Wie moet er ook weer opnieuw beginnen? Een steungroepje.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Hey meis,

Ik weet dat het lastig is.. ik zou niet testen als je dat vol kan houden. Als het zo is, hoor je het maandag heus wel en zo niet heb je alleen maar een rot weekend als je nu test. Ook is een cyclus van 37 helemaal niet zo vreemd voor je. Roken en dieeten zou ik ook maar mee stoppen ja.. Ik ben ook meteen gestopt toen we besloten voor een kindje te gaan. Tis lastig maar je kan het!!

2. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Dankjewel voor je reactie...
    Mijn zussen zijn beiden zwanger geworden tijdens hetzelfde dieet en meteen gestopt zodra ze het wisten.. Vind het erg lastig daar nu mee te stoppen, maar dat heeft weer andere redenen, maar mocht ik zwanger zijn, dan stop ik natuurlijk acuut..
    Dat stoppen met roken wil ik wel weer gaan proberen..
    Mocht er een zwangerschap zijn, dan denk ik niet dat ze dat zo vroeg al kunnen zien (als ze al gaan kijken, want denk dat het alleen een gesprek is)
    Hoe is het nu met jou?

3. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Je kan ze misschien vragen om te testen? Ze kunnen niks op een echo zien nee, maar ze hebben bloed en urine testjes als ze denken dat het nodig is? Ik weet et ook niet :p

Met mij gaat et prima, gewoon maar weer afwachten zoals elke maand he.. ;)

4. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Lekker eigenwijs en toch een testje gedaan, deze was negatief (zoals ik eigenlijk al verwachtte) dus de teleurstelling viel deze keer wel mee.. Zal dus eerdaags wel ongi worden, hoop alleen niet maandag als ik bij de gynaecoloog ben, weet niet of ze meteen al iets willen onderzoeken, maar als je ongi bent vind ik dat niet zo prettig..
    Net op de pc een overzicht gemaakt van het afgelopen jaar, van de cyclussen en hoe alles verlopen is, dan kan ik het daar ook over hebben als we daar zijn..

Vandaag nog lekker een dagje vrij en van het weekend weer werken en maandag dan maar eens zien hoe en wat bij de gynaecoloog..

5. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Jammer meid van de negatieve test. De gyn vind het vast niet erg als je ongi bent. Komt wel vaker voor.
    Ben wel benieuwd wat eruit komt.

Vandaag wordt mijn neefje geboren met een ks. Spannend, misschien is die er al! Hoop dat alles goed gaat. Wel ook een dubbel gevoel, maar goed.

6. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Gynaecoloog heeft dat idd zeker wel vaker meegemaakt, maar prettig vind ik het niet..

Wel dubbel idd voor je, maar ik haal echt super veel plezier uit m'n neefje en nichtje.. Maar als jou eerste zwangerschap goed was afgelopen dan was je toch ongeveer gelijk met haar geweest? Of heb ik dat mis? Snap heel goed dat het wel dubbel is zoiezo

7. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ja, mijn zoontje had rond 7 okt geboren moeten worden. Ik heb er ook echt heel veel moeite mee gehad en nog. Heb de laatste weken wel geprobeerd dat gevoel af en toe uit te schakelen en een aantal keer met haar dochter op stap geweest. Ze had het zelf zo zwaar. Ik heb al die tijd gedacht, oh wat erg voor mij als ik nog niet zwanger ben als de baby er is, ik had nu ook zwanger moeten zijn, of ik had al een kind moeten hebben. Heel verwarrend allemaal. De pijn en verdriet zit er ook wel en de kraamvisite vanavond wordt een hel voor mij vanavond, maar daar kom ik wel weer doorheen.

Ik ben natuurlijk aan de andere zijde heel heel blij dat het bij haar allemaal soepel verlopen is en de baby nu gezond op de wereld gekomen is. Maar dat is gewoon een dubbel gevoel ook niet uit te leggen aan andere mensen. Die zien het dan als dat ik niet blij zou zijn voor haar. Wat natuurlijk juist niet zo is. Als er iemand is die blij is ben ik dat.

8. AzA

AzA Niet meer actief

Ah kan je goed begrijpen Floor. En ik denk dat veel mensen het begrijpen. Vooral het feit dat jij nu ook een kindje had kunnen hebben en ook had kunnen genieten van de kraambezoeken. Het is ook niet leuk. Slikken en maar doorgaan... ik hoop dat alles goed zal gaan bij je zus! Ik hoop dat ondanks alles je er toch een beetje van kan genieten van het nieuwe kleine wondertje. :)

Ook heftig kim! Hoop dat je snel duidelijkheid zal krijgen met die onderzoeken etc. Pas goed op jezelf :)

9. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Het is echt een mooi mannetje. Axa net geweest. Mijzelf redelijk goed kunnen houden tot we eruit liepen. In tranen open gebarsten. Gelukkig niet in de kamer zelf. Al zou mijn schoonzus dat wel kunnen handelen.

10. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Vind het knap van je meid! En die tranen vind ik ook logisch..

11. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Vandaag ongi geworden dus na de vmk 38 dagen tot de eerste menstruatie..
    Gisteren met m'n vriend afgesproken dat als m'n sigaretten op zijn ik geen nieuwe meer koop, dus dat word zo de laatste, want zit er nog 1 in het pakje.. Wens me succes vandaag ;)

12. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Succes Kim, je kan het!

Hier wat minder, gister totaal in elkaar gestort.
    Waren bij schoonouders geweest en schoonvader (altijd al een botte onnadenkende ......) maakte een opmerking die mijn toch al overstromende emmer deed omkiepen.. hele nacht wakker gelegen en gepraat met manlief. Moeten wat dingen veranderen in ons leven. We wonen vlak naast mijn schoonouders wat op zich geen probleem is tenzij die ouwe dus weer zn momenten heeft.
    Ik weiger door zo'n man geleefd te worden..dus we gaan onze tuinen scheiden en dergelijke... jammer dat t zo moet.

Boven dat was die 4e miskraam er absoluut 1 teveel (alle 4 eigenlijk) maar was meer dan ik aan kan.. tis op nu.
    We gaan woensdag nog naar gynaecoloog, testen/onderzoeken laten doen.. dan vanaf 13 december vakantie en laten alles los.
    Geen ziekenhuis meer.. geen testen.. geen temp, geen NODlijst, niet gericht seks... en ik denk ook ff geen ZP meer.
    Puur zelfbehoud....
    Weet dat jullie dat zeker kunnen begrijpen.

Ik zal wel af en toe hier lezen, maar actieviteit moet minder.

Allemaal veel sterkte, hopelijk gauw allemaal zwanger (ik ff niet! )

Zwangeren geniet er van!

Hele dikke kus Joyce

13. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Pharilla natuurlijk snappen we dat! Heel veel sterkte. Neem je tijd

14. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coƶrdinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hey Joyce,

Wat goed dat je even tijd voor jezelf neemt. Neem hiervoor ook alle tijd die je nodig hebt en richt je goed op waar je je prettig bij voelt.
    Balen zeg, die situatie met je schoonouders!
    Ik hoop dat je je snel weer een beetje jezelf voelt.
    Dikke knuffel.

15. Kim1903

Kim1903 Bekend lid

23 jan 2013
    558
    0
    0
    Gelderland
    Hey Joyce, begrijpelijk.. Hoop dat het een beetje gaat en dat je je snel weer wat beter gaat voelen..

Hier vandaag naar de gynaecoloog geweest, na een kort gesprekje leek het hem het beste om wat onderzoeke te doen om het een en ander uit te sluiten, dus tig buisjes bloed laten afnemen en weet niet meer waarvoor allemaal, iig ook chromosoom onderzoek.. Uitslag duurt 9 tot 12 weken en meestal kwam er niks uit..
    Hij zei: zwanger worden, dat kan je, is al tweemaal bewezen, dus hij vond het voor nu niet nodig om naar het sperma of de eitjes te kijken..
    Moest ook nog bloed prikken op 2e of 3e dag van menstruatie (geen idee waarom) maar kwam goed uit dat ik op dag 3 zat..

Achteraf denk ik altijd aan alles wat ik wilde vragen, maar mocht altijd nog bellen zeiden ze.. Gaat altijd zo snel allemaal..

Vriendlief werd even onwel voor het bloedprikken (aantal maanden geleden flauwgevallen na bloedbrikken) deze keer ervoor.. Was wel even schrikken om je vriend zo te zien, maar gelukkig kwam hij met zo'n 20 seconde weer bij zijn positieven.. Onbewuste spanning waarschijnlijk..

16. Ellenmk2

Ellenmk2 Actief lid

18 okt 2013
    141
    0
    16
    NULL
    NULL
    @pharilla wat vervelend zeg van je schoonouders..
    verstandig dat je even aan jezelf denkt..sterkte!

@kim dat zal wel even schrikken zijn geweest om je vriend zo te zien...gelukkig duurde het niet lang!

ik ben vandaag ook ongesteld geworden...precies 43 dagen na de miskraam...god wat duurde dat lang zeg...
    hoe werkt het nu eigenlijk met de cyclus om te berekenen wanneer je vruchtbaarste dag is?
    normaal had ik een cyclus van ongeveer 34 dagen maar omdat het nu langer heeft geduurd?
    tips hoe ik dat het best kan berekenen?

17. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Kim: het zijn dan ook wel veel buisjes... brr ik vind bloedprikken ook niets. Tegen mij is er ook gezegd dat er voor niets uitkwam en ze het daarom nog niet nodig vonden, omdat ik tweemaal in een half jaar zwanger ben geworden.

Ellen: Je kan het beste of testen of het voor de zekerheid regelmatig doen. Je cyclus kan weer normaal zijn (dat was bij mij het geval) maar ook nog even doorschommelen. Misschien dat ovu testen dan handig zijn. Al heb ik de maanden dat ik de testen deed, nooit echt een knal test gehad. Dit wel in de maand dat ik zwanger werd, dus ei wel gehad.

Lief lief, hoe voel je je meid? Gaat snel bij jou he!!!! 15weken al! Wanneer heb je je volgende echo?? Laat je ook een geslachtsecho maken nog? of pretecho?

Hier gaat het wisselend. Vrijdag was erg zwaar en de afgelopen dagen weer veel moeten huilen. Merk ook wel dat ik nog niet echt emotioneel afscheid genomen heb van mijn eerste zwangerschap, heb soms onbewust het gevoel dat ik elk moment kan gaan bevallen en wel een kindje heb. Heel vreemd, maar nu ik dit besef is het allemaal weer gevoelig. Dus nog meer tijd nemen en verwerken... al weet ik niet hoe.

18. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Oh ik heb mijn eigenbijdrage van de curratage binnen. Pff 320,00 dit omdat er natuurlijk al wat af was. Ben blij dat ik voor dit soort dingen spaar. Groot bedrag ineens.

19. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Ja wij kregen ook die leuke surprise van de verzekering , 350 voor mij , 200 voor manlief, zal nog wel 350 worden voor manlief ook denk ik ivm chromosomenonderzoek.

Maar ach, vandaag naar gyn geweest, laat me nog onderzoeken op vit b12 al dacht gyn niet dat er iets uit zou komen.. voor mijn gemoedsrust toch getest.
    Volgende week uitslag en dan houden wij er mee op.. houd een zwangerschap niet tegen.. ik bedoel.. we gaan gewoon door onbeschermd, maar geen echo's testen , tempen, wat dan ook meer. Pas als ik na een week of 8 nog zwanger ben maak ik een afspraak.. mag ik ook snel komen bij gyn.
    Mocht t weer fout gaan.. tja .. dr is niet veel meer wat wij kunnen doen.. en wil niet meer die hele malle molen in op t moment.. dus sowieso ff een jaartje aankijken zonder gyn en dergelijke.

Hopelijk komt er toch een plakkerdje op ons padje...

En anders niet.. ben er in ieder geval achter dat ik zonder ook gewoon verder kan met mn mannetje..
    Het liefst niet natuurlijk maar daar denk je toch over na.
    Maar voor nu houden we gewoon de moed erin.. t komt wel goed.

Allemaal dikke knuffel, Joyce

20. mounia05

mounia05 Niet meer actief

Ze mogen geen eigen risico in rekening brengen voor een curatage. Mijn verzekering heeft uitgelegd dat dat onder een uitzondering van het eigen risico valt. Ik had namelijk in januari een curatage en nooit zelf wat voor hoeven betalen.. Laatst wel rekening gehad voor mijn teen dus gevraagd waarom daarvoor wel (was ook medisch) en niet voor de curatage en toen zei mijn verzekering dus dat alles wat met 'medische bevalling' te maken heeft onder de uitzondering valt (en dit is bepaald door de overheid) en je dus geen eigen risico voor dat soort ingrepen hoeft te betalen.

Deel Deze Pagina