Het gewone bloedonderzoek vrij snel maar het chromosomen onderzoek kan 2 tot 3 maand duren. We hebben wel besloten om het nogmaals te proberen. Wie weet gaat het nu wel goed.. en zo niet dan gaan we proberen direct door te gaan naar Gent voor verder onderzoek.
Grrrrr! Een heel stukje getypt, ben ik toch alles kwijt! Manouk, ik hoop dat je toch gauw duidelijkheid zal hebben. Angel, voor jou hoop ik ook dat het misschien wel raak is. Je voelt toch de symptomen. Trouwens gaan we nu hier kletsen of in het nieuwe topic?
Hallo dames, Ik heb maar heel even tijd, dus moet het even kort houden en kan niet op iedereen reageren.... Manouk, ik zag toch echt een streepje op je foto. Het kan natuurlijk ook nog een zeer vmk zijn. Heb ik ook heel vaak gehad, eerst positief testen en daarna negatief. Ik hoop voor je dat het niet zo is natuurlijk. HCG kan ook nog schommelen.... Hopelijk gauw meer duidelijkheid voor je meid. Verder wilde ik zeggen dat ik nog steeds niet ongesteld ben, maar er toch echt geen vertrouwen meer in heb dat het positief zal worden. Ik heb geen symptomen meer, geen slijm, geen pijnlijke borsten, helemaal niets. Verder elke dag wel wat bloedverlies, al is het steeds geen inlegkruisje vol. Ik denk dat mijn lijf gewoon wat meer tijd nodig heeft om weer zichzelf te worden ofzo. Hopelijk breekt het binnenkort echt door zodat ik duidelijkheid heb en hopelijk wat rustiger kan worden. Binnenkort reageer ik weer wat langer meiden!
Hallo allemaal, Ik hoop dat we hier wel gewoon blijven kletsen, en dit topic niet wordt 'ondergesneeuwd' door het NOD lijstje. Want niet iedereen weet constant haar NOD natuurlijk. Bovendien staat hier ook al wat meer geschiedenis.... Kunnen we het NOD lijstje niet gewoon hier erin plakken? Hoe dan ook, ik ben dus vandaag ongesteld geworden :x Beetje dubbele gevoelens erover. Natuurlijk had ik het liefst nu meteen weer zwanger geweest. Maar ik kan er ook wel de voordelen in zien dat ik nu toch eerst 1 normale ongesteldheid hebt. Geen twijfels of ik niet beter had kunnen wachten (extra angst voor een miskraam), weer mooi schoon gespoeld zijn vanbinnen voor ik een nieuwe zwangerschap heb, en meer duidelijkheid over de cyclus. Tja, je moet toch maar op de positieve kanten focussen he? Nu maar hopen dat ik de volgende ronde wel goed resultaat heb. In ieder geval is ml gewoon thuis rond de tijd dat ik normaal gesproken mijn ei zou mogen verwachten, dus dat scheelt een boel in stress en anticipatie. Verder hoop ik ook dat ik de volgende ronde na mijn ei, toch ECHT beter zal kunnen loslaten. Want dat is dit keer toch echt totaal niet gelukt! Ik heb geen zin om ik weet niet hoe lang elke laatste twee weken van de maand zo gestressed door te moeten brengen, dus ik zal echt nog beter mijn best moeten doen. Maar ja, het is ook zo moeilijk om niet op symptomen te letten. Ook al heeft mijn lijf nu al diverse keren bewezen na miskramen dat er totaal geen peil op te trekken is..... Nou ja, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ook om te proberen rustig te blijven Komende donderdag naar de huisarts om bloed te laten prikken en hopelijk een uitslag van het onderzoek naar de vruchtjes. Dat vind ik toch best behoorlijk spannend, merk ik. Ik hoop dat er niets uit komt, dat het domme pech is geweest. Manouk, hoe is het bij jou meid? Heb je nog een keer een test gedaan? En hoe is het met de anderen ondertussen?
