worden wij ook snel beloond voor ons geduld met een plakbeeb he Als jij voor de rest nog geen onderzoeken hebt gehad is het misschien inderdaad een optie om je huisarts te bezoeken, doorverwijzing te vragen naar gyneacoloog/fertiliteitsarts. Hebben wij na t eerste jaar en 1e miskraam ook gedaan en geeft een stukje rust als je weet hoe en wat. En werd door de rust denk ik ook snel zwanger nadien. Nou moeten ze nog blijven plakken Hier belt de gyneacoloog vandaag rond 12 uur met de uitslag van t laatste onderzoek, bloedstollingsonderzoek. Als daar niets uit komt dan lassen we ff een gyneacoloog pauze in.. t kost allemaal al genoeg en als er niets uit komt houden we het maar op brute pech. Ik ga vanaf maandag weer mijn dieet volgen, soort vruchtbaarheidsdieet... veel fruit, groente en volkorenprodukten, kip en vis. Geen rood vlees, caffeine, zoetstoffen (word sowieso afgeraden bij zwanger worden door gyn), en zo min mogelijk toevoegingen.. vooral suiker vermijden.. Wel regelmatig eten zodat je het hongergevoel niet ervaart.. Dieet is er op gebouwd om geen suiker pieken en dalen te krijgen. Ben benieuwd of t weer helpt. Tis nooit verkeerd om gezond te eten he X Joyce
Joyjoy: Wat goed dat je aangeeft dat je het lastig vindt! Ik kan me het goed voorstellen. IK probeer me bewust bij dit topic iets meer terug te trekken en niet alles te melden. Ik vind het wel fijn om iedereen hier te volgen en zo nodig (zoals nu) te reageren. Floor benoemde dat ze het prettig vond om te zien dat het ook wel lukt bij mensen dat het hoop geeft, dat vond ik fijn om te horen. Ik kan me voorstellen dat het voor jou net wat anders werkt. Ik kan me goed voorstellen, en herken het ook wel, dat het zwanger worden steeds groter wordt in je hoofd. Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar het heeft mij geholpen om even een beetje rust te nemen. Even proberen om niet alleen maar met zwanger worden bezig te zijn (en dan was ik er nog veel mee bezig). Ik heb bewust even geen ovulatietesten gebruikt. Ik wil absoluut niet zeggen dat je daar zwanger van wordt hoor (zoals anderen soms wel doen, als je er niet mee bezig bent, lukt het vanzelf, jaja, zucht), maar het kan jezelf even wat rust geven. Mij heeft het altijd ook wel geholpen om te praten, te verbaliseren wat me bezig hield en hoe ik me voelde. Meid, ik hoop dat je snel wat vindt wat je rust geeft en waar je je prettig bij voelt. Nog veel meer hoop ik natuurlijk dat het snel raak is en dat het een blijvertje is. Dit hoop ik uiteraard voor alle meiden hier. Jullie hebben het allemaal verdiend! Liefs, Lieflief
uitslag binnen.. alles perfekt in orde. Nu op naar opnieuw zwanger worden en zo gezond mogelijk die richting op. dus we gaan er weer voor! X Joyce
Fijn dat de uitslagen goed zijn! Succes nu. Lief lief je bent de 12weken voorbij! Super. Voel je je goed? Ik ben ook gestopt met testen en alles bijhouden. Geen idee wanneer mijn bod is. Verwacht ongeweer volgende week, mmaar kan ook die week erop zijn. Ben afleiding gaan zoeken in de zin van sporten, zwaar hoor haha maar mijn spieren zijn dan ook nada gewend hahha ook het afvallen gaat redelijk. Niet snel, maar dat maakt niets uit
@ joyjoy, mijn vriend is er vrij nuchter onder, maar als hij dan mijn verdriet ziet vind hij het toch ook allemaal wel lastig.. Hij is er gewoon van overtuigd dat het echt nog wel gaat lukken.. Mijn huisarts zei: 80 procent word in het eerste jaar zwanger en 90 procent het 2e jaar.. Door mijn ongerustheid en het eerste jaar gepasseerd te zijn heeft hij me doorverwezen naar de gynaecoloog.. Vaak gebeurd dit als mensen minimaal een jaar er mee bezig zijn geweest.. @ Joyce, fijn dat er niks teleurstellend uitgekomen is!! Nu maar hopen dat het snel raak is en dan ook goed! Gisteren sprak ik na mijn werk met een collega en van het 1 kwamen we bij het ander en van daar op miskramen en bleek dat zij ook al 5 jaar bezig is en alle 3 de (vergoede) ivf behandelingen al heeft gehad, waarvan de laatste paar maanden geleden wel bleef zitten, maar bij de echo weer geen hartje.. Zij heeft de hoop nu wel opgegeven, maar vond het erg heftig toen ik het hoorde, hopelijk hoeven wij allen dit traject niet te doorlopen en hebben wij meer geluk.. Vind gewoon dat wij het nu onderhand ook wel eens verdiend hebben!
Ja heftig die verhalen he! Mijn buren ook. Die hebben het ook opgegeven. Lijkt me zo moeilijk! Hier het roze weer gespot, dus de ongi komt eraan. We hebben er nu ook weinig mee gedaan deze maand. Op naar maand 16....
Jammer floor.. Hier deze maand ook niks denk ik, de medicijnen die ik gebruik werken ook niet echt mee voor je "lust gevoel" Weet ook niet of ik m'n ei al gehad heb, denk van wel..
Ongi heeft nog niet doorgezet. Maar nog steeds roze. Ik ben oom verkouden, bah haat ziek zijn. Daar kan ik niet zo goed tegen wordt er ook emotioneel van.... Hoop dat ik snel weer beter ben. Volgende maand weer een kans