@ angelhope, khoop dat je snel weer een positieve test in handen hebt.. en dat je je after-ei-tijd wen beetje los laten kunt.. De reden van het andere topic was eigenlijk omdat dit zon algemeen topic is, blijven hier (helaas) waarschijnlijk mensen bijkomen.. en dan ben je het overzicht totaal kwijt.. En wat betreft dat NOD lijstje in het andere topic, er zijn wel meer dames die hun NOD nog niet weten, maakt niet uit toch? Hier staat idd meer geschiedenis, maar als het even zo doorgaat staat er geschiedenis van 100+ mensen, en dan raak je de draad kwijt denk ik..
Hoi dames, Sorry dat ik een tijdje niks heb laten horen. Ik heb me behoorlijk down gevoeld de laatste week. Had heel erg het idee dat ik weer zwanger was. Afgelopen woensdag getest (had nog een digitale clear blue liggen) en die gaf niet zwanger aan. Wat een domper... Mijn menstruatie kwam ook niet op gang, dus ik had de gyn maar gebeld. Ik maakte me zo'n zorgen om die verklevingen... Nou, ik heb voor a.s. Woensdag een afspraak staan... Nu werd ik afgelopen vrijdag weer ongesteld.. Maar weer geen gewone menstruatie. Alleen maar weer bruine rommel. En gisteren stopte het weer. Ik heb maar een paar drupjes rood bloed verloren.. Gisteravond veel gehuild. Vertrouwen in mijn lijf kwijt en oh zo bang dat ik wat over gehouden heb aan de curretage. Die verklevingen kunnen ze niet via een gewone echo zien, dus a.s. Woensdag heb ik geen zekerheid. Dat maakte me gisteravond erg verdrietig. De wens om zwanger te worden is zo groot. Het idee dat er een hele lange tijd over heen gaat, maakte me erg verdrietig. Vanmorgen voor de zekerheid nog maar en test gedaan...en dit is het resultaat (bijgevoegde foto)... Wat denken jullie...? Ik zie een streep, maar durf het echt nog niet te geloven, zo snel... Ik ga straks op mijn gemak even alle verhalen lezen en reageren. Liefs
Hee iedereen, @Ammie, die lijkt me echt duidelijk hoor! Ik denk dat je weer zwanger bent.. Spannend! @Angelhope, wat balen meid dat je ongesteld bent geworden Goed dat je er de positieve kanten van in ziet. Hoop dat je de volgende ronde er ook wat minder mee bezig kunt zijn, ik hoop dat zelf ook steeds maar wat is het moeilijk! @hier, Bah ik weet het niet meer. Geen testen meer gedaan. Die had ik ook niet meer in huis. Ben ook nog steeds niet ongesteld, bijna 6 week na de miskraam. Na die test van afgelopen zaterdag had ik zoiets van: laat die ongesteldheid dan nu ook maar komen.. maar hij komt niet. Ik dacht echt dat ik zwanger was.. vooral zo'n anderhalf week geleden had ik echt alle symptomen. En nu nog steeds wel wat dingen. Denken jullie dat ik de dokter kan bellen en kan vragen om bloed te prikken? Ik ben er zo zat van om die testen te doen en als ze dan negatief zijn is het weer zo'n teleurstelling Sorry voor mijn geklaag maar wat een onzekerheid!
Zo, heb zojuist even alle verhalen van afgelopen week gelezen. Angelhope, toch fijn dat je menstruatie heeft doorgezet. Ik weet zelf hoe frustrerend het is als dat maar niet gebeurd. Hopelijk is je bm helemaal schoon en klaar voor een volgende zwangerschap. Ik duim voor je dat je komende maand meer geluk hebt. En ook het iet stressen tussen je ovulatie en menstruatie herken ik hoor.. Ik heb me volgens mij sinds de curretage druk gemaakt of alles wel goed was, en of het wel weer mocht lukken.. Daarom ben ik nu ook zo verbaasd dat het gelukt is, waarschijnlijk. Ik ben er constant mee bezig geweest... Ook spannend, de uitslag van het onderzoek naar de vruchtjes. Ik ben benieuwd wat er uit komt! @Manouk, je lijf kan je erg voor de gek houden na een mk. Ik had zeker nog 4,5 wk na de curretage het hormoon in mijn lijf. Voelde me nog steeds zwanger, maar was dat niet. Eerste ongesteldheid, was heel raar. Ook dat maakte me weer onzeker. Ik snap je onzekerheid heel goed. Als ik jou was, zou ik bloed laten prikken. Dan weer je het gewoon zeker en weer je waar je aan toe bent. @sunflower, nog een weekje voor je operatie. Zie je er erg tegenop, of ben je meer opgelucht. Ik heb net nog maar weer een test gedaan. Had nog een digitale clear blue liggen, gaf woensdag aan niet zwanger. Nu staat er 'zwanger'. Ik kan het nog steeds niet geloven hoor. Ga woensdag nogmaals testen. Is ie nog steeds positief zeg ik de gyn maar af. En ik zou iedereen dan ook adviseren om niet voor de NOD te testen. Heb ik dus wel gedaan en die was negatief. Nu, omdat menstruatie niet doorzette weer getest.. Kan je nagaan, hoeveel verschil 5 dagen kan maken!
@ammie.. ik denk ook dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!! geniet er maar van.. nog 1 week inderdaad.. ik ben aan de ene kant opgelucht dat ze iets gevonden hebben waar het aan kan liggen, aan de ander ekant zie ik er ook wel weer tegenop. Maar ja ik heb het er voor over als ik starks zon klein wonder op de wereld mag zetten! @Manouk.. wat vervelend..v ooral als je al symptomen hebt. Maar ik heb ook altijd gevoelige borsten, misselijk, buikpijn tijdens mijn eisprong dus misschien is dat het? @angelhope, snap dat je baalt dat je ongi bent geworden maar ook wel fijn toch.. nu weer je dat alles gewoon weer werkt zoals het hoort @hier.. ik had eigenlijk vanmiddag een verjaardag van een collega.. kot vol met vrouwen en had er echt helemaal geen zin zin dus zit lekker op de bank. heb ontzettend buikpijn dus wilde lekker thuis blijven maar nu voel ik me ook wel weer schuldig.. pff gevoelens :S:S:S... over een weekje zal ik het ziekenhuis in moeten.. ik ben zo benieuwd of het idd een poliep is.. wat ik wel hoop! en ze dachten het ook maar goed ze kunnen nooit iets met zekerheid zeggen... pff wachten..
Door de sneeuw naar de kruidvat gelopen en testjes gehaald. Net 1 gedaan en een heeel vaag lijntje. De testen worden dus echt niet duidelijker. Maar goed, ga nu wachten op mijn 'ongesteldheid'. Ik denk dat er misschien een bevruchting is geweest maar dat het niet goed is ingenesteld. Hoop dat ik dan snel mag gaan bloeden zodat de boel goed schoon is straks. Ga er maar wat positiever in staan en er niet meer te veel mee bezig zijn. Hopelijk komt het dan snel. Na 6 weken hoop ik toch weer een keer verder te kunnen
Wat fijn dat er weer een positieve test voorbij komt!! @Ammie; gefeliciteerd! Ik zie ook duidelijk een lijn.
Ha meiden, Nataliejj, we kunnen ook de titel van dit topic aanpassen zodat het wat minder algemeen is? Hoewel ik me afvraag of het nodig is, want zo ontzettend veel nieuwe mensen komen er toch ook weer niet bij? En er zijn maar een klein aantal mensen die hier steeds weer terugkomt en berichten plaatst, dus volgens mij komt het wel goed. Ik vind het een beetje lastig om op twee topics dezelfde dingen neer te moeten schrijven.... Bovendien kunnen we hier ook gewoon een banner aanmaken zodra we na de MK/MA weer een normale cyclus hebben, en dan is zo'n NOD lijst eigenlijk overbodig, toch? Ammie, gefeliciteerd meid. Duidelijke streep, en nu nog een 'zwanger' resultaat. Super! Ik hoop voor je dat het goed zal blijven zitten. Manouk, wat zul je het zwaar hebben met die onduidelijkheid. Ik snap er ook echt helemaal niets van. Een streep is een streep, en dat betekent zwanger. Ik zag op jouw foto echt een streepje! En als die blijft verschijnen, hoe zwak ook, zou je zwanger moeten zijn toch? Wel gek dat ze niet duidelijker worden. Worden ze aanzienlijk minder duidelijk, of blijven ze gelijk? Heb je na je mk wel een keer een zwangerschapstest gedaan om te controleren of alle hcg uit je lijf verdwenen was? Hoe dan ook, ik hoop dat je gauw duidelijkheid zult krijgen meid, want dit is ook zenuwslopend! Sunflower, kan me goed voorstellen dat je even geen zin had in een huis vol vrouwen en vrouwenpraat. Ik duim voor je dat je goed resultaat zult hebben volgende week en je weer vooruit kunt gaan kijken en denken. Hier is de ongesteldheid nu wel echt doorgebroken, al is ie nog een stuk minder zwaar dan een normale ongesteldheid. En dan krijg je na zo'n bericht van Ammie toch ineens gedachten als: kan het hier ook iets anders zijn dan ongesteldheid? Kan ik toch nog zwanger zijn? Is natuurlijk niet zo, want ik heb helemaal geen symptomen of redenen om te denken dat ik toch zwanger ben. Het is meer de enorme wens. Nou ja, doorgaan maar weer. Weer opnieuw beginnen zoals dit topic ook heet. Ik vind het erg klote en moeilijk. Hopelijk krijg ik gauw een ei (of twee ) en kan ik weer op het wachtbankje gaan zitten. En hopelijk kan ik dan mijn geduld wat beter bewaren!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je alle onzekerheid zat bent. Het is allemaal ook 1 grote onzekerheid helaas. Maar zoals je al typte, nu ongesteld, dus nieuwe ronde nieuwe kansen. En mijn duimen draaien voor een gunstige uitslag as donderdag.
Je kan toch altijd de dokter jouw onzekerheid uitleggen. Want dat is gewoon zo waardeloos deze dagen.
Angel, inderdaad, we duimen voor 1 of 2 eitjes en dat we allemaal binnen een paar maanden zwanger zijn. De moed zakt soms in je schoenen he. Maar door Ammie krijg ik weer hoop.
Hi allemaal, Ammie ook hier nogmaals gefeliciteerd Angelhope toch ongesteld geworden... misschien is dat wel gewoon goed... kan je hierna gewoon weer echt opnieuw beginnen! Ik zit op dag 13 en dus flink aan de klus... temp is nog netjes laag dus ben heel benieuwd... ben nu alleen wel bang dat het een eisprong rechts is en dat ik er dan niks aan heb... Maargoed, moet ook proberen mezelf niet gek te maken!
Hoi allemaal, Fijn te lezen dat meerdere dames de nare tijd voorbij zijn en weer verder kijken en bezig zijn. Ik hoop dat het snel raak mag zijn bij iedereen. Ik kan het nog steeds niet echt geloven. Voel me op zich prima. Wel met vlagen wat misselijk. Heb ook af en toe nog wat bruin slijmverlies. Dat maakt me wel een beetje bang en onzeker. Maar het is ook nog mijn menstruatieperiode, dus ga er maar van uit dat mijn baarmoeder een grote schoonmaak houdt. En het is ook niet veel hoor.. Morgenochtend voor de zekerheid nog een test. Is ie dan nog steeds positief, dan ga ik het toch echt wel geloven
Ammie, gefeliciteerd! Ik zie de lijn ook duidelijk. Ik kom ook goed nieuws melden. Zondag had ik een positieve test in mijn handen. Maandag bloed laten trekken en hcg zat op 400. Niet heel hoog maar wel voldoende om zwangerschap te bevestigen. Bij mijn miskraam zat hcg op 33. Ik ben ook wel heel bang en onzeker want ik heb helemaal niets symptomen. Morgen terug bloedname om te zien of alles goed stijgt. Ik ben echt zo bang en onzeker maarja we moeten deze periode door en hopen op het beste. Aan al de rest een dikke knuffel. Ik weet als geen ander hoe confronterend een zwangerschap is. Je bent blij voor de ander maar je beseft eens zo meer dat jij nog met lege handen staat. Ik duim ook voor jullie.
*ik doe even een vreugdedansje* Super gefeliciteerd meiden! Ammie & Lica geniet en we duimen voor een een goede zwangerschap